Ik heb wel eens gehoor van geluid dempend materiaal aan de binnen kant van je pc te plakken. Maarrrr... waar haal je dat...
Iemand?
Iemand?
Dat zeggik, GammaOp donderdag 07 december 2000 15:01 schreef Lord_NikoN het volgende:
Je ken nie zonder Gamma, kan niet zonder Gamma.
Verwijderd
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Hang jij je PC in het aquariumOp donderdag 07 december 2000 15:07 schreef Magnat het volgende:
Waterkoelen is ook een optie!!!
Verwijderd
Verwijderd
KIJK EENS In de eerste twee replies, daar staat iets van GAMMAOp donderdag 07 december 2000 15:47 schreef lolly het volgende:
'T is een moeilijk onderwerp merk ik wel... Nog bijna niemand heeft echt een duidelijk antwoord kunnen geven.
Hoe kan je je kast aan de binnenkant isoleren. Wie verkoop het, hoe heet het, werkt het goed.... and stuff
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Die kast is van iemand die bij ons op de NetWorkParty was. Het is een 12 cm fan en het blauwe omhulsel is gemaakt van een bloemenvaas (echt waar). De fan kan op 5 en op 12 volt draaien zodat hij niet zoveel herrie maakt als het niet nodig isOp donderdag 07 december 2000 16:33 schreef lolly het volgende:
Kijk op http://teamxl.gamepoint.net/ druk op foto's (bovenin) dan op 21-10-00 - NetWorkParty 5 pagina 2 en bekijk de 1e, 14e en 15e foto...
Doorluchting genoeg?
[edit mode]Op donderdag 07 december 2000 16:33 schreef lolly het volgende:
Kijk op http://teamxl.gamepoint.net/ druk op foto's (bovenin) dan op 21-10-00 - NetWorkParty 5 pagina 2 en bekijk de 1e, 14e en 15e foto...
Doorluchting genoeg?
Verwijderd
Op donderdag 07 december 2000 21:16 schreef lolly het volgende:
Hee atteman...
Ja goed gezien... hehehe
dat ding staat in m'n huiskamer en mag wel wat stiller zijn. Maar dat blijkt een moeilijke vraag. hmm..
iedereen stuurt me naar de gamma maar zegt wat ik daar moet halen. Ze zullen toch geen schuimrubber bedoelen... Er zal toch wel iets profesionelers zijn...??
Ik had nog wat ondervloer over toen ik mijn laminaat had gelegd. (kost 40,- voor een pak van 7 m2Op donderdag 07 december 2000 15:14 schreef lolly het volgende:
Precies... zoal die foto... maar waar haal je dat en wat kost het?
Weet iemand hoe dat heet?
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Gamma schuim is overigens niet goedkoop :(Op vrijdag 08 december 2000 10:48 schreef lolly het volgende:
Wie heeft er een goede tip om dit amateuristisch en redelijk goedkoop voor makaar te krijgen? Ik las in een oud bericht iets over noppenschuim (idd bij de gamma). Dit lijkt me een leuk idee en goedkoop. Maar werkt het goed en zorgt het niet voor meer warmte?? Waardoor je je koelers weer harder moet laten draaien
Verwijderd
Mr Bouke aka Lolly,Op donderdag 07 december 2000 21:16 schreef lolly het volgende:
Hee atteman...
Ja goed gezien... hehehe
dat ding staat in m'n huiskamer en mag wel wat stiller zijn. Maar dat blijkt een moeilijke vraag. hmm..
iedereen stuurt me naar de gamma maar zegt wat ik daar moet halen. Ze zullen toch geen schuimrubber bedoelen... Er zal toch wel iets profesionelers zijn...??
Nou da's pas echt raar!Op vrijdag 08 december 2000 11:57 schreef A_l_e_x__K het volgende:
btw. die van mij is echt stil, sinds Atteman hem heeft getuned, maakt helemaal geen herrie & gebruikt ook geen stroom, het *rare* = dat ik sinds een tijdje helemaal geen beeld heb
Verwijderd
Ow, dat = het dus... Ik vond het al vreemd dat m'n Kiebord ook al nix meer deed...Op vrijdag 08 december 2000 12:16 schreef Atteman het volgende:
[..]
