Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514446

Topicstarter
Een topic voor wie er een bezit of een wil kopen.

Heb onlangs mijn Dell U3011 die ik zowel als monitor als TV gebruikte weggedaan en vervangen door een '4K' TV van het voorheen totaal onbekende Chinese merk Changhong. Heb me een paar dagen geleden eentje aangeschaft in Lille, Frankrijk voor 999€ bij Electro Depot. Terwijl ze in België 1499€ geprijsd staan bij Pixmania. Nog ter vergelijking: Carrefour maakt nu reclame voor een gewone full HD 55" Samsung voor 999€...

Eerste indrukken:
- als je voorheen nog geen 55 inch TV in huis hebt staan gehad is dat best groot, 55 inch = indoor bios :)
- kwaliteit van het beeld hangt heel erg af van de kwaliteit van het ingangssignaal: bij goed full HD signaal van zender = subliem beeld
- als computermonitor via de HDMI uitgang op mijn 5850 videokaart: verschrikkelijk slecht en wazig beeld waarbij ook nog zwarte balken aan de randen worden weergegeven
- 4K : werkt niet vanaf USB

Heb nu in 'Verre Oosten' voor 10 dollar of zo een Displayport-HDMI 1.4 adapter ("type 2") besteld, omdat mijn 5850 videokaart geen HDMI 1.4 uitgang heeft, maar wel een displayport uitgang, die 2560x1600 aan 60fps kan leveren.
Zodra deze toekomt rapporteer ik hoe het beeld aangeleverd vanuit de computer er uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 08:10
Interessant! Zoveel vragen.

Product gerelateerd:
Je eerste ervaring klinkt behoorlijk belabberd. Je hebt hiervoor een 1440p scherm gehad, dus je bent hoge resoluties niet volledig vreemd. Op welke resolutie stuur je jouw tv nu aan? En hoe doe je dit? Ik begrijp dat deze tv geen displayport aansluiting heeft, of heb ik dat verkeerd?

Bestelling gerelateerd:
Hoe heb je de tv gekocht? Heb je een adresje in Frankrijk? Ik zag dat hij ook naar België te verzenden is. Na een telefoontje naar het enige west-Europeese land waar ze vertikken mensen Engels te leren, vertelden ze mij dat hij niet te verzenden is naar België. Ik kon mij (volgens de Franse madamme) ook niet in België registreren en hem dan ophalen. Heb je hier ervaring mee? Mijn Frans is net zo slecht als mijn Swahili, dus doe alles middels google translate. Is deze aanbieding beperkt geldig?

Edit:
Ik vond een heel forum over de gebruikers ervaringen van dit ding: http://www.homecinema-fr....a-2013-t30040143-165.html. Ik heb hem zelf door google translate heen gegooid, maar dat mag iedereen zelf beslissen vind ik. Eigenlijk is iedereen positief over de Changhong UD55B6000IS (ik snap het niet helemaal want hij wordt ook aangeduid als Changhong 55UD55B6000IS en Changhong UHD55B6000IS)

Edit2: telefoon gesprek ervaringen

[ Voor 39% gewijzigd door bikkeltje1 op 15-01-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vorig scherm was 2560 x 1600, het oude vlaggeschip van Dell.

Zoals bijna alle TV's in deze categorie heeft de Changhong geen displayport. Enkel de Panasonic heeft er eentje én HDMI 2.0, maar die kost 6,5 K.

De enige manier om er een redelijk signaal in te krijgen is op dit moment via VGA. Niet echt om over naar huis te schrijven. Maar hier moet je blijkbaar ook nog eens rekening houden met de eigenschappen van je grafische kaart. Zo kan mijn Radeon 5850 er maar 1280x768 insturen, terwijl mijn ouwe XP-laptop, die nog geen MP4 bestand in full HD kan afspelen, met zijn Intel driver en Nvidia kaart 1920 x 1200 haalt.

Omdat dit voor mij maar een overgangstoestel is in een markt die in volle revolutie is, ga ik geen grote uitgaven doen die achteraf weggesmeten geld blijken: dus geen nieuwe R9 videokaart of zo. We wachten af tot displayport 1.3, HDMI 2.0, HEVC en VP9 en 120 Hz gemeengoed zijn geworden (binnen anderhalf jaar of zo) en stappen dan over op een heel nieuw pc systeem én scherm. Inmiddels wacht ik op de "type 2" displayport-HDMI 1.4 adapter, die normaal gezien 3840x2160 @ 30fps zou moeten kunnen leveren en hopelijk ook 2560x1440 @ 60Hz. Zou normaal over 1 à 2 weken moeten toekomen.

