Toon posts:

Nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden een nieuwe PC gekocht met de volgende specificaties:

- Processor: Intel Core i5 4460 (3.2 GHz)
- Intern geheugen: 8 GB DDR3 1600MHz
- & een onboard Intel HD 4600 videokaart

De computer betreft het model Acer Aspire TC-705 I5604

Mijn monitor betreft een 144 Hz uitvoering, de Philips 272G5

Ik gebruik mijn computer hoofdzakelijk voor mijn werk waardoor ik hem veel gebruik voor Microsoft Office en internet & e-mail. Verder kijk ik best vaak een HD film of serie. Ik wil eigenlijk toch ook graag af en toe op een mooie manier een game kunnen spelen, echter ik ben niet veeleisend zolang ik een game maar goed en subtiel kan spelen. Ik heb alleen niet echt veel kijk op videokaarten en ik ben benieuwd of iemand mij kan adviseren welke ik het beste zou kunnen aanschaffen? ik heb niet specifiek een budget, de prijs maakt mij eigenlijk niet uit zolang hij maar voldoet aan mijn eisen. Ook 2e hands heb ik geen problemen mee.

Mijn monitor heb ik op dit moment verbonden met een HDMI kabel maar deze heeft ook een Displayport mogelijkheid, ik lees regelmatig dat dit een beter beeld geeft dan een HDMI kabel; zou een videokaart met deze aansluit mogelijkheid inderdaad een beter beeld genereren? zowel met films als games?

Alvast bedankt!!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Topic past beter in CAA.

Lees dit even door *Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

en CAA beleid

Dan kunnen we wat beter helpen.

En heb je dit scherm; http://www.xgn.nl/review/philips-272g5-recensie ? Want daar staat

De plus- en minpunten
Smart Response
NVIDIA G-Sync
NVIDIA 3D Vision
Supersnelle gamingmonitor
Verbruikt veel stroom
Heeft alleen maar Display Port

Dus enkel een display port aansluiting zoals ik lees, hoe heb je hem dan via HDMI aangesloten?

Voeding en ruimte in de kast is ook een belangrijk punt. Dus even wat meer in verdiepen.

Ook kan je beter voor een nvidia kaart gaan ivm Gsync.

[ Voor 58% gewijzigd door legendareN op 04-09-2015 17:47 ]