Beste PC voor bang for a buck idea

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil alles aan kunnen de komende 7 a 10 jaar, zoals mijn ouwe Q6600 met Gigabyte P35_DS4 kon (dat beestje werkt nu nog steeds :)

Ik wil gewoon vlekkenloos kunenn gamen, videos kijken, downloaden enzovoort (dus een goed en stevige pc waar ik de komende 10jaar alles aankan (het liefst op max) en dat de pc nog steeds een liedje aan het zingen is (als je snapt wat ik bedoel) ;)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Pc zal uiteindelijk ergens rondt de 1000 euro gaan kosten, maar ben meer van eerst 1 onderdeel kopen voordat je de volgende gaat doen (beetje oldskool waarschijnlijk, maar zo werkt het voor mij het best)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Zal ff mijn huidige Gig opgeven en welke ik mee wil hebben:

Moederbord: Gigabyte P35-DS4 (socket lga775) (niet mee)
CPU: Intel Core Quad 2 Q6600 (2,4GHZ stock) (niet mee)
Geheugen: Kingston HyperX PC2-6500 4x 2 GB DDR2 (niet mee mits het nog even mee kan)
Videokaart: XFX Radeon HD 6950 2GB (bios 6970) Gaat mee tot genoeg geld voor betere :)
Voeding: Crosair HX850 Silver (mag mee als het goed genoeg is) (voeding is ongeveer 4 jaar oud)
SSD: Intel 320 Serie 120 GB ( mag mee maar geeft al geen volledige balkje meer met Intel SSD Toolbox)
HDD: 3 HDD's in totaal: 2x 1 TB WD en 1x 500gb (deze wordt vervangen door een 3 TB) (andere HDD mag mee)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Mijn ideale game/muziek/film PC zal 2 videokaarten bevatten, 1 nieuwe SSD (wss de evo 850) 3 monitoren van de zelfde merk met een kleine beeld rand.. Het liefst 16 GB intern geheugen DDR4 (mits dit genoeg is onderzocht en kinderziektes er uit zijn)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Waarom ik hulp zoek is omdat ik niet zo goed weet welke socket nu het beste toekomst bestendig is.. Mijn hoofd merk was altijd Gigabyte Moederboards en Intel processors met het liefst Kingston geheugen.

Maar mijn PC is al wat ouder en er zijn vast wel nieuwe jongens op de markt die het net zo goed doen. Hou van overclocken maar het hoeft niet extreem (dus geen liquid vloeistof en zulke dingen)

Merken waar ik naar heb zitten kijken is MSI, GIGABYTE.. De rest heb ik weinig vertrouwen in, omdat het vroeger wel eens fout gaan en daar hou ik niet zo van ( Kan best zijn dat andere merken nu wel beter zijn geworden maja. ik bouw maar 1 pc die moet 10 jaar door staan ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Zoals ik al zei, het liefst Intel CPU en Kingston geheugen (eventueel andere merk geheugen mag ook)

Ga je overklokken?

Het is niet een pre, maar altijd wel leuk om wat aan te knutselen met hulp en kennis van andere natuurlijk ;)

Wat verwacht je van ons?

Ik zou gewoon beetje hulp willen hebben met de keuze van CPU + mobo + geheugen keuze en welke het beste is. Er is tegenwoordig zoveel keuze en soms zie je door de bos de bomen niet meer

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb neer gezet om wat informatie weer in te winnen.. Mocht er iets ontbreken, wees gerust en vraag het, dan zal ik dit zo spoedig mogelijk aanvullen.

Alvast bedankt voor de informatie en de moeite O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Soundstorm2010 op 05-09-2015 21:12 . Reden: Kleine foutjes ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een pc bouwen die 10 jaar mee moet gaan? Dat lijkt mij alvast een illusie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik snap het niet helemaal... wil je nu voor € 1000 een compleet nieuw systeem kopen, inclusief 3 monitoren en 2 videokaarten? Dat zal niet lukken, denk ik. Kijk voor inspiratie voor een compleet systeem voor dat bedrag even hier reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2015 en reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Of wil je voor € 1000 een moederbord, processor en geheugen kopen, en de rest later upgraden?

[ Voor 14% gewijzigd door migchiell op 05-09-2015 21:23 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Dan lijkt 1000 euro mij juist weer wat aan de ruime kant voor alleen mobo, cpu, ram...

Buiten het feit om dat het topic voor mij al lastig te lezen was is het ook niet duidelijk genoeg wat je nu wilt.
Ik richt mij dan maar even op het gedeelte ''wat verwacht je van ons''. Mobo (socket) cpu en ram dus.