Plus aan deze TV vind ik verder het geringe verbruik: 110Watt voor toch wel een hele oppervlakte beeldscherm.

Wat voorlopig het grootste manco is, is de lag van het scherm: ik schat zo ergens rond de 100ms. Je cursor zwalpt hierdoor een beetje als een dronkelap over het scherm, in plaats van scherp te reageren op je commando's... Als dit niet via een software of firmware update te remediëren is, dan is het scherm eigenlijk niet echt geschikt om mee te gamen. Ook geluid en beeld lijken soms niet gesynchroniseerd bij uitzendingen: soms is het geluid er 100 à 200 ms voor het beeld. Maar dat lijkt niet voor alle gevallen op te gaan.

Wat de prijzen en de adressen betreft, bij Conrad kost hij 1999€, bij Carrefour 1599€, in Duitsland kostte hij een paar dagen geleden nog 1199€ maar nu vind je de goedkoopste daar aan 1299€. Beste voor Benelux blijft nog altijd eventjes naar Rijsel in Frans Vlaanderen rijden en hem daar in de winkel kopen. Vanuit Antwerpen stond ik op anderhalf uur op de parking van Electro Depot van Faches-Thumesnil, vlak naast de autostrade. Aan de andere kant van Lille is er nog eentje, maar die van Faches is het meest dichtbij, vriendelijk personeel ook, ze helpen je graag bij het inladen. :) Wel zien dat hij in je wagen kan, de doos is ongeveer 88x136cm. Ik zou zeggen op de site van Electro Depot kijken naar het filiaal waar je hem wil ophalen, bellen om te horen of ze er nog hebben en dan een dagje erop uit om er een te gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
Je hebt duidelijk een vriendelijker persoon aan de lijn gehad, maar dat kan ook komen door mijn gebrekkige Frans.

Ik ga je tip zeker opvolgen. Een ritje richting de zon is op een mooie dag helemaal niet zo erg. Op het Franse forum (zie boven) waren ook een paar opmerkingen over de lag. Ik denk dat dit aan de input ligt. De Xbox en PS4 mensen hadden nergens last van. Ik weet niet exact hoe die consoles (na de sega etc.) tegenwoordig zijn aangesloten.

Ik denk dat de lag hoofdzakelijk door de vga wordt veroorzaakt...? Mogelijk ook middels de tv-tuner in de tv...?

Ik zal de tv louter als monitor functie gebruiken aan mijn mediacenter middels HDMI 1.4(met of zonder a/b). Hier verwacht ik geen lag (wederom ga ik uit van het Franse forum). Anders stel ik simpelweg een latency in op mijn geluidsinstallatie.

Plaatje voor de geïnteresseerde:
Afbeeldingslocatie: http://www.electrodepot.fr/media/catalog/product/cache/1/image/500x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/P939027.jpg

Link naar de aanbieding:
http://www.electrodepot.fr/led-changhong-55ud55b6000is.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aardig om weten is dat Changhong al enkele jaren een fabriek op 40 km van Praag heeft.
De UHD55B6000IS lijkt bedoeld voor de Europese markt: er zitten een heleboel Europese talen in waaronder het Nederlands. Weet echter niet of deze TV's in Tsjechië dan wel in China zelf ineengezet worden.

http://www.changhongeurope.com/company-profile

Op dezelfde site van Changhong Europe vind je ook de specificaties van onder andere de UHD TV:

http://www.changhongeurop...hd55b6000is#specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is een update beschikbaar die de kleuren verbetert en ook de lag zou verminderen:

http://www.changhongeurope.com/telecharger

Op dezelfde pagina staat ook een instructiefilmpje voor de software update, waarop je de TV en zijn menu's kan bekijken (Instructional video_UHD55B6000IS software reflash.avi)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 514446 op 22-01-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om op 'oudere' videokaarten zoals de ATI 5800 serie etc. 4K te kunnen krijgen, dien je blijkbaar eerst een 'pixel clock patch' uit te voeren op je videokaartdrivers en vervolgens met een applicatie de gewenste resolutiewaarden in te voeren. Daar heb je bvb de programmaatjes die ToastyX gemaakt heeft voor nodig:

http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573915

Ik heb wel enkele vragen bij de 4K tv, is het de dag van vandaag al de moeite om die aan te schaffen.
Ik bedoel; de uitzendingen zijn die geschikt voor 4K, of komen die eraan want volgens mij is dit momenteel nog niet het geval en het lijkt erop dat dit misschien nooit het geval zal zijn (in afwachting van 8K).

