Toon posts:

Nieuwe PC werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag beste Tweakers!

Misschien hebben jullie al mijn vorige topic gezien waar ik nog aan het beslissen was over een eigen PC build:
€1000 Gaming Desktop hulp nodig

Inmiddels is deze besteld en vandaag afgehaald bij 4Launch voor circa 1230 euro. Ik heb de onderdelen uitgezocht en heb het door hun laten bouwen.

Na anderhalf week wachten werkt het blijkbaar helaas niet. Opstarten geeft zeg maar 5 korte achtereenvolgende beeps. Heb dus toen de RAM (2x 8GB) eruit gehaald. Van slot 1 en 3 heb ik ze naar 2 en 4 verplaatst. Dit werkte, maar zodra ik een andere monitor uitprobeerde (de monitor werkt ook al niet en de kabel past alleen in de moederbord) deed ie het niet meer en de 5 beeps kwamen terug - zelfs toen ik de RAM's afzonderlijk ging uittesten.

Ik heb in ieder geval naar ze gemailed en alles teruggezet. Nu hopen dat ik niet per ongeluk mijn garantie heb verpest door ff in de kast te kijken.. De "warrenty void if seal is broken" sticker zit er nog op. Het moet toch niet kunnen dat ze je niet meer willen helpen als je zelf even in de kast heb gekeken, denk ik steeds.

Maar goed, weten jullie enig raad? Moet ik alles gewoon terugsturen naar ze en opnieuw 1.5 week wachten of zijn er betere alternatieven?

Hier is een foto van de binnenkant:
http://imgur.com/wt1Ib4O
En onderdelen:
http://imgur.com/OQapZRy
Ik heb de CPU niet bekeken omdat de cooler in de weg zit en deze durf ik eigenlijk niet aan te raken. Hij is trouwens best groot en conflicteert een beetje met de eerste RAM slot. Het zou kunnen dat de cooler het probleem geeft? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:09
Controleer eens dat je onboard videokaart in de bios is uitgeschakeld, mogelijk dat deze nog aan staat. Verder je monitor op je videokaart aansluiten en niet op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik zou (telefonisch) contact opnemen met 4Launch en vragen hoe te handelen. Ik heb al verschillende RMA's bij hen gehad en altijd vlekkeloos opgelost.
Je zult hem wel een poos kwijt zijn ja. Zij moeten immers kunnen oordelen wat er aan de hand is.
Ik ken hun spelregels niet voor pc's die zij op bestelling bouwen.
Ik lees echter: "Bij ontvangst van uw bestelling controleren wij de configuratie nog op compatibiliteit". Hieruit mag je afleiden dat als je niets hoort, zij vinden dat het systeem moet werken. Ik neem dan ook aan dat zij dat getest hebben en je niet zo maar een set aan elkaar geknoopte onderdelen sturen.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Begin eerst eens met (hier) te vermelden wát voor een "Beeps" je kreeg in eerste instantie!!

5 "beeps" is leuk, maar waren het korte óf lange "beeps", én ik welke volgorde?

En 4-Launch is, zoals hierboven al vermeld en uit eigen ervaring, niet de beroerdste.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 05-09-2015 22:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn tweede probleem. De monitor kabel past niet in de videokaart, alleen in de moederbord. Ik ben van plan een converter te kopen maandag, want zonder scherm kan ik natuurlijk de bios ook niet in hoe graag ik het ook wil.
Ze hebben mijn systeem getest en geïnstalleerd (windows 10 erop gegooid) dus het is inderdaad vreemd dat eenmaal thuis de PC het niet meer deed. Ik zal ze bellen maandag dan en kijken wat zij ervan vinden.
5 korte beeps en allemaal achter elkaar AKA process failure.

Yep, ik ben zelf ook verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat je CPU maar eens netjes op nieuw monteren.... :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:22:
maar zodra ik een andere monitor uitprobeerde (de monitor werkt ook al niet en de kabel past alleen in de moederbord) deed ie het niet meer
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:53:
Dat is mijn tweede probleem. De monitor kabel past niet in de videokaart, alleen in de moederbord. Ik ben van plan een converter te kopen maandag, want zonder scherm kan ik natuurlijk de bios ook niet in hoe graag ik het ook wil.
Dit is een beetje verwarrend vind ik. Je hebt dus twee monitoren liggen?

En welke kabel past niet in het videokaart? Zowel het moederbord als de videokaart ondersteunen HDMI en DVI-D. Heb je dus alleen een VGA kabel dat in het moederbord past?

Als in de BIOS momenteel is ingesteld om de videokaart ipv de onboard video te gebruiken, dan lijkt het me logisch dat je geen beeld krijgt, je hebt immers geen kabel om naar de videokaart te verbinden.

Of ga ik ergens de mist in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de nieuwe die ik vandaag heb gekocht en eentje van 12 jaar geleden die ik alleen gebruikte om dingen uit te testen.

Precies. Mijn nieuwe monitor ondersteunt alleen VGA en dat is ook de enige kabel die ik erbij kreeg. :-(

Dat klopt ook, maar mijn PC werkt ook niet zonder een monitor erin geplugged. Dat ik geen beeld krijg is maar een klein probleem. Het feit dat mijn PC gewoon op zichzelf al niet werkt is veel enger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Hoe kun je in 2015 een nieuwe monitor kopen die alleen VGA heeft? Zelfs monitoren van 5 jaar geleden hadden bijna allemaal al DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:27:
Het feit dat mijn PC gewoon op zichzelf al niet werkt is veel enger.
Het is al gezegd en echt een dooddoener, maar ga terug naar 4Lauch. Je betaalt nota bene extra geld voor assemblage en installatie. Dan heb je recht op een werkend product. Ik snap dat het weekend is en je graag aan de slag wil, maar dan heb je ook sowieso geen probleem met je garantie enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Assix schreef op zondag 06 september 2015 @ 03:21:
Hoe kun je in 2015 een nieuwe monitor kopen die alleen VGA heeft? Zelfs monitoren van 5 jaar geleden hadden bijna allemaal al DVI
Jep.. Ik begrijp het ook niet. Ik ging er van uit dat elke monitor gewoon zou passen bij mijn PC en dat zei de medewerker ook. Veel pech waarschijnlijk.
br00ky schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:59:
[...]

Het is al gezegd en echt een dooddoener, maar ga terug naar 4Lauch. Je betaalt nota bene extra geld voor assemblage en installatie. Dan heb je recht op een werkend product. Ik snap dat het weekend is en je graag aan de slag wil, maar dan heb je ook sowieso geen probleem met je garantie enzo :).
Oké, bedankt voor de geruststelling! Zal ik doen. :)
Pagina: 1