Office PC voor ong. 300 euro - Tips of adviezen?

Pagina: 1
Acties:

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-12 12:30
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal vooral gebruikt worden voor het draaien van meerdere programma's tegelijk. Ik twijfel nog of ik ipv 1x8GB geheugen zal kiezen voor 2x4GB (zit hier een groot verschil in qua prestaties?) Zal ik meer nodig hebben met programma's als Word, Excel, PowerPoint en desnoods Access?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wat ik zelf bij elkaar heb gesprokkeld is ongeveer 290 euro als bestelkosten worden meegerekend. Veel meer computerkracht dan dit heb ik niet nodig, als de prijs omlaag kan is dat natuurlijk mooi.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 oudere HDD's die ik kan hergebruiken, en nog één SSD uit mijn huidige systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat vooral om 'simpel' computerwerk. GPU's zijn niet nodig. Muis en toetsenbord heb ik al, en ik kan altijd nog een draadloze muis en toetsenbord aanschaffen, maar dat heeft nu geen prioriteit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zonder bepaalde voorkeuren te hebben denk ik toch dat Intel wat makkelijker werkt, zeker qua upgrade mogelijkheden met het 1150 socket. Ik heb ook een voorkeur voor modulaire PSU's, en de Seasonic in de lijst heb ik zelf ook. Heeft goede recensies, RUIM voldoende wattage, maar vooral het modulaire is ideaal aan deze PSU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst moet het geluidsniveau zo laag mogelijk zijn.

Ga je overklokken?
Niet van plan bij dit systeem, ik laat alles stock, ook de processorkoeler.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of jullie nog tips hebben voor betere onderdelen voor dezelfde prijs of goedkopere opties!

Hier is het systeem. Opslag heb ik niet nodig, en als ik ooit ga uitbreiden weet ik wel waar ik moet zijn. Het systeem moet sowieso 5 simpele interface programma's kunnen draaien, niks met video- of fotosoftware of zware programma's.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 66,95€ 66,95
1ASRock H81M-ITX€ 60,50€ 60,50
1Cooler Master Elite 110€ 36,95€ 36,95
1Corsair XMS3 CMX8GX3M1A1600C11€ 40,99€ 40,99
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,34

[ Voor 3% gewijzigd door Tyramisu op 04-09-2015 19:55 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wissel je voeding nog voor een pricewatch: be quiet! System Power 7 300W en je hebt een prima systeempje :). 1x8 of 2x4 is natuurlijk om het even, al heeft 1x8 wel het voordeel dat je 1 sleuf overhoudt.

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-12 12:30
br00ky schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:54:
Wissel je voeding nog voor een pricewatch: be quiet! System Power 7 300W en je hebt een prima systeempje :). 1x8 of 2x4 is natuurlijk om het even, al heeft 1x8 wel het voordeel dat je 1 sleuf overhoudt.
Goede tip! Alleen was ik vergeten te melden (heb het al aangepast) dat ik voorkeur geef aan een modulaire PSU, i.v.m. airflow, gemak en de wetenschap dat er genoeg ruimte over is voor alle onderdelen.

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:05
Dan is de pricewatch: Corsair CX430M aangeraden, de Seasonic 520 watt is overkill voor dit systeem :)

Qua behuizing: pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (plastic front panel met nep aluminium finish)
Maar dit is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur :)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ja, daar zitten dan weer CapXon condensatoren in...

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:05
br00ky schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:04:
[...]

Nou ja, daar zitten dan weer CapXon condensatoren in...
Hmm was ik niet van bekend, zit die dan ook in de niet modulaire aangezien de CX430 toch wel een vaak aangeraden voeding is

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Juist in de modulaire versie. De CX430 wordt eigenlijk nauwelijks aangeraden hier, zie ook dit stukje. Te duur voor wat je krijgt.

Overigens loopt het met die airflow wel los in die kast. Het is niet dat er hete onderdelen in geplaatst gaan worden. Die paar kabels meer of minder gaan het verschil niet maken ;).

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 04-09-2015 20:10 ]

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:15
Ik zou bij een office PC niet teveel balen om het feit dat een voeding niet modulair is. Ja je hebt wat extra kabels en minder airflow, maar daar zal die processor niet zoveel heter van worden ;)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zelf raad ik trouwens ook vaak zoiets als onderstaand aan, plak je fijn achter je monitor :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 34,-€ 34,-
1ASRock H81M-ITX€ 60,50€ 60,50
1Antec ISK 110 Vesa€ 80,01€ 80,01
1Crucial CT51264BA160BJ€ 19,95€ 19,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 277,41

Eventueel wat meer geheugen als je denkt dat dat echt nodig is (hoeveel trek je nu vol?). Rest is vrij standaard.

• iamzero456
En waarom geen NUC? Kleine mini pc?

Gigabyte BRIX GB-BXCE-3205
(bijvoorbeeld)
Nog vrij rap, zeer laag verbruik, klein in formaat, AC wifi, Vesa mount, niet teveel in te bouwen

En dan met 2x4gb sodimm, 128/256gb SSD msata(!) erbij voor rond de 300 euro klaar :)

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

er is dan wel minder plaats voor opslag en onze "cliënt" zij dat hij wel wat hdd en ssd als hij die dan zou willen gebruiken moet hui of een usb to sata of een nas en bij beiden verliest hij snelheid

its the Guus

• iamzero456
Ik snap niet precies wat je bedoeld, maar bij NAS hoeft ie zeker geen snelheid te verliezen.

Evengoed, er bestaan ook prima NUCS met plek voor zowel SSD (msata) als een S-ata 2,5inch schijf. Ik zou de pricewatch erbij pakken en filteren op barebones, Intel of Gigabyte bijvoorbeeld

In de cooler master behuizing die je zelf mee gaf past 3x 2,5inch of 1x3,5 inch - valt ook wel mee dus.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En ook in de Antec hierboven passen prima 2x2.5'' schijven.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25

P_Tingen

omdat het KAN

Voor wat je er mee wil doen is 1x4GB geheugen ook prima. Word en consorten gaan dat niet zo snel voltrekken. Zeker in combinatie met een SSD heb je niet echt meer nodig. Op mijn werk heb ik dan wel een i5 maar ook maar gewoon 4GB (op win32 dus eigenlijk nog minder) en dat draait als een dolle.

Ik zou denk ik lekker voor het systeem van br00ky kiezen, een Celeron is echt snel zat.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1