Op welk moment kun je de dag van vandaag het maximale halen uit je TV? Eerder door te gamen of?

Er komen momenteel ook 4K monitoren op de markt van bv. 28 inch. Is dat wel te doen? Ik dacht dat 55 inch het minimale is voor 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
Ok, dit is een interessante discussie. 4k is een terrein wat nog ontzettend in beweging is, zoals midevildj ook al zei. Deze beweging heeft een aantal problemen voor nu:
  1. 4k materiaal is weinig aanwezig
  2. 4k standaarden zijn nog volop in aanbouw, zowel voor de hardware als de software.
    • Hardware: HDMI 1.4 ondersteund 30fps bij 4k (3840×2160). De huidige generatie 'goedkopere' tv's en monitoren (lees goedkoper dan €1000 per 10 inch diameter), ondersteund louter deze connectiviteit. De nieuwe generatie 4k monitoren die er aan zit te komen, rond de €800 voor 27 inch, zou mogelijk we ondesteuning voor betere connectiviteit bieden. In dat geval zou het gaan om een displayport aansluiting. Deze zou via een trucje (2 beeldschermen van 1620×2160 naast elkaar) 60fps aankunnen. Dit vereist wel Multi Stream Transport (MST) wat deze monitoren dan ook moeten hebben. Er zou zelfs een mogelijkheid zijn om middels 2 fysieke HDMI-kables dit zelfde trukje uit te kunnen halen bij een aantal van deze monitoren (ook al mogelijk bij de peperdure Asus PQ321Qhttp://www.amazon.com/ASU...-4K-Monitor/dp/B00DJ4BIKA). Het wachten is op goedkopere 4k tv's met HDMI 2.0. Dit zou nog wel eens een tijdje kunnen duren.
    • Software: Dit deel heeft uiteraard vooral betrekking op het gebruik van een PC voor de tv/monitor. Hierboven werd al genoemd dat de aansturing nu middels trukjes moet werken om tot 60fps te komen. De software is aanwezig in de zin van aangepaste drivers (de meest recente bèta drivers van intel, ati en nvidia). Deze geven de mogelijkheid om een 4k met de huidige hardware (displayport of 2x hdmi 1.4) tot 60 fps te kunnen komen. De vraag is, of dit zo blijft. Het kan goed zijn dat dit een niche situatie is die spoedig verholpen zal worden met de nieuwe generatie 4k tv's/monitoren. In dat geval zou het wel eens kunnen zijn, dat je straks met die ene specifieke bèta driver van 10 jaar terug, toen je in een opvlieging een 4k tv kocht, moet blijven werken. Hoe het exact met alle HDCP voorwaarde zit met deze vreemde constructie weet ik niet.
  3. de Changhong ondersteund geen MST, kortom het is kijken met maximaal 30fps. Is dit erg? Nou ja, niet voor de meeste films, nu. Ik zeg nu, omdat The Hobbit al voor een klein succesje heeft gezorgd voor filmformaten met meer dan 30fps. Het zo dus goed kunnen zijn dat je tv niet heel lang coulant blijft.
  4. Een 4k monitor met dezelfde beperkingen, neem de aangekondigde Dell P2815Q, is verschrikkelijk met 30fps http://www.gamebreaker.tv...ffordable-youll-bad-time/.
Wat zijn dan precies de voordelen/nadelen om nu een 4k tv te kopen?
  • Onwijs gaaf beeld, jaloerse familie/vrienden (incluis die irritante vriend die een paar ton per jaar verdient en altijd alles beter heeft dan jou)
  • Tweakplezier
  • Geen 3d ondersteuning op 4k
  • Slechte compatibiliteit voor de toekomst
Wat zijn dan precies de voordelen/nadelen om nu een 4k monitor te kopen?
  • Onwijs gaaf beeld, jaloerse ...(ctrl-v)
  • Heel veel excel spreadsheet power
  • Verschrikkelijk irritant beeld alleen al als je naar beneden scrolt op een internet pagina
  • Slechte compatibiliteit voor de toekomst
  • Last van schele ogen. Als je zo'n hoger resolutie beeldscherm koopt, moet je die natuurlijk pal voor je neus zetten om nog beter van dat scherpe beeld te genieten. Dit is ongeveer hetzelfde met al die uhd-laptop schermen. Wees gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit beantwoord al een groot deel van mijn vragen!
Dus als ik het goed voor heb zal het weining nut hebben om een 4K monitor (van bv 27 inch) te kopen TENZIJ je een tweede aanschaft (als die MST hebben ofc).

Op dit moment lijkt het nog te vroeg om over te stappen naar 4K als ik het zo lees. Zal binnen 2 jaar al een pak goedkoper zijn en beter ontwikkelt waardoor je er wat meer voordeel uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Anoniem: 514446 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:17:
- als computermonitor via de HDMI uitgang op mijn 5850 videokaart: verschrikkelijk slecht en wazig beeld waarbij ook nog zwarte balken aan de randen worden weergegeven
Heeft dit niet iets te maken met de gare underscan optie in Catalyst control center?
Ik heb dat namelijk ook gehad. Komt voor als je iets aansluit op een Ati kaart met HDMI.
je moet dan de overscan op 0% zetten in catalyst control center-mijn digitale schermen-Opties beeldgrootte".

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 573915 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:08:
Ik heb wel enkele vragen bij de 4K tv, is het de dag van vandaag al de moeite om die aan te schaffen.
Ik bedoel; de uitzendingen zijn die geschikt voor 4K, of komen die eraan want volgens mij is dit momenteel nog niet het geval en het lijkt erop dat dit misschien nooit het geval zal zijn (in afwachting van 8K).

Op welk moment kun je de dag van vandaag het maximale halen uit je TV? Eerder door te gamen of?

Er komen momenteel ook 4K monitoren op de markt van bv. 28 inch. Is dat wel te doen? Ik dacht dat 55 inch het minimale is voor 4K?
Het UHD effect bij een 55" is beperkt tot een kijkafstand van ongeveer 2 à 3 meter, daarna merk je het verschil niet meer tussen UHD en full HD. Doe de test in een of andere mediamarkt keten of zo en neem bvb een lintmeter mee om te zien bij welke afstand je bij welke diagonaalgrootte het "hyperscherp" gevoel net niet meer ervaart.

In Amerika kreeg de Seiki veelal slecht commentaar voor de gewone kwaliteit van het beeld via de TVkanalen via de kabel. Ik weet niet of het aan de kwaliteit van onze kabelproviders of de zenders ligt, maar de full HD kwaliteit (uitzendingen in 1080i aan 50 halve frames/sec.) is de laatste tijd -althans in België- heel sterk vooruit gegaan. Een van de zenders met het beste signaal hierbij is bvb National Geographic HD. De Changhong geeft voor deze HQ HD-zenders een uiterst bevredigend beeld. :)

Als je een monitor wil aanschaffen met een heel scherp beeld dan kan je terecht bij de Dell 4K 24". Maar die heeft als nadeel dat de pixeldichtheid zo hoog is, dat je enkel een betere beeldkwaliteit krijgt, maar soms ook minder informatie kan tonen doordat je moet gaan schalen om je tekens leesbaar te houden.
Ik heb indertijd bewust niet voor de Dell 27" 2560x1440 gekozen omdat zijn pixeldichtheid te hoog was om comfortabel tekst en tabellen te lezen. De Dell 30" 2560x1600 had echter een quasi ideale pixeldichtheid van 100 ppi en bood met zijn 4 megapixels het dubbele van een full HD scherm. De ideale 4K monitor waarbij je zoveel mogelijk 'real estate' uit de pixels kan halen moet dus ook ongeveer 100ppi halen en komt dan uit bij een scherm van 42". Maar helaas zijn deze schermen nog niet te vinden. Het dichtste in de buurt komt voorlopig de Seiki 39".

- Als monitor blijft het scherm ook na de update last hebben van underscan/overscan en wazige text en beelden. Het eerste heeft duidelijk te maken met de communicatie tussen videokaart en scherm. Het tweede ga ik de komende periode eens trachten uit te testen met het signaal van andere computers (met meer performante videokaarten) en als dit fenomeen blijft, dan ga ik de technici van Changhong in Tsjechië erover contacteren. Kan ook zijn dat mijn exemplaar een fout heeft wat dit aspect betreft.

