Game-desktop eerste x zelf samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692247

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk speel ikzelf CS:GO, af en toe LoL. Ik wil een systeem dat optimaal deze game(s) kan draaien. Ik heb ook het oog op een monitor met hogere Hz hiervoor te kopen, vermits naar mijn ervaring dit in fps games een groot verschil maakt. Ook zou ik voor dual monitors willen gaan, vermits ik grote fan ben van multi tasken op de pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zou tenminste 3-4 jaar moeten meegaan, dus ben wel bereid rond de 1000€ te investeren (inclusief monitor)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidig systeem is lachwekkend verouderd, maar het zou wel leuk zijn moest ik nog enkele onderdelen kunnen hergebruiken om wat kosten te besparen; zoals HDD, dvd-drive, (case)

• 596GB SAMSUNG HD642JJ ATA Device (SATA)
• TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device

Qua case heb ik geen idee hoe deze noemt, en of deze al dan niet nog bruikbaar is, maar ze ziet er als volgend uit:

http://i.imgur.com/rorNXsv.jpg

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua monitor; dacht ik aan een BenQ XL2411Z, maar als er betere suggesties zijn is dat altijd welkom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het goede kwaliteit is voor zijn prijs, heb ik geen voorkeur voor een bepaald merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder vermeld, kijk ik uit naar een monitor met een hoge vernieuwingsfrequentie (liefst 120-144hz). Ik wil dan ook een systeem dat hier ook effectief gebruik van kan maken

Ga je overklokken?
Ik heb zelf geen kennis van overklokken.

Wat verwacht je van ons?Ik zou graag vooral advies krijgen over welke onderdelen het best zouden werken in combinatie, liefst zo duurzaam mogelijk. (investering van min 3 jaar, evt. mogelijkheid tot verder upgraden in de toekomst).

Om nog even de belangrijkste punten op te sommen:

• systeem dat 144hz ondersteuning bied, fps games gericht
• dual monitor (wil dus huidige gebruiken + nieuwe met hogere hz)
• liefst duurzaam (min 3 j)
• budget: ~1000€

Alvast bedankt voor jullie hulp, is ook de eerste keer dat ik hierop post dus ben wel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.. En weer open.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hieronder mijn eerste idee qua onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 74,50€ 74,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 366,50€ 366,50
1Asus VG248QE Zwart€ 286,14€ 286,14
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8€ 43,50€ 43,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 63,80€ 63,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.015,44

Mijn twijfelpunten zijn de volgende:

- Heb ik voor wat ik zoek dergelijke dure video kaart nodig?
- Welke monitor is beter? Asus VG248QE of BenQ XL2411Z ?
- Is deze voeding goed genoeg?
- Kan ik mijn harde schijven/optische drive/case hergebruiken?

Naam van mijn case is trouwens Antec Sonata Elite ATX Mid-Tower Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-04 00:11
Je hebt geen 970 nodig voor CSGO en LoL. een 280/380 is meer dan voldoende.
Tevens zou ik eerst even gaan kijken bij iemand met een 144Hz TN scherm. Ik kan zelf namelijk echt niet naar TN kijken. (zie dat je nu een IPS scherm hebt namelijk..)

Verder goed lijstje, eigenlijk niks op aan te merken. Ik zou alleen ander RAM kopen, met een CL9-9-9 op 1600Mhz zoals pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Ik zou zeker een SSD erbij nemen (BX100 250GB), dit maakt gigantisch veel uit en ik zou je huidige HDDs niet hergebruiken (al zou dit wel kunnen voor degene met de SATA aansluiting..) vanwege het getik van oude HDDs en de snelheid.
Kast kan je praktisch wel hergebruiken, je zou even moeten kijken of de airflow genoeg is voor een high-end GPU en deze volledig schoonmaken (gewoon tuinslang erop zetten als alle electronica eruit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wout123 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:10:
Je hebt geen 970 nodig voor CSGO en LoL. een 280/380 is meer dan voldoende.
Tevens zou ik eerst even gaan kijken bij iemand met een 144Hz TN scherm. Ik kan zelf namelijk echt niet naar TN kijken. (zie dat je nu een IPS scherm hebt namelijk..)

Verder goed lijstje, eigenlijk niks op aan te merken. Ik zou alleen ander RAM kopen, met een CL9-9-9 op 1600Mhz zoals pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Ik zou zeker een SSD erbij nemen (BX100 250GB), dit maakt gigantisch veel uit en ik zou je huidige HDDs niet hergebruiken (al zou dit wel kunnen voor degene met de SATA aansluiting..) vanwege het getik van oude HDDs en de snelheid.
Kast kan je praktisch wel hergebruiken, je zou even moeten kijken of de airflow genoeg is voor een high-end GPU en deze volledig schoonmaken (gewoon tuinslang erop zetten als alle electronica eruit is)
Thanks voor de feedback! Een SSD zou er zeker bijgaan indien de GTX 970 zou vervangen worden door een goedkopere videokaart zoals deze :
MSI R9 380 Gaming 4GB

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 692247 op 30-08-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand hier verder nog aanmerkingen op?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 74,50€ 74,50
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 239,50€ 239,50
1BenQ XL2411Z Zwart€ 288,90€ 288,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 43,57€ 43,57
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 250GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 963,48

Komop jongens, voorlopig nog niet veel feedback gehad, alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien alsnog een nieuwe case? Ik denk aan eentje met stoffilters, dempend materiaal, voeding onderin, USB3.0 front etc.

Voor de genoemde games is dit trouwens grandioze overkill.

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 31-08-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:32:
Misschien alsnog een nieuwe case? Ik denk aan eentje met stoffilters, dempend materiaal, voeding onderin, USB3.0 front etc.

Voor de genoemde games is dit trouwens grandioze overkill.
Mja, waar zou ik dan eventueel kunnen snoeren? De reden dat ik de 4GB videokaart kies is omdat ik vernomen had dat dat nodig was voor met dual monitors om te kunnen gaan.

Het zou wel de bedoeling zijn dat deze configuratie na 3--4 jaar nog altijd bruikbaar is voor (redelijk tot nieuwe) games mee te spelen.

De SSD wil ik sowieso behouden, en lager als de i5 zou ik liever ook niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Waar je dit aan moet staven? Vrij simpel, aan de zwaarste games die je wil gaan spelen. In je openingspost noem je LoL en CS:GO. Dan kan je gemakkelijk af met een stuk minder zware GPU en CPU.

Ben je echter van plan om ook op termijn games (denk aan first person shooters e.d.) te gaan doen, dan is dit systeem helemaal prima.
Pagina: 1