Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinho74
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 14:46
Ik vond op tweakers een oude review van de UHD55B6000IS Changhong UHD55B6000IS 4K UHD TV

Deze Changhong UHD55D5000ISX is het nieuwe model gelanceerd in afgelopen juli als ik het goed heb.
Op de website van Changhong.eu staat deze tv voor een adviesprijs van €1099

Ik heb een gokje gewaagd deze te bestellen bij Pixmania voor €640 inclusief bezorgkosten.

Uitgebreide specificaties of reviews behalve een opsomming op de site zelf kan ik helaas niet vinden, ik zal het gaan ondervinden denk ik dan.
Ik ga er in ieder geval vanuit dat de specificaties die ze laten zien kloppen, dus ook de 3x HDMI 2.0 aansluitingen en 1 USB3.0.

Ik had graag meer informatie gevonden over het paneel, het contrast en helderheid maar ik kan deze vooralsnog niet vinden.
Wat me verder aansprak aan deze televisie waren deze zaken:

Ci+ interface ja
HDMI x 4 4(3*HDMI2.0, 1 Support MHL)
USB 1 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0
Aansluiting netwerk en mobiele apparaten Wifi (built in), DLNA, ARC, MHL
Smart TV Net Range, HbbTV Compatibel, Internet Opera browser, Facebook, Youtube
Videorecorder PVR (opnemen op externe support via USB)
Mediaspeler ja
Media gateway FreeShare

Wellicht is het een kat in de zak, maar ik hoop de komende dagen een zeer complete scherp geprijsde tv te ontvangen.

Als er iemand meer informatie weet te vinden schroom dan niet deze bij dit topic toe te voegen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marinho74 op 31-08-2015 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 10:21
Hier staat (via google translate) dat hij geef hdmi 2.0 heeft, dus 4K beelden op 30fps kan weergeven

http://www.fullhd.gr/tile...000isx-uhd43d5000isx.html

Verder lijkt het wel redelijk wat tv voor je geld, maar een instap samsung UHD is ook al niet zo duur meer (al betaal je dan nog wel 200 euro meer)

edit; geen idee waar ik hem tegenkwam, maar dacht een 55HU6900 voor 830 gezien te hebben

[ Voor 11% gewijzigd door TFDev op 01-09-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657985

Ik ben zeer geïnteresseerd in de CHANGHONG UHD55D5000ISX. Heb je nog informatie gevonden? En wat denk je van de kwaliteit, ik bedoel eigenlijk ook levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinho74
Ik heb de tv inmiddels in bezit en ik moet zeggen dat ik gewoon heel tevreden ben.
Het paneel de bezels en aansluitingen zijn goed afgewerkt en ziet er degelijk uit (zeker geen goedkope look), ik durf te zeggen beter dan menig Samsung of LG televisie.
De upscaling vind ik er heel goed uitzien, full HD 1080p upscaling spat van het scherm.
Kleuren, contrast en scherpte is echt prima!

Qua levensduur kan ik niets zinnigs zeggen behalve dat Changhong al meer dan 50 jaar televisies maakt, dat zegt misschien ook weinig maar het is duidelijk geen new kid on the block.

De smartfuncties en 4k materiaal moet ik nog echt uittesten

Hier een foto (onder een schuine hoek) ter ilustratie van de upscaling, betreft een 2k streaming shot
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/j1xl8qlb5/Changhong3.jpg]

[ Voor 12% gewijzigd door Marinho74 op 08-09-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 10:21
Als ik je foto bekijk lijkt de linker bovenhoek nogal "slecht" zwart weer te geven. Komt dit door de hoek of vertekend de foto?

Zit er toevallig ook een ci+ module slot in? (Dat hij zou kunnen werken met ziggo bijvoorbeeld)

En heb je al wat meer info mbt de hdmi 2.0 poort? (4K @ 60 fps wel mogelijk?)

• Marinho74
Die weergave van de linkerbovenhoek komt door het buitenlicht als de kamer niet verduisterd is, en de kijkhoek maakt het nog minder.
Als je recht voor de tv zit dan is het beeld uiteraard het beste.

Een Ci+ slot is aanwezig, heb zelf een externe tuner dus weet niet of Ziggo vlekkeloos zal werken.

Ik weet nog niet hoe ik de HDMI poorten op 2.0 kan checken, als ik van mijn pc een HDMI kabel aan de tv hang dan trekt mijn videokaart niet hoger dan full HD. Als ik hoger schakel wordt de weergave klein en knippert terwijl er wel een monitor wordt gescand die 4k aankan.

Ik heb ondertussen een 4k android tv box in bestelling staan, als ik deze binnen heb kan ik pas goed met 4k gaan testen. De 4k filmpjes die ik met mijn telefoon heb gemaakt kunnen helaas niet afgespeeld worden op de tv met de USB homesource optie.
Mp4 mov en avi conversies geprobeerd die wel in 1080p kunnen afspelen doen het niet in 4k resolutie vanaf mijn seagate portable schijf. Ik denk dat de usb homesource software de hogere resoluties niet kan converteren, misschien een firmware dingetje.

De freeshare mediaplayer moet ik nog uitproberen wellicht daarmee meer succes tot ik de 4k android box binnen heb.

Hier nog een paar foto's
Contrast: (de groene blokken zijn geen artifacts oid, de titelsong flitste net in beeld)
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/wsvjmq9kd/changhongmtv.jpg
Kleur:
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/pmzvt7j7z/chanhonges.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Marinho74 op 12-09-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699449

Goedemiddag,

Ik zit ook te denken over deze tv. Heb je nog wat meer info over gebruik, internetsnelheid enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674708

Hoi Marinho,

Ik kwam net een aanbieding van Pixmania tegen en twijfel nu om deze uhd aan te schaffen.
Zou je kunnen vertellen hoe de tv nu na ruim een maand bevalt en of het 4k goed kan vertonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinho74
Anoniem: 699449 schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:47:
Goedemiddag,

Ik zit ook te denken over deze tv. Heb je nog wat meer info over gebruik, internetsnelheid enz.
Ik vind de tv makkelijk in gebruik, heb niet veel hoeven kalibreren om een mooi beeld te krijgen.
Alle apparaten die ik gebruik met de tv zoals receiver, google tv box, kabel decoder werken zoals het hoort.

De LAN poort is prima, ik heb geen problemen ondervonden qua doorvoer.

De freeshare mediaplayer heb ik nog niet geprobeerd door tijdgebrek.
Anoniem: 674708 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:52:
Hoi Marinho,

Ik kwam net een aanbieding van Pixmania tegen en twijfel nu om deze uhd aan te schaffen.
Zou je kunnen vertellen hoe de tv nu na ruim een maand bevalt en of het 4k goed kan vertonen?
De android tv 4k mediaspeler gebruik ik nu bijna dagelijks (over de receiver 1080p) upscaling doet goed zijn werk.

Ik heb de android box wel getest door deze rechtstreeks aan te sluiten op de tv en big buck bunny afgespeeld. 4K, Quad-Full-HD (3840x2160) 60 fps gaat niet lukken, die schokt en hapert erover maar 30 fps wordt gewoon goed afgespeeld 8)

Ik sta nog steeds volledig achter deze aankoop :)

[ Voor 13% gewijzigd door Marinho74 op 20-11-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is op deze tv ook de taal in het Nederlands in te stellen en is het ook 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinho74
Anoniem: 699449 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:23:
Is op deze tv ook de taal in het Nederlands in te stellen en is het ook 3D
Nederlands is beschikbaar, het is geen 3D televisie.

Marinho,

Bedankt voor de info.

Groetjes Jan
Pagina: 1