Het is inderdaad alleen jammer dat het niet zo lang heeft mogen werken en dat hij nu helemaal niets meer doeUpdating DMI geouwehoer en verderz nikz... = klote
Verwijderd
idd, topic = wel vaker langs geweest...Op vrijdag 08 december 2000 12:14 schreef Herman het volgende:
Ik denk dat er de laatste 3 maaden zeker 4 keer precies hetzelfde is gevraagd. Probeer dus de search eens.
Verder:
* Waterkoeling installeren. Goede koeling, nauwelijks geluid.
* Luchtstroom optimaliseren. Dit kan door:
* IDE kabels te ronden of weg te werken
* Goede fans kopen
* Bodem uit behuizing knippen scheelt intake fan
* Voeding aan buitenkant hangen, scheelt ook een fan (betere doorstroming in bigtower)
* Alle obstakels voor fans verwijderen (zoals fingerguards, roosters en vooral die stukken blik waarin een paar gaatjes zijn gemaakt voor de "airflow" (zoals in voeding).
* etc.
Verder:
* Behuizing op zachte rubber voeten zetten (overbodig bij tapijt)
* Behuizing niet te dicht tegen muur zetten, geeft ook extra geluid
* Behuizing in kast zetten welke bekleed is met noppenschuim
* Harddisks in rubber (elastiek) ophangen of met elastiek weer in frame drukken. (zelfde voor CD-rom)
* Binnenkant bekleden met dempend materiaal
* Temp geregelde fans nemen.
* Ball bearing fans nemen
* Fans op 7 of 5 volt laten draaien
* IPV 8cm fan een 12cm fan nemen, deze op 7 volt geeft zelfde airflow
Verder weet ik effe niets.
Verwijderd
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Je kunt hem ook gewoon uitlaten... dan hoor je hem ook niet. (of mij eff laten overklokken, ben ik errug goed inOp vrijdag 08 december 2000 14:17 schreef T-man het volgende:
Of zet je muziej wat harder hebbie er ook geen last van
I see dead pixels...
Verwijderd
Dat is dan pad D6 aan de linkerkant van het pad ongeveer in driekwart aan het einde, kost 19,95 per 1,5m2.Op maandag 04 december 2000 05:31 schreef The Dude het volgende:
ga naar de gamma en vraag aan zo'n ventje waar kan ik geluidsisolerend materiaal vinden. en hoppa zie daar geluids isolerend materiaal.
39
Verwijderd
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dat heb je goed gezien m'n jongOp dinsdag 12 december 2000 19:42 schreef Demoniac het volgende:
Heb hier nog 2 kurken placemats liggen, zou dat nix zijn???
[boobfreak mode]
hee atteman, zijn dat de boobs van susan ward???
[/boobfreak mode]
Volgens mij heb je alleen een 5V en een 12V uitgang en geen 7V. Maar komt op hetzelfde principe neer.Orbit: als je die fans aansluit op de 7V uitgang van je voeding, ipv op de 12V uitgang? Dat schijnt een vrij gangbare 'truck' te zijn.
Verwijderd
Naar 9 kan zo niet (of je moet de 3.3 en de -5 uit je atx-voedingskabel nemen, dan kom je op 8.8, maar zeven is gemakkelijk te doen (en kan je voeding ook wat beter aanOp dinsdag 12 december 2000 18:48 schreef Orbit het volgende:
Ik wil dus ook mijn 2 HP 8*8 fans trager laten draaien, want dat zijn bij mij de grootste boosdoeners. Maar daar ga ik echt geen losse voeding voor kopen. is er geen mogelijkheid om de 12V die ik in m'n kast (ruimschoots) voor handen heb te reduceren naar 9V ofzo?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
I see dead pixels...
Eindelijk iemand die wakker wordtOp woensdag 13 december 2000 14:21 schreef monterey het volgende:
de oplossing is even simpel als doeltreffend,
alle overbodige ventilatoren eruit slopen.
sommige pc's die ik hier zie hebben meer weg van een kermis atractie als van een goed werkend systeem.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato