[Bootcamp] Geen bootable media bij installatie Windows?

Pagina: 1
Acties:

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 22:27
Op mijn MBP 13" early 2011 met Yosemite 10.10.5.
Kan ik helaas geen bootcamp meer installeren. De opstartschijf is een langere tijd geleden vervangen naar een SSD, maar nu laatst heb ik de optische schijf ook verandert naar een SSD en hierop moet de windows/bootcamp partitie komen.

Even om een oudere thread naar boven te halen ervaar ik ook deze issue's;
Windows7 via Bootcamp, installatie vanaf USB-stick

Dus wat is er al geprobeerd;
- Ten eerste is de functionaliteit om van een USB een bootable ISO te maken dmv de plist te veranderen.
- De USB schijf is gemaakt en als ik herstart komt erop "geen bootable media gevonden".
- Daarnaast is de Superdrive extern gemaakt en daarvan proberen booten met een originele windows 8 DVD 32bit alsook 64bit. hetzelfde (de schijven worden wel herkent door de EFI), vanaf ik de schijven selecteer weer "geen bootable media gevonden".
- Voor de rest ook vanalles geprobeerd zoals EFI's aanpassen, en plaatsen op USB's, andere images gemaakt etc... niets lukt er helaas.
- Op de opstartschijf de bootcamp te maken lukt ook niet...

Nu had ik nog een paar opties, remote transfer via een andere MAC, maar die andere mac heb ik helaas niet ter beschikking en heb ik zelf ook niet.
En of een backup restoren van een bestaande windows 7 (liefst fresh install). is het mogelijk hier aan te geraken van iemand? Het is trouwens eenvoudig te maken met een gratis tool; van Paragon; https://www.paragon-software.com/home/bootcamp-backup/

Alvast bedankt mocht er iemand mogelijks ook een ander antwoord weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:18
Prima topicstart! Maar als ik het samenvat: het probleem is dat je Windows niet kunt installeren, omdat je Mac geen "bootable media" kan vinden?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
Daar komt het op neer, althans eerst had ik enorm veel verwarring door de EFI doordat ik de stick ook niet zag in de EFI boot.
Maar met de optische media die overigens originele DVD's betreffen van Microsoft zag ik deze wel ineens in het EFI boot menu, hierbij krijg ik ook diezelfde melding.

Enige wat ik nog had gevonden en geprobeerd is dat ik een GNU GRUB EFI stick had gemaakt en deze starte wel op, hierbij had ik dan commando regels.
Maar helaas heb ik gebrekkig tot geen kennis van deze commando's laat staan linux om de .iso te laten opstarten. En vind ik de bronvermelding helaas ook niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Dan heb je 100% zeker iets verkeerd gedaan bij het aanmaken van de schijf of er zit een probleem in je ISO,

De early 2011 kan namelijk gewoon windows installeren vanaf USB en/of een externe DVD-speler (ik gebruik zelf hiervoor ook mijn laat 2011 superdrive in een losse behuizing).

Als je een geldige key hebt zou je kunnen proberen om een pre-activated retail versie te gebruiken aangezien deze de check voor SLIC en MSDM vaak niet doet. Dit zou namelijk roet in het eten kunnen gooien. Ik weet uit ervaring dat dit wel altijd werkt als de schijf ook in windows PC's gewoon werkt.

Een andere optie die misschien de moeite waard is, is de bootcamp assistent de partitie laten verwijderen en deze na een restart weer aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
ik had het vroeger al eens werkend gedaan maar ondertussen en een aantal updates verder waren bij bootcamp de mogelijkheid om van ISO's op stick te zetten verwijderd.
Getuige hiervan; https://discussions.apple.../5479879?start=0&tstart=0
Door de plist aan te passen werkte het echter dan weer wel. Dus dat iets is fout gegaan zou ik niet durven zeggen.

Daarnaast staat zoals in de eerste post dat het echter al is geprobeerd met legale Windows 8 DVD's via de superdrive extern, ook heb ik het al geprobeerd om via de microsoft website een bootable USB stick te maken met de originele files erop en hiervan te booten. Ik krijg echter ook hier bij de foutmelding "geen bootable media gevonden, voer deze in en druk op een knop"

Herstarten heb ik al diverse malen geprobeerd, ook de bootcamp partitie verwijderen, heraanmaken, de procedure herstarten etc... de bootcamp proberen maken op de opstartschijf etc...
(PRAM enzo zijn ook al meermaals gewist...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
ik heb gezien dat je het met legale win8 DVD's hebt geprobeerd, maar ook deze controleren op een SLIC certificaat en dat heeft je mac niet. Probeer het daarom eens met pre-activated windows 7 installaties. Wel dezelfde versie pakken als je licentie aangeeft, want dan kan je hem legaal gebruiken. Deze versies controleren namelijk niet op geïntegreerde activatie certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
Het is met gelukt op een andere manier namelijk deze;
http://www.sevenforums.co...ransfer-new-computer.html

Een pre-activated windows 7/8 ISO had ik ook meermaals geprobeerd zonder succes.

Heb het wel tweemaal moeten uitvoeren vooraleer het effectief goed werkte. Dit omdat ik een 2de SSD wou gebruiken van 500GB waarvan de helft Bootcamp en de helft Backup Timemachine van de "main" SSD van 250GB met OSX op.

Dus als je dan bij mac op schijf beheer gaat en de 2de partitie verandert voor Timemachine gaat het verkeerd en ben je alles kwijt. Beter per direct 2 partities maken op OSX een voor de Timemachine en dan een andere partitie FAT32.

De schijf in de andere PC stoppen, booten van DVD en windows installeren, hierna de Sysprep doorvoeren. schijf versteken. Starten met de MAC vanaf de windows partitie (ALT in houden bij chime).
Dan wordt alles "Basic" geinstalleerd, hierna de bootcamp drivers installeren.
En alles werkt, zelfs Fusion ziet op deze manier mijn schijf gewoon als een effectieve bootcamp!

[ Voor 75% gewijzigd door 571Pro op 28-09-2015 02:47 ]

Pagina: 1