De lag lijkt na de update een heel klein beetje verbeterd, maar er zou gewoon een optie moeten zijn om een 'gamer-mode' in te schakelen. Zelf heb ik het vermoeden dat het wazige computerbeeld en de lag te maken kunnen hebben met een of ander 'beeldverbeteringsalgorythme' dat ook nog eens zorgt voor een desynchronisatie van beeld en geluid. Als dit zo is, zou je dit moeten kunnen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bratos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:35:
[...]

Heeft dit niet iets te maken met de gare underscan optie in Catalyst control center?
Ik heb dat namelijk ook gehad. Komt voor als je iets aansluit op een Ati kaart met HDMI.
je moet dan de overscan op 0% zetten in catalyst control center-mijn digitale schermen-Opties beeldgrootte".
Sinds ik de laatste versie van Catalyst heb geïnstalleerd, heb ik meer problemen met overscan/underscan dan ervoor. Boven de 1920x1080 staat de functie gewoon geblokkeerd.

Wat ook nog niet gezegd is in deze thread is dat je om boven de fabrikant-instellingen van je videokaart te kunnen gaan, eerst nog wat moet 'klooien' met programma's zoals die van ToastyX:

http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU

Je moet eerst je video-drivers 'patchen' met de 'pixel clock patcher'. En met 'CRU' kan je daarna dan resoluties invoeren zoals 3840x2160.

Ik krijg naast een heel grote overscan in 3840x2160 echter soms zwarte horizontale lijnen die even over het scherm schieten en soms valt het beeld ook even weg.

Nog veel 'tweakplezier' voor de boeg zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is nu nog 1 iets wat mij onduidelijk lijkt.

Ultra HD is pas van toepassing bij schermen van 55 inch (en om alles in detail te zien en het maximale kwaliteit van UHD te zien moet je dus op 2 meter van je scherm zitten). Toch?

Maar 4K is dat niet automatisch UHD? Waarom worden televisies niet gemaakt met UHD onder de 55 inch dan?
Of waarom moeten monitoren niet boven de 55 inch gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 573915 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:55:
Er is nu nog 1 iets wat mij onduidelijk lijkt.

Ultra HD is pas van toepassing bij schermen van 55 inch (en om alles in detail te zien en het maximale kwaliteit van UHD te zien moet je dus op 2 meter van je scherm zitten). Toch?

Maar 4K is dat niet automatisch UHD? Waarom worden televisies niet gemaakt met UHD onder de 55 inch dan?
Of waarom moeten monitoren niet boven de 55 inch gemaakt worden?
Binnenkort is alles UHD, men is zelfs bezig aan smartphones in UHD, die in 2560x1440 zijn er al. Tablets, PC's etc. alles wordt binnen dit en een paar jaar UHD en hoger.
YouTube: Vivo Xplay 3S 6inch 2K smartphone with quadcore hands on at CES 2014 [ENG]

Wat me bij de combinatie UHD + groot scherm wel opvalt is, dat het gevoel van 'echtheid' groter wordt en je de neiging hebt om dat effect maximaal te willen beleven. En afhankelijk van de hoek van de lens waarmee bepaalde video-opnamen gemaakt zijn, heb je dan de neiging om verder of dichter bij het scherm te gaan zitten of staan, zodat het lijkt of je zelf helemaal in de scène zit. Dat is in ieder geval zo met 4K materiaal dat ik zelf gemaakt heb (Gopro, Note etc.). Voor 55" is het beeldmateriaal van mijn Samsung Note zo het beste op ongeveer 2,5 m. Bij Gopro materiaal is dat effect minder, door de onnatuurlijk aandoende wijdhoeklens.

Waarom monitoren niet groter dan 55"? Zoals hierboven al gezegd, is 100ppi ideaal om op leesafstand van +/- 60cm zoveel mogelijk informatie te kunnen zien. Voor 4K betekent dat 42" en voor 8K 84" :)
Mijn wens en vermoeden is dat over 5 à 10 jaar de grote monitors 42" zullen zijn met een resolutie van 8000x5000 pixels. Groter dan 42" is veel te onpraktisch om mee te werken. Maar is wel OK om te bekijken als film of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 514446 op 24-01-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb inmiddels een e-mail gestuurd naar Changhong Europa met de vraag om opheldering over de inputlag kwestie en in verband met underscan/overscan / wazig beeld op hoge resoltie en met betrekking tot dit laatste of de TV 1:1 pixel mapping ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Evaluatie na een paar weken TV kijken op de Changhong:

Deze set heeft géén upscaler nodig: bij een voldoende hoog kwalitatief full HD signaal van de kabelzenders lijkt het soms alsof je naar 4K zit te kijken... Voed je de set 'rommel' = 720p en minder, dan valt het beeld ook tegen.

