Zoeken op trefwoord werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik weet niet wanneer dit veranderd is, maar de laatste tijd werkt het trefwoord vakje in de PW niet goed.
Voorbeeld, als ik een systeemcamera met trefwoord M5 zoek, dan verwacht ik de Olympus E-M5 en E-M5II te vinden, maar van de 373 produkten in de categorie blijven er 343 over, waarvan het gros helemaal geen "M5" in de tekst heeft staan.

Als ik "E-M5" invul, dan werkt het ook niet goed, maar vul ik "OM-D" in, dan krijg ik wel een lijst van Olympus OM-D camera's. Dit lijkt op een probleem met numerieke data en dat gebruik ik juist vaak als ik een produkt zoek.

Als ik boven in de "zoek een produkt" M5 invul en dan links de categorie systeemcamera's kies, dan krijg ik wel het gewenste resultaat. (overigens, ik moet in dat vakje 2 of 3x op enter drukken voordat hij gaat zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit komt omdat er niet specifiek op "M5" wordt gezocht, maar ook op varianten daarvan (dus "5M", "5" en "M"). Het technische verhaal staat hier zoeken in pricewatch op LG G4 geeft 4G, waar een vergelijkbaar probleem is geconstateerd.

Omdat ik niet weet of dit exact hetzelfde probleem omschrijft, verplaats ik dit topic ook naar Mooie Features en mag men ter plekke beslissen of de topics alsnog gemergd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Glaanie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:57:
Dit komt omdat er niet specifiek op "M5" wordt gezocht, maar ook op varianten daarvan (dus "5M", "5" en "M").
Ik begrijp de gedachte en het nut er van, maar de varianten zijn veel te algemeen, alles waar een "5" of een "M" in staat levert veel teveel resultaten.
Ik zou het liever beperkt zien tot het uitfilteren van spaties en leestekens zodat "E-M5" ook "EM5", "E M5" en "EM-5" vindt.
Het technische verhaal staat hier zoeken in pricewatch op LG G4 geeft 4G, waar een vergelijkbaar probleem is geconstateerd.
Bedankt, die had ik niet gevonden. De tip om "M5" inclusief de aanhalingstekens in te vullen werkt.
Ik zou het wel handig vinden om deze en andere zoektips te vermelden, bijvoorbeeld met een mouseover tooltip balonnetje of een help link zoals een vraagtekentje achter het kopje [?].
Omdat ik niet weet of dit exact hetzelfde probleem omschrijft, verplaats ik dit topic ook naar Mooie Features en mag men ter plekke beslissen of de topics alsnog gemergd mogen worden.
Zo te zien hetzelfde probleem, topics mergen is ok wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes we knew this!
Dank voor je melding. We gaan binnenkort kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ploink schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:23:
Ik zou het liever beperkt zien tot het uitfilteren van spaties en leestekens zodat "E-M5" ook "EM5", "E M5" en "EM-5" vindt.
En dat is precies het bedoelde effect. Maar helaas levert de huidige implementatie dus ook varianten op waar de 5 voor de M staat op. Of het ook alle mogelijke resultaten oplevert waar de M en de 5 ver uit elkaar staan weet ik niet, volgens mij niet.
Bedankt, die had ik niet gevonden. De tip om "M5" inclusief de aanhalingstekens in te vullen werkt.
Ik zou het wel handig vinden om deze en andere zoektips te vermelden, bijvoorbeeld met een mouseover tooltip balonnetje of een help link zoals een vraagtekentje achter het kopje [?].
Het is helaas zeer lastig om de zoekopdracht te interpreteren (anders zou dit tenslotte ook niet mis gaan) en je op dingen te wijzen die je daar dan mogelijk weer in fout doet :/
Zo te zien hetzelfde probleem, topics mergen is ok wat mij betreft.
Ik ga in ieder geval je voorbeeld aan ons interne ticket toevoegen (als collega Ning dat nog niet heeft gedaan), zodat we er meer concrete hebben dan alleen G4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
ACM schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:07:
[...]

Of het ook alle mogelijke resultaten oplevert waar de M en de 5 ver uit elkaar staan weet ik niet, volgens mij niet.
Ik denk het wel, want 343 van de 373 produkten blijven over als je zoekt op M5.
[...]

Ik ga in ieder geval je voorbeeld aan ons interne ticket toevoegen (als collega Ning dat nog niet heeft gedaan), zodat we er meer concrete hebben dan alleen G4 :)
Bedankt jongens, fijn dat er geluisterd wordt :)
Pagina: 1