Toon posts:

Hoe heet dat [isolatie] materiaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
De meesten onder ons kennen dat materiaal wel dat onder je mobo ligt als hij nieuw in de doos zit he?
Zo'n luchtig matje zeg maar :)
Hoe heet dat nou...en waar haal je het?

Ik wil hiermee mijn pc gaan isoleren want mijn Delta 120 HP maakt een geluid dat je kan vergelijken met die van een afzuigkap die volle bak aanstaat |:(
Help appreciated.

Greetz PE

Verwijderd

noppenfolie :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen folie...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
tja hoe heet dat spul, als je naar de gamma/praxis oid gaat ken je dat spul zo kopen.

Verwijderd

Dat zeg ik GAMMA !! :P

(geluids isolerende matten heet dat btw)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:31

mvds

Totally awesome!

Hier heb je een plaatje van dat spul. Even uit een ander topic geript voor je. Zit in een pak van twee platen van een meter bij 50 cm ongeveer. Kost iets van 3 tientjes bij de gamma.

Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/s20/foto2.jpg

Verwijderd

ja, iets van geluidsdempende platen of eiermatten in de volksmond genoemd..
kun je bij elke doe-het-zelf zaak halen

Verwijderd

Hoe goed werkt dit spul?
Is er een duidelijk verschil te horen in geluidsniveau?

BTW Wordt de kast temp. niet een stuk hoger door al dat isolatie-materiaal?

Verwijderd

de temp zal wel stijgen, omdat je kast zelf van ijzer/alu is en dat warmte afvoerd (niet echt veel, maar meer dan schuimrubber)

kwa geluid zal het een stuk schelen:

Het werkt infeite als een vergroting van het oppervlakte.. als je in een lege kamer staat komt er ook meet geluid vrij dan wanneer je er allemaal meubels in staan (oppervlakt waartegen het geluid weerkaatst is groter) dus is het totale oppervlakte in vergelijk met gelijke geluidssterkte groter, waardoor er minder geluid weerkaatst. Zo werkt het met geluid.. hoe groter het oppervlakte waartegen het weerkaatst, hoe minder lawaai er vrij komt..

in geluidsstudio's gebruiken ze die platen ook tegen de muur..

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:50
Hier nog een topic over dat spul: (Noppenschuim)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/83699/

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

bij de gamma ken je ook van dat spul krijgen : is ongeveer 1 cm dik en ziet eruit als dik karton .

2 lagen met een hittewerend spul ertussen , werkt beter als die grijze eierdoppen noppenfolie maar is daarom wel een stukje duurder .

is makkelijker te bewerken en werkt beter .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Ik heb dat spul van de Gamma ook in mijn kast gedaan (kost overigens 18,95)en het is iets stiller geworden en ook de temp is zo'n 2 graden LAGER omdat er geen lucht van me intake fan's kan ontsnappen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De server van het waterkoeling forum is met dat spul gedaan. Vraag Marcel voor de geluidsreductie. (ik woon er 50 km vanaf, hoor hem dus toch niet :P)
Pagina: 1