zoeken in pricewatch op LG G4 geeft 4G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen73
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zocht in de pricewatch/smartphones op zoekwoord G4 om de [verschillende versies van] LG G4 te vinden: het resultaat lijkt ALLES te zijn waar 4G in voorkomt. Mag er op deze website niet verwacht worden dat mensen het verschil kennen tussen 4G en G4? Autocorrect in je zoekfunctie kan handig zijn, maar nu even niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=LG+G4

Ik zie het probleem niet, lijken allemaal relevante resultaten.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=G4

Ook hier zie ik alleen G4 resultaten. Niet vreemd dat je ook de Philips 238G4DHSD/00 of de Apple iBook G4 ziet, maar ik zie geen resultaten met 4G.

Of kijk je naar de Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart? Ik denk dat daar gewoon een haakje genegeerd is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Jeroen73 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:02:
Ik zocht in de pricewatch/smartphones op zoekwoord G4 om de [verschillende versies van] LG G4 te vinden: het resultaat lijkt ALLES te zijn waar 4G in voorkomt. Mag er op deze website niet verwacht worden dat mensen het verschil kennen tussen 4G en G4? Autocorrect in je zoekfunctie kan handig zijn, maar nu even niet :-(
Zoals Dorus ook aangeeft, gebeurt dit niet bij zoekopdrachten via de zoekbalk bovenin. Maar ik zie dat het wel gebeurt als je de trefwoordenzoeker gebruikt: http://tweakers.net/categ...WyMjQwAHKLMpNTfTPzlKwMagE. Ik zal dit topic verplaatsen naar Mooie Features of het mogelijk (en/of wenselijk) is om hier een aanpassing voor te maken zodat deze zoekopdracht op deze specifieke locatie beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen73
  • Niet online
Het gebeurt inderdaad in de trefwoordenzoeker binnen de categorie Smartphones (ik zie trouwens dat ook apparaten zonder 4G of G4 in de lijst naar voren komen: de LG L90 op de tiende regel met 3G, en 8GB opslag en 1G geheugen)

http://tweakers.net/categ...bIyNDAAcosyk1N9M_OUrAxqAQ

Het nadeel van de zoekbalk bovenin is dat je geen beschikking meer hebt over het merendeel van de smartphone filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je in de trefwoordenzoeker nou gewoon LG G4 intypt? Lijkt mij een Quick fix toch? :) of werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:41:
En als je in de trefwoordenzoeker nou gewoon LG G4 intypt? Lijkt mij een Quick fix toch? :) of werkt dat ook niet?
Dan moet die trefwoordenzoeker wel te vinden zijn :P , ding blijft nooit op dezelfde plek staan en de ene keer is ie ingeklapt (moeilijker te vinden) en de andere keer is ie uitgeklapt en valt ie wel een beetje op.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen73
  • Niet online
lars1216: inderdaad, dat werkt ook niet goed: zonder filter zijn er in totaal 94 LG toestellen, met trefwoordfilter "LG G4" zijn er nog 92 over, waaronder nog steeds massa's toestellen waar helemaal geen G4 in de specs voorkomt.

Als je alleen op G4 zoekt blijven er van de 1.554 toestellen nog 1.445 over.
Ctrl-F "G4" op de eerste pagina geeft echter slechts 3 hits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Tja de trefwoordfilter werkt op zich ok, maar als er termen als 4g worden ingevoerd krijgt 'hij' het moeilijk. Galaxy levert bijvoorbeeld veel minder problemen op. Maar de feedback is terecht hoor, de resultaten zijn inderdaad niet altijd wat je ervan verwacht. Iets om eens verder in te duiken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Helaas is het wel lastig om dit 'beter' te doen, want elke wijziging in de zoekmachine heeft wel een keerzijde :/

Dit gedrag is namelijk het gevolg van de functionaliteit die ervoor zorgt dat je de 'i7-4970k' kan terugvinden door domweg 4970 in te typen. Of met 'i7 4970' (dus geen streepje maar een spatie).

Als we er voor zorgen dat je alleen maar producten vindt die letterlijk 'G4' als term in de naam hebben (en niet als onderdeel ergens of als twee losse letters achter elkaar), dan is het nog maar de vraag of die 4970 nog te vinden is door 4970 in te typen. Of de 'Galaxy 6' ipv 'Galaxy S6' en de 'iphone6' ipv de 'iphone 6'.

Het enige wat we hier nog kunnen onderzoeken is of we de volgorde beter mee kunnen nemen. Het lijkt er inderdaad op dat alle producten met een 4 en g (en een g en 4) na elkaar voldoen; zodra er geen relevantiesortering is (en dat is niet beschikbaar bij de terfwoordfilters bij de categorieen) staan er geen hele logische producten bovenaan. Je kan trouwens dat emuleren door "G4" ervan te maken (dus met aanhalingstekens invoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 14:03
Is het niet mogelijk om een speciaal woord te maken zoals Google doet met 'Site:', waardoor je op verschillende zoekmanieren kan zoeken? Dit lijkt mij een oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat kan al; daar hebben we 'name:' voor. Maar dat moet je wel weten natuurlijk en zeker op die plek is het lastig zulk soort informatie aan te bieden. En een alleen een linkje plaatsen betekent effectief dat het alsnog (vrijwel) nooit gelezen zal worden.

Maar ook met die name:-prefix zal ie dezelfde manier van zoeken hanteren en dus de 4 en de G losser hanteren dan je verwachtte (maar dan heb je met "slechts" 135 resultaten).

Zoeken op "G4" is nog wat trefzekerder met 33 resultaten en op name:"G4" krijg je er zelfs maar 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 14:03
Aah kijk, van die feature was ik nog niet op de hoogte. Maar precies wat u zegt, op die plek zulke informatie aanbieden is vrijwel onmogelijk. Een link erna heeft geen effect want mensen lezen de link niet.

De enige mogelijk om de gebruiker erop te attenderen is door een storend vak tevoorschijn te laten komen zodra je op de zoekfunctie klikt of dergelijke.

Een moeilijk probleem is dit.
Pagina: 1