OS X start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Beste medetweakers,

Ik heb een MacBook pro 2011 van een vriend welke alleen maar opstart in diskutility modes. Als ik op installeer os x opnieuw klik geeft hij een foutmelding dat de file mogelijk corrupt is. Hoe krijg ik de MacBook nu weer draaiende? Had al een bootable USB gemaakt met yosimite erop maar dit geeft hetzelfde resultaat. Ben zelf een Windows man en heb verder ook geen Mac ter beschikking. Hoopte mijn kennis te kunnen helpen want hij heeft meer verstand van typemachine 's zeg maar!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor problemen kun je beter een eigen topic aanmaken. Daarnaast heb je het over Yosemite (10.10), terwijl dit het topic voor Mavericks (10.9) is :) Dat gezegd hebbende: met wat geluk ondersteund deze Mac Internet Recovery. Zie ook https://support.apple.com/en-gb/HT201314.

[ Voor 29% gewijzigd door Daedalus op 01-09-2015 17:38 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Daedalus schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:35:
Voor problemen kun je beter een eigen topic aanmaken. Daarnaast heb je het over Yosemite (10.10), terwijl dit het topic voor Mavericks (10.9) is :) Dat gezegd hebbende: met wat geluk ondersteund deze Mac Internet Recovery. Zie ook https://support.apple.com/en-gb/HT201314.
Dit had ik ook al geprobeerd maar geeft ook een foutmelding dat er niet gecontroleerd kan worden door Apple.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Hoe heb je die bootable USB stick gemaakt?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
OgWok schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:17:
Hoe heb je die bootable USB stick gemaakt?
Op een Windows pc met TransMac.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van [OS X Mavericks 10.9] Ervaring & Discussie

Wat bedoel je eigenlijk met "diskutility modes"? Welke foutmeldingen krijg je precies als je Internet Recovery start? Wat zijn de specificaties van de MacBook Pro?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03

3DDude

I void warranty's

DaveD1109 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:14:
[...]

Dit had ik ook al geprobeerd maar geeft ook een foutmelding dat er niet gecontroleerd kan worden door Apple.
Doe het is met een netwerkkabel drin?
Ik weet dat hij dan bij apple (online) het een en ander gaat ophalen / checken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 01-09-2015 20:51 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
3DDude schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:51:
[...]

Doe het is met een netwerkkabel drin?
Ik weet dat hij dan bij apple (online) het een en ander gaat ophalen / checken ;)
Tanks!! Ben nu wel iets verder. Hij wilde nu mountain lion downloaden en installeren via internet. Krijg echter nu de melding dat er een fout is tijdens het voorbereiden van de installatie. 8)7 Moet ik nog iets doen vooraf?? Zie ik iets over het hoofd??

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ben al een stap verder! Moest de tijd en datum via terminal veranderen. Nu wil hij echter mountain lion uit de app store downloaden maar die bestaat natuurlijk niet meer. Iemand een oplossing hiervoor? Is er een mogelijkheid om een dmg van een latere os x uit de app store te halen via een Windows pc?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je harde schijf niet corrupt? Dit gebeurt best veel bij macbook's.. (Er van uitgaande dat de laptop geen waterschade oid heeft gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

DaveD1109 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:03:
Ben al een stap verder! Moest de tijd en datum via terminal veranderen. Nu wil hij echter mountain lion uit de app store downloaden maar die bestaat natuurlijk niet meer. Iemand een oplossing hiervoor? Is er een mogelijkheid om een dmg van een latere os x uit de app store te halen via een Windows pc?
Lijkt me sterk, Ik kan zelfs nog lion downloaden via internet recovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Nou hier niet hoor. Krijg de melding dat die tijdelijk niet meer beschikbaar is.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij is het niet mogelijk om Mountain Lion te downloaden via de App Store. Het enige wat je zou kunnen doen is het proberen te downloaden via internet (niet helemaal legaal, maar ach...)
Ik heb zelf ook ervaring met TransMac en ik vond het niet helemaal vlekkeloos werken. Had heel vaak een foutje in de usb stick. Probeer even een stick te maken via Unibeast, dat werkt voor 99% zeker. Werkt het dan nog niet, dan kan je wel een voorzichtige conclusie stellen dat je hdd corrupt geraakt is.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Het is mij inmiddels gelukt met TransMac. Had een yosemite img gedownload ergens op internet. Kreeg inderdaad ook wel een paar foutmeldingen, maar uiteindelijk lukte het!

DaveD

Pagina: 1