Toon posts:

€1000 Gaming Desktop hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, tekenen, soms wat gamen. Een beetje van alles. Het wordt een computer dat ik lang zal houden en lang nodig zal hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo nu ligt mijn budget rond de 1000 euro. Kosten voor een monitor, toetsenbord etc. niet meegerekend. Graag wil ik niet al te ver over mijn budget zitten tenzij het echt moet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben ik niet al te zeker van. Het moet wel de nieuwste games kunnen runnen en lang mee gaan. Verder heb ik niet zoveel wensen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben absoluut niet kieskeurig. Alles dat maar goed werkt! :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Niet van plan.

Wat verwacht je van ons?

Hier zal ik mijn echte probleem toelichten: ik heb met mijn vriend al een week lang gezocht naar desktops en goede builds. Inmiddels hebben we er een, maar wanneer ik zoek naar een (Nederlandse) winkel of bedrijf die onderdelen verkoopt en de PC's in elkaar zet, kom ik erachter dat geen van al die winkels alle onderdelen verkoopt die ik nodig heb, dus dan weigeren ze waarschijnlijk ook om mijn PC te bouwen.

Zelf in elkaar zetten is echter geen optie. Ik weet hoe verschrikkelijk onhandig ik ben en het risico kan ik niet nemen. Dus mijn vraag: wat moet ik doen? Ik loop hier vast. Kennen jullie nog goede grote computerwinkels die ik nog niet heb bekeken? Onder andere heb ik al bijvoorbeeld deze websites bekeken: Mycom, 4Launch, Bol.com. Misschien is het zelfs mogelijk om iemand in te huren nadat ik alle onderdelen in huis heb? Wie weet.

Ik zal ook even met de hand mijn build neerzetten. Het lukt me niet om zo'n fancy onderdelen layout te krijgen via mijn mobiel dus alvast sorry:

€180 Intel Core i5-4460
€20 EKL Alpenföhn Ben Nevis (?)
€80 ASRock Z97 Anniversary
€95 G.Skill Ares DDR3-2400 16GB
€95 Crucial MX200 250GB
€340 Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB
€35 Cooler Master N300
€45 Seagate Desktop HDD 1TB
€95 be quiet! Straight Power 10 500W
= 985 euro totaal

Graag wil ik commentaar en/of advies op deze build. Ik ben ook van plan om bepaalde onderdelen misschien te vervangen zodat er meer kans is om ze ook in Nederland te krijgen? De build werd aangeraden door Duitsers dus de tweede merk kon ik bijvoorbeeld al nergens vinden en klinkt mij ook redelijk onbekend.

Alvast bedankt voor alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook een PW tabel is vrij eenvoudig met je mobiel in elkaar te klikken. Ik doe het bijna dagelijks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt? Haha sorry ik ben nieuw. Ik zal er zo even opnieuw naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar opmerkingen:
Voor het eerst dat ik in een systeem deze cpu koeler langs zie komen. Koelcapaciteiten weet ik niet maar volgens mij kan je beter een Gelid Tranquilo rev2 nemen.
Erg basic overklokbordje. Aangezien je niet kan overklokken is een B85 pro4 een betere en goedkopere keuze. Iets meer mogelijkheden heb je op een B85 Sniper B6.
De MX is een prima ssd, er is goedkoper maar deze laat ik zo.
Videokaart lijkt mij ok voor 1080p gaming. ondersteunt jou tekenprogramma CUDA cores, neem dan een nVidia GTX 970.
De voeding is wat aan de dure kant. Een CoolerMaster V550 Semi Modulair is goekoper en net zo goed. Bij een nVidia kaart volstaat ook de V450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 17:44
Als eens gekeken naar de BBG? deze is namelijk ook tot €1000. Het ziet er naar uit dat je dit lijstje zo kan bestellen.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Als het inelkaar zetten niet lukt kun je altijd een advertentie zetten op vraag en aanbod, genoeg tweakers die je willen helpen

[ Voor 19% gewijzigd door GOTD op 21-08-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de reacties! Het heeft me al veel geholpen.
Zeer handige suggesties. We zitten er momenteel naar te kijken en we hebben al besloten een paar van de genoemde onderdelen te vervangen dan.
Jazeker. Ik had die guide een tijdje geleden gezien, en toch was ik nu opeens vergeten dat het überhaupt bestond - oops. Bedankt voor de herinnering.

