Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Lynocool
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
.

Wat ga je met je laptop doen?
- Werken met msoffice.
- Werken met Joomla
- Werken met Photoshop

Wat is je budget?
Mijn werkgever heeft een budget van 500,- ex. vrijgemaakt om een laptop aan te schaffen. Ik ben me er van bewust dat dit niet een heel ruim budget is. Dit is ook gelijk de reden waarom ik hulp nodig heb bij de juiste keuze.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, in principe zal het toestel enkel thuis en op kantoor gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik werk zelf al jaren met HP dus enige voor keur ligt daar.

Ik hoop dat jullie de goede richting op kunnen sturen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alvorens ik echt mijn mandje op ga zoeken, misschien even wat leesvoer voor je in LAA beleid & [LBBG] Basislaptop augustus 2015 & reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2015 ?

Je geeft onder andere aan dat je met Photoshop en Joomla moet werken. Daar zitten nogal grote verschillen in; de ene persoon werkt met Photoshop om plaatjes van 400x200 pixels te resizen de hele dag en daar heb je geen sterke laptop voor nodig. Maar als jij echt foto's moet bewerken van 30 megapixel en daar fijn & snel mee wil zoomen, filteren etc, komen daar hele andere eisen bij kijken zoals een rappe CPU en/of meer geheugen.

Joomla is niets meer & minder dan een CMS; daar "werk" je dus niet mee, daar log je op in met je browser. Tenzij je natuurlijk VMs moet gaan draaien om Joomla door te ontwikkelen, CSS te testen en andere zaken, zoals plugins gaat schrijven. Ook dit zijn twee uitersten die je vast duidelijker kan omschrijven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:03
Als je stevig aan de foto- en videobewerking wilt, moet je richting een mobiel workstation, dan is een budget van 500 euro zelfs voor gebruikte machines niet genoeg.

Ik zou zeggen: zorg dat je duidelijk krijgt wat je precies nodig hebt. Quadcore i7 of is een i5je genoeg? Professionele graphics? 16GB RAM?
Dan kunnen we kijken hoeveel dat kost, nieuw danwel gebruikt.

• Lynocool
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
Heren bedankt voor jullie snelle reacties.

De laptop word niet voor core-business doeleinde gebruikt.
Dit wil zeggen dat er niet dagelijks "gephotoshopt" word. Ook zullen de bewerkingen in Photoshop niet uit 10-tallen verschillende lagen bestaan maar meer het simpele werk. Ook zal er met css gewerkt worden.

In het verleden heb ik gewerkt met een hp pavilion dv9000. Aan deze laptop, die helaas gesneuveld is, had ik meer als genoeg.
Ik ben helaas niet in staat om de specificatie van dit verouderde model te vertalen naar specificaties van de notebooks hedendaags.

Via pricewatch kwam onder andere de volgende notebook naar voren.

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1X6

Zou dit een gegadigde kunnen zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Laptops 500 Euro ex BTW met 4 tot 8GB RAM, 500GB storage & FullHD scherm en dan puuuuur op specs, zou ikzelf de pricewatch: Lenovo Essential B50-80 (80EW017PMH) in mijn winkelmand gooien.

Maar ja, ik weet niet of jij het verschil weet/kent tussen een SSD of een HDD in een laptop, wat je verwacht van het scherm qua resolutie en reflectie etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof