MiLight vergeleken met Hue?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.506 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 15:10
Beste Tweakers,

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar wat wifi-LED verlichting, en kwam pas geleden tegen het merk MiLight aan. Nu vind ik de prijs die ze vragen voor hun producten wel érg interessant, zeker vergeleken met het, in mijn ogen, wat duurdere Philips Hue.

Nu ben ik me een beetje aan het inlezen in de mogelijkheden en zo, en zag dat je met het Hue systeem heel makkelijk scenes kunt aanmaken. Bijvoorbeeld alle lampen in je woonkamer een separate kleur geven voor als je een filmpje wilt kijken. Via de Hue app voor iOS of Android apparaten kun je die hele setting dan met letterlijk één knop activeren.

MiLight's app heeft zoiets niet, maar ik vroeg me af hoe moeilijk het is om zoiets tóch via een omweg in te stellen, of dat er betaalbaardere Hue-alternatieven zijn met dezelfde functie.

Heeft iemand daar toevallig een goed idee voor/over? Ik ben niet tegen het aanschaffen van een stukje (open source) domoticz zoals een Raspberry Pi om daar op de één of andere manier die settings in te zetten, maar wil het ook wel kinderlijk simpel te houden in gebruik om m'n vrouw een beetje blij te houden :)

Ik heb helaas niet veel meer informatie dan dit... ik loop een beetje vast op dat hele scenes-verhaal en weet te weinig van die wifi-LED's af om uit te kunnen zoeken of (en hoe) deze eventueel ook compatible zijn met elkaar en wat voor merken dan wel/niet samenwerken (ook i.c.m. domotica)

Alvast enorm bedankt!

Joram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Mag ik een schopje geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51
Ik vind het een interressante vraag omdat ik zelf ook bezig ben om dit straks te gaan doen op basis van Milight. En volgens mij moet het wel mogelijk zijn om scenes aan te maken.

Maar ik denk dat dit topic verplaatst moet worden naar het domotica forum..... daar zul je meer aanspraak krijgen denk ik en dan lees ik ook even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben ook in de veronderstelling dat het moet kunnen, maar begon te twijfelen toen Applamp me een reactie gaf dat het alleen kan als je een Raspberry Pi gebruikt i.c.m. Domoticz. Maar het lijkt me niet moeilijk/onmogelijk om dat via een webinterface op de Milight Bridge in te stellen, zodat je een aantal scenes hebt toch?

Bedankt voor de tip! Ik ga even een mod vragen of hij deze kan verplaatsen… twijfelde al een beetje in welke van de 2 dit topic het beste thuis hoorde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:48
Deze 2 zijn nog wel interessant, inmiddels is het proprietary 2.4 GHz-protocol reversed.

Milight-LEDs mit dem Raspberry Pi 2 steuern

Reverse-Engineering the milight on-air protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt voor de links! Ik ben jammer genoeg niet zo'n held met dat soort dingen… een simpele IMG installeren op een SD kaartje zoals met OpenElec lukt nog wel, maar veel meer dan dat en ik krijg sterretjes voor m'n ogen ;)

Maar het is wel iets om even in de gaten te houden voor 't geval er een kant en klare "kit" beschikbaar zou komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-06 16:01
Je kan het hier proberen ;)
[Milight] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh bedankt! Die gaan we even goed lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.