Toon posts:

Hulp bij gamepc weet er niks van

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? ik wil er med game ik ga NIET renderen en opnemen dus en ga waarschijnlijk windows 10 gebruiken weet noet wat jullie aan raden ik ga h1z1 spelen csgo leuge of legends

Wat mag het systeem gaan kosten?zo rond de 600 euro
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model heb al een monitor muis headset toetsen bord ik heb een kast van alienware moet even kijken welk kom ik later op terug

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Alles wat in een gamepc hoort
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.ik wil eerst gen 1 videokaart kan later altijd nog uitbreiden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? nee
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. niks want weet niks van computers

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. hij moet game goed kunnen draaien en snel zijn is niet voor video bewerking opnemen streamen en renderen allen om mee te gamen

Ga je overklokken? nee weet niet eens hoe
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? ik hou hem eerst zo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 00:33 ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20

basdej

OutSystems Consultant

Heb je zelf al een videokaart, processor / kast / weetikveel ingedachten?

je zegt nu basically ik heb 550 euro maak een pc voor me...

edit:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

kijk daar ook eens

[ Voor 37% gewijzigd door basdej op 30-08-2015 00:21 ]

Hoi.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je moet inderdaad even alle onderdelen die schuin gedrukt zijn invullen + je eigen onderzoek laten zien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik niks van pc's weet

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 11:10
Dat mag, daarvoor is dit forum er ook. Echter is het wel de bedoeling dat je eigen initiatief toont.

In dit geval mis ik vooral dingen als:
- Wat voor games wil je gaan spelen?
- Hoe zijn je eisen kwa graphics (voor dat budget is alles ultra natuurlijk niet haalbaar).
- Wil je hem zelf in elkaar zetten of liever een geassembleerd systeem?
- Heb je helemaal geen spullen erbij? dus het budget is ca 550 euro voor pc, scherm, muis, toetsenbord, windows etc.
- Heb je al gedacht aan tweedehands?

Verder kun je beginnen met inlezen bij de nodige verzameltopics:
Zoals in de openingspost: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Zoals eerder genoemd: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Dan kun je voor jezelf vast een idee vormen van wat je zoekt en wat je met je budget kan

[ Voor 4% gewijzigd door timberleek op 30-08-2015 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb even wat aanpassingen gedaan aan mijn vragen

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
550 euro voor een nieuwbouw pc en windows 10 is wel erg krap. Denk dat je dan beter in het vraag en aanbod forum kan zoeken naar een leuke 2e hands pc.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:02

Umbrah

The Incredible MapMan

Zou je de cursieven weg willen halen, de voorbeeldtekst, en tevens een voorzet lijstje willen meenemen? Je hebt nu al bedacht wat je wilt gaan doen, en op welke resolutie, en op welk detail... hoop ik... zoek eens op wat dat nodig heeft, en denk ook eens na over het geld, over wat je al hebt/wilt meenemen (monitor? windows?) en doe eens een voorzetje. Dat voorzetje vooral is een must. Snap je niet hoe? De best buy guides op tweakers zijn een goed beginpunt. Tik maar in in het zoekvak.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Niet beledigend bedoeld maar eigenlijk als ik dit lees dan komt het er bijna op neer dat wij maar effetjes door de glazen bol moeten kijken wat voor de TS geschikt is. Dat is dan erg lastig.

Ik denk dat het verstandig is dat de TS eerst zelf op onderzoek gaat en zoals timberleek al aangaf een aantal topics te lezen. Je weet weliswaar niks over pc's maar door wat te lezen weet je er straks meer over ;) . Daarna kunnen wij je daar beter mee helpen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Roanburg,
Lees nog eens br00ky in "gamepc van rond de 600 euro" door. Daarin staan genoeg tips om iets samen te stellen. Het hoeft zeker niet perfect te zijn, wél dat je er eerst over nadenkt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.