We hebben verder de Radeon R9 390 vergeleken met de nVidia GTX 970 en het blijkt dat de meeste mensen van mening zijn dat de 390 een overall better performance heeft, dus ik denk dat ik die optie zal laten voor nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masquerate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-03 10:00
als je in overijssel woont, kan ik je helpen met het bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet. :-(
Ik woon in de buurt van Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Met de gekozen processor kan je helaas niet overclocken.. dus zal je een K variant moeten pakken. En als je alles bij een nederlandse site koopt, dan kun je er ook voor kiezen om hem daar in elkaar te laten zetten. maar daar zit wel een meerprijs aan.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken dus vandaar namen we die processor.

Dat klopt, maar ook dat vind ik minder erg dan per ongeluk zelf je PC vernielen tijdens het in elkaar zetten. Ik schat dat het zo'n 80 euro extra kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:53:
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken dus vandaar namen we die processor.
Dan zou ik voor een ander moederbord gaan bijv, deze pricewatch: ASRock B85M Pro4 of deze van de BBG pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
Deze word hier op het forum ook redelijk vaak aangeraden: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6
Dat klopt, maar ook dat vind ik minder erg dan per ongeluk zelf je PC vernielen tijdens het in elkaar zetten. Ik schat dat het zo'n 80 euro extra kost?
Daar moet je zelf niet vanuit gaan. Je kan hem in elkaar laten zetten door 1 winkel waar je alles besteld. Aangezien je in omgeving eindhoven woont zijn er genoeg tweakers die het misschien voor je willen doen. En je hebt ook nog altijd iets dat garantie heet!

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de suggesties! Is er een specifieke reden om die motherboards te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
De chipsets, hier zit geen mogelijkheid op om te overclocken. Aangezien je ook geen unlocked processor koopt heb je dat niet nodig.

Alles wat je zoekt zit in de BBG van juli zoals eerder aangegeven!

[ Voor 21% gewijzigd door daxcy op 22-08-2015 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Z97 Anniversary is specifiek gemikt op de goedkoopste overklokbare 1150 moederbord, om dit te bereiken zijn er veel features weggelaten om dit tegemoet te komen, een vergelijkbare B85 oid gaat je veel meer waar voor je geld bieden qua features.

offtopic:
Asrock heeft meerdere 1150 Anniversary moederborden met een andere chipset, soort van "tiers". Deze zijn speciaal geïntroduceerd om te combineren met de G3258 Anniversary.

[ Voor 30% gewijzigd door Thomg op 22-08-2015 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 17:44

Er zijn veel filmpjes die uitleggen hoe het moet:

YouTube: Bouw je eigen PC - gaming / all round editie - Hardware.Info TV (Dutch)
YouTube: Ultimate Value Gaming Build Guide

Als je deze filmpjes kijkt moet het volgens mij lukken, je komt er dan ook meteen achter dat een PC zelf in elkaar zetten wel heel erg leuk is. Mocht het niet lukken kun je hier op de fora altijd vragen stellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:11:
Dankjewel voor de suggesties! Is er een specifieke reden om die motherboards te nemen?
Ze hebben geen functies om te overclocken en zijn hierdoor goedkoop. Dit is geen probleem omdat de CPU kan niet overgeclockt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Qua moederbord zou ik het zelf zo kiezen. Heb je een window en wil je voor de looks gaan ga je voor de Asrock fatality killer en zonder window voor de Gigabyte sniper b6. Ze zijn vrijwel gelijk alleen de gigabyte heeft niet zo'n mooie kleuren samenstelling maar wel een betere geluidschip.

Edit: Ze hebben dezelfde geluidschip dus laat mijn comment maar zitten. Andere borden hebben vaak een mindere.

[ Voor 16% gewijzigd door n0isH op 22-08-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dat is mij duidelijk dan. De motherboard zal ook vervangen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er gisteravond achter dat ik helemaal vergeten ben te vragen voor een passende CD-drive zodat ik Windows later op mijn PC kan installeren.

Iemand enig idee? Of maakt het niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Windows kun je ook installeren vanaf een usb stick! Met de Media Creation Tool maak je dan een installatie medium voor Windows. Als je toch een dvd brander wil zijn er zat goedkope opties van LG of Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met bovenstaande, gaat nog sneller ook. Ik gebruikte een SD kaart + USB adapter, werkte prima.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies, maar daarvoor heb je een andere PC nodig en we hebben er letterlijk 0 thuis.

Ik heb het al opgelost. Dank jullie wel. :)
Ik sta op het punt alles te bestellen bij 4launch nu, maar moet nog wachten op zo'n activeringsmail wat al redelijk lang duurt.
Pagina: 1