Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

installeren nieuwe Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows 8.1 op een oem pc.
Ik heb een iso-file gevonden van windows RTM. Kan ik deze installeren met een andere hdd
in een OEM-pc? Vraagt ie dan nog om keys of activatie-codes?

Als ik bij eigenschappen / controlegetallen kijk zie ik de sha-1 waarde.
Als deze overeenkomt met de originele van Microsoft is hij dan untouched?
Moet ik het bestand dan nog checken op virussen etc?
Het iso bestand wordt door mn pc herkend als een .rar file om te openen. Is dit normaal?

ps; zit niet veel op forums dus geen idee welke categorie ik deze moest plaatsen :F

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 11:15 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
Beetje karige topicstart.

Ja, je kunt hem installeren. Ja, dit kan op een andere hardeschijf in een OEM pc. Dat maakt verder namelijk niets uit. Geen idee.
Maar waarom upgrade je je OEM windows niet gewoon naar Windows 10? Even er vanuit gaande dat je Windows 7, 8 of 8.1 hebt. Vind je het niets, dan kun je altijd nog terug.

Virus checken moet je altijd doen met dit soort bestanden en bijbehorende download locaties!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:06:
Beetje karige topicstart.

Ja, je kunt hem installeren. Ja, dit kan op een andere hardeschijf in een OEM pc. Dat maakt verder namelijk niets uit. Geen idee.
Maar waarom upgrade je je OEM windows niet gewoon naar Windows 10? Even er vanuit gaande dat je Windows 7, 8 of 8.1 hebt. Vind je het niets, dan kun je altijd nog terug.

Virus checken moet je altijd doen met dit soort bestanden en bijbehorende download locaties!
Karig? Te weinig informatie of? Zoals ik al zei, zit heel weinig op forums. :)
Heb gelezen dat windows 10 helemaal niet zo geweldig is en vind windows 8.1 prima.
Alleen AVG anti virus-check van de files is genoeg?
Of zijn er nog aanbevolen andere (gratis) anti-malware progs?
dacht dat de sha-1 waarde juist soort vingerafdruk was waardoor je er 99,9 % van verzekerd kon
zijn dat er geen virussen etc aan zijn toegevoegd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 11:14 ]

• Arunia
Te karig idd. Het is iig op tweakers de bedoeling dat je zelf onderzoek doet en dit verteld.
Dit om te voorkomen dat we dubbel "werk" doen en dat we niet alleen als helpdesk fungeren.

Je kunt je Win 8.1 upgraden naar Windows 10. Bevalt het na een tijdje niet, kun je weer terug naar 8.1. Hier zit in Windows 10 gewoon een optie voor.

Ik ben meteen overgestapt en tuurlijk zitten er een paar dingen in, maar Windows 10 is in mijn ogen gewoon goed.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is een kopie maken van je huidige hardeschijf naar een nieuwe en dan die nieuwe upgraden naar 10. Bevalt het niet? Dan steek je je oude schijf er gewoon weer in.
Even backup maken van eventuele savegames etc wat je wel wilt bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat onderzoek had ik al gedaan :)
Anders had ik als digibeet, op basis van alle informatie
die ik heb lopen lezen over iso, sha-1 en oem, die vraag niet kunnen stellen.

Als je dan urenlang over sha-1 en oem hebt zitten googelen en dan een logische vraag
probeert te stellen die iemand meteen karig noemt, komt dat wel irritant over naar mijn gevoel :)
Maar thanx voor de info verder!

• Arunia
Tja, je gevoel ga ik niet betwisten, maar als ik je over RTM versie hoor etc, dan heb je de makkelijkste en veiligste optie niet gezien welke ik je wel aan geef.
Een vieze versie ergens in de krochten van het internet lijkt me niet de meest interessante keuze.
Ik zou je huidige schijf clonen naar een nieuwe en op die nieuwe dan de upgrade vanuit MS doen.
Vele malen veiliger dan wat je nu probeert.

Voor het clonen zijn bij de fabrikant van je harde schijf vaak wel versies te vinden.
Bovenstaande geef ik aan omdat je toch al van plan was om rtm op een andere schijf te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk,
ik hoor net van acer dat je recovery
media kunt bestellen, kost wel paar tientjes maar veiliger dan iets van internet.
recovery usb is ook een optie maar las ergens dat malware zelfs de recovery partitie kan infecteren dus zijn install. cds wss betere keuze. thanx :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom deze discussie niet door kan lopen in je reeds bestaande topic OEM versie Windows opnieuw installeren? Het is niet de bedoeling om meerdere topics over hetzelfde onderwerp te openen.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.