Gezien de 10 jaar. het nieuwste wat je kunt krijgen. socket 1151 dus.
De I7 6700K als cpu. Tja 10 jaar is te veel maar als je het echt wil zou ik toch voor de I7 gaan en niet de I5. We weten het gewoon niet over 10 jaar he. Ik zou ook voor de liquid vloeistof gaan want misschien is over 10 jaar overklokken serieus nodig om bij te blijven.

Mobo: Nogal persoonlijk. Omdat er ook niks duidelijk wordt over kleurstelling en overige eisen zou ik zeggen zoek gewoon eentje uit die datgene wat je beslist nodig hebt aan boord heeft! Plus nog heel veel overbodige dingen want misschien heb je die over 10 jaar weer wel nodig, Zal wel een Gigabyte worden dan...

Ram: Ram gaat over het algemeen wel eventjes mee. Maar ja 10 jaar he. Kies dan voor de zekerheid toch maar het snelste MHz laagste CAS DDR4 ram. 8Gb is ruim voldoende maar is dat het over 10 jaar. Doe maar 32Gb dan joh. Budget is toch 1000 :?

That was fun 8)7

To the point. Het zou handig zijn om aan te geven wat je NU al wilt en wat je later gaat aanschaffen. Je Visie is ons niet helemaal duidelijk.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
Toen die Q6600 uitkwam werden single-core processoren nog veel gebruikt en begon dual-core met zijn opmars naar de standaard. Nu, zo'n 10 jaar later zitten we standaard op quadcores.

Het is dus niet ondenkbaar dat over 10 jaar je minimaal een octocore met hyperthreading zult moeten hebben om alles te kunnen doen. Dan zit je nu bij het X99 platform en dat gaat je gigantisch veel geld kosten.

In de tijd van de Q6600 was 2GiB geheugen de standaard, we zitten nu op 8GiB. De 32GiB die Leijenaar noemt is dus niet zo gek. Maar dan moet het besturingssysteem het wel ondersteunen. Wederom kost dit je veel geld. Niet alleen zal meer geheugen over 5 jaar al goedkoper zijn, ook zal er sneller geheugen beschikbaar zijn.

Nee, 10 jaar is geen goed idee, helemaal niet als gamen erbij betrokken is. Dat gaat gewoon teveel geld kosten en past niet binnen jouw budget. Dat sommige systemen nu zo lang zijn meegegaan komt omdat er vrijwel geen concurrentie is geweest voor Intel in de high-end van de cpu markt.
Het liefst 16 GB intern geheugen DDR4 (mits dit genoeg is onderzocht en kinderziektes er uit zijn)
Ik heb nog nooit gehoord van geheugen met kinderziektes, alleen van incompatibiliteit met bepaalde moederborden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Bedankt voor de reacties die jullie hebben gegeven.. ... Tuurlijk om nu een PC te bouwen die 10 jaar mee gaat is gewoon onrealitisch, maar zou een PC willen bouwen die gewoon de komende 5 jaar miniaal mee gaat met het liefst alles op max... ( ik ben oldskool vroeger bouwde ik PC's die wel langer mee gingen dan nu tegenwoordig)

@migchiell

Nee dat gaat niet werken met 3 monitoren dan ben je al snel 60% kwijt van je bestedings bedrag... Maar 2 viedeokaarten zou ik uiteindelijk wel willen maar dat is laatste zorg (videokaarten en CPU zijn meest kost dragende dingen die je moet aanschaffen (dit is wat ik heb ervaren)

@Leijenaar

Het gaat mij niet alleen om CPU/MOBO/GRAFA maar ook om de rest.. Wat zou ik nu kunnen nemen om de komende 5 jaar wat meer realitisch is kunnen onderdaan.. Heb 3 jaar geleden de videokaart ook vervandgen voor een 6950 maar die gaat nu nog wel mee tot een zekere zin.

@NitroX infinity

Ik bedoelde dat toen de DDR4 werdt ondersteuned dat er maar weining MOBO waren en nu dus iets meer.. Maar zie door de bos soms de bomen niet meer.. Welke Socket is nu het beste, en welke geheugen en welke CPU.. (zoals 1150, 1151, BGA1364, 2011, enzovoort) teveel om op te noemen dus

P.S mocht er iets niet goed kloppen of onduideljkheid zijn in de TS laat het me weten dan zal ik dit zo snel mogelijk aanpassen.. (mijn nederlands is brak door disclectie en de woorden keuze kan hierdoor anders overkomen.. Alle hulp hier in is van harte welkom)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van maart, juli en september.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 07-09-2015 08:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.