Subwoofer van Logitsch op een Denon DAC?

Pagina: 1
Acties:

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Beste mede-tweakers,

Ik heb een vraagje. Alvorens ik mijn vraag stel wil ik wel even melden dat ik een leek ben wat betreft audio en hifi apparatuur (alhoewel ik wel geniet van hoogwaardig geluid), so have mercy on me :o

Ik heb al jaren een logitech Z2300 als pc speaker set gebruikt. Het was zijn prijs dubbel en dwars waard. Echter werd het na jaren hoog tijd om een betere setje te kopen. Dit werd de Denon Ceol N2. Het was eigenlijk een impuls aankoop (gekocht van Bol.com voor 59 Euriesss :P ).

Het pakket bestond uit 2 speakers en een DAC, dit heb ik via USB met de computer verbonden, en het werkt naar behoren. Het geluid is duidelijk een stukken beter dan mijn oude Logitech Z2300, althans wat betreft de vocals en de hoge tonen. Ook gitaren klinken een stuk beter. Maar jullie raden het al, bass-technisch gezien is het geen wondertje, laat staan dat, het is eigenlijk dramatisch!! Maar ja, dit is natuurlijk logisch, het heeft geen subwoofer.

Ik ben nog altijd tevreden met de bass van mijn logitech z2300, dus ik dacht waarom niet de subwoofer van mijn z2300 verbinden met de Denon. De DAC van mijn Denon heeft een subwoofer uitgang, dus het zou mogelijk moeten zijn. Dus ik heb bij de mediamarkt een RCA plug gekocht en de subwoofer verbonden met de DAC (de subwoofer heeft kanalen voor links en rechts, en de Denon heeft maar 1 uitgang, volgens de medewerker van mediamarkt zou het niet uitmaken waar ik de rca plug in zou pluggen, het zou gewoon moeten werken).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q1yWIKI.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xiKyw9g.jpg

Echter heb ik het niet aan de praat gekregen. Ik heb wat gespeeld met de kanalen etc maar tevergeefs. Weten jullie een oplossing? Zie bijlage voor de foto's van de subwoofer en de DAC.

Ik heb ook een tweede vraag, is het normaal dat er ruis uit de speakers komen (alleen hoorbaar als je met je oor er tegen aan zit?). En is het normaal dat er een raar beeping noise uit de speakers komen na 20 seconden nadat ik naar iets heb geluisterd.
Daarnaast produceert mijn koptelefoon veel meer achtergrond ruis als het ik aansluit op mijn DAC t.o.v. mijn on-board geluidskaart, dit kan toch haast niet normaal zijn?

Als laatste is mijn vraag, mocht de subwoofer van mijn logitech setje hier niet op werken wegens technische incompatibiliteit, welk losse subwoofer zouden mij aanraden? Ik wil er niet teveel aan uitgeven, maar ik wil ook geen slechte subwoofer (kwaliteit vergelijkbaar met de subwoofer van Z2300), maximale budget 150 euro. Ik zou jullie heel graag technische specificaties op willen geven, echter heb ik er zelf bijzonder weinig verstand van, dus wat ik kan zeggen is het beter of gelijk moet zijn aan de subwoofer van mijn Z2300.

Sorry voor al mijn vragen, maar ik zou jullie echt eeuwig dankbaar zijn! Mocht ik ook iets in de toekomst wat voor jullie kunnen betekenen zal ik ook mijn best doen!

Met vriendelijke groeten,

Samet

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-01 13:10
Die left en right aansluiting op de subwoofer zijn uitgangen, geen ingangen. Als het goed is zit er een kabel bij met een 'control pod'. Daar moet je de Denon op aansluiten (met een verloopje van tulp naar minijack)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Sorry dat ik een oud topic weer naar boven haal. Maar is het mogelijk dat ik mijn geluidskaart (realtek) kan verbinden met deze DAC? Er is een analog in bij de DAC maar ik heb geen idee met welke ingang van mijn geluidskaart (welk kleur) ik deze moet verbinden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:12

FeaR

In GoT we trust

samety schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 02:57:
Sorry dat ik een oud topic weer naar boven haal. Maar is het mogelijk dat ik mijn geluidskaart (realtek) kan verbinden met deze DAC? Er is een analog in bij de DAC maar ik heb geen idee met welke ingang van mijn geluidskaart (welk kleur) ik deze moet verbinden.
Over het algemeen is de groene jack degene voor Front Left en Front Right. Maar in diverse software kan je instellen welke uitgang naar welke speakers gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Waarom zou je het analoog willen aansluiten als je de ingebouwde DAC kan gebruiken middels USB?

Er vanuit gaande dat de DAC van de set beter is dan de DAC op het moederbord, zou je het als volgt moeten aansluiten:
  • PC met USB aan DAC/versterker
  • Meegeleverde speakers aansluiten aan DAC/versterker
  • De subwoofer van Logitech aansluiten op de Subwoofer Out (control pod)
That's it :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security