Voor de toekomst : 10bit en meer zijn geen luxe, want op zo'n grote schermen met scherp beeld, is de 'banding' bij verlooppartijen soms echt niet om aan te zien.

Voor het evalueren van de 4K kwaliteit zou je de Changhong naast een andere 4K tv met dezelfde diagonaal moeten zetten. Volgens wat ik mij herinner van bij Saturn/Mediamarkt, zag de 4K er op LG of Samsung beter uit, maar ik heb enkel nog maar 4K via de computer gespeeld en niet via een losse player die het signaal naar de tv streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het franse forum home cinema werd gemeld dat er blijkbaar een "verborgen" menu is, dat je kan bereiken door eerst op de "source" button te drukken en vervolgens de cijfercombinatie 3-1-3-8 in te voeren.

Zo kan je meer 'geavanceerde' opties instellen.

En ik heb meteen al via dit nieuwe menu het probleem van de overscan opgelost. Er is namelijk een optie OVERSCAN waarin Left crop, Right crop, Up crop, Down crop te vinden waren met achter elk een bepaalde waarde. Door nu voor elk van deze 4 crop variabelen de waarde op "0" te zetten, was het probleem van de overscan 100% opgelost. :)

Het probleem van de 'fuzzyness' als je het scherm als computer monitor gebruikt op 3840x2160 heb ik echter voorlopig nog niet kunnen oplossen. Om de teksten die onder iconen staan goed te kunnen lezen, moet ik minstens terugschakelen naar 2560x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu blijkbaar ook in BE en NL verkrijgbaar voor 999 € (ipv 1499 €)

http://www.pixmania.be/nl...-ultra-hd/21802479-a.html
http://www.pixmania.nl/le...802479-a.html#description

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na ongeveer een maand is mijn evaluatie als volgt:

Heb je niet dringend een 4K TV nodig? Wacht dan op een toestel met specificaties als die van de Vizio Reference, die waarschijnlijk eind dit jaar uitkomt:

http://www.avsforum.com/t...series-uhdtvs-at-ces-2014

120 fps
HDMI 2.0
10bit paneel
ultrawide gamut kleuren
gamermode

etc...

Maar wil je nu al een betaalbaar toestel met grote afmetingen waarop je in HQ van full HD films en 4K clipjes wil genieten, en ben je niet van plan om hem als monitor of voor games gebruiken, en kan je leven met een paar kleinere 'gebreken' als beperkte kijkhoek en soms een beetje lag tussen beeld en geluid, dan is deze Changhong een aardige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:20

Thorne

Forrester

Aardig topic...

Ik heb er één besteld bij pixmania voor nog geen €900!

Ben benieuwd...

Update:

Als monitor van een HTPC doet hij het PERFECT! Gewoon een kwestie van de juiste videokaart.Het is uiteraard wel gewoon 4K@30Hz...

[ Voor 43% gewijzigd door Thorne op 31-07-2014 15:53 ]

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 12:36

zerocool82

Ignorance causes chaos

Thorne schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:34:
Aardig topic...

Ik heb er één besteld bij pixmania voor nog geen €900!

Ben benieuwd...

Update:

Als monitor van een HTPC doet hij het PERFECT! Gewoon een kwestie van de juiste videokaart.Het is uiteraard wel gewoon 4K@30Hz...
Wat zijn je ervaringen na een aantal maanden gebruik?

@midevildj, wat zijn je ervaringen tot nu toe? Zijn er nog updates uitgekomen die de input lag hebben verholpen?

Bij Pixmania voor 750 euro op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:20

Thorne

Forrester

Nu een maandje of wat verder:

Wat eigenlijk in het gebruik naar voren komt is dat Windows 8.1 niet zo goed weet om te gaan met een "4K monitor van 55 inch"... niks ten nadele van de Changhong dus. Dat ding werkt eigenlijk prima (als monitor). Het ding kost nu €719,- een absolute 'steal'!

>specs<

Pagina: 1