Toon posts:

Heb ik te duur RAM gekocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenacht iedereen!

Ik heb namelijk net RAM besteld, rode Corsair Vengeance LPX (4x4 DDR4) van 2666MHz en CL16.. (http://www.afuture.nl/productview.php?productID=3342970)
Ik wou eerst Crucial Ballistix Sport bestellen maar daar moet ik dan nog te lang op wachten en die vind ik ook aartslelijk om eerlijk te zijn..

Ik ken er namelijk iets te weinig van en heb gewoon het aantal MHz gekozen dat het populairste was. Je hebt veel goedkopere Vengeance-latjes met veel minder MHz en en wat minder CL, maar mijn kennis is te beperkt en ook Google helpt me niet veel verder..

4x4 is bewust gekozen aangezien het mooier oogt in het systeem en volgens mij 16GB wel genoeg is, ook voor later. (correct me if I'm wrong, ik wil er een zeer future-proof systeem van maken, zowal qua upgrademogelijkheden als qua prestaties)

Mijn processor (6700K) kan maar 2133MHz aan geloof ik, mijn moederbord 3400MHz maar misschien is 2666MHz wel slim voor als ik later mijn processor upgrade..?

Nogmaals: ik ken hier te weinig van..

Kunnen jullie mij misschien raad geven?

Alvast bedankt!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja, indien je het niet weet, kan je het best gewoon nemen wat het meest populair is in de PW; dat spul heeft vaak wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 23:26
4x4 is iets minder future-proof dan 2x16 omdat je bij 2x16 altijd nog 2 sticks erbij kan prikken. Maar ik zou daar eerlijk gezegd niet zo wakker van liggen - net zoals hier de prijs. Het zijn mooie sticks, en dat is op zich wel een paar euro extra waard (is wel persoonlijk natuurlijk). Verder maakt de snelheid maar weinig uit, en als het je echt dwars zit kan je het geloof ik nog vrij makkelijk overclocken ook.

Verwijderd

16GB is veel hoor. En als dat niet genoeg is neem ik aan dat je je Swap aan hebt staan.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, ik vraag me af hoeveel je van het snelheidsverschil gaat merken met een setje pc4-17000.

Anders dus gewoon deze (2x8) of deze (4x4) en die 33 euro in je zak houden.

Maar als de modules ook nog sneller moeten zijn, leuk eruit moeten zien en meteen leverbaar moeten zijn, tja dan heb je wel de juiste keuze gemaakt. :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan, nee, moet, natuurlijk gewoon in Nieuwe high-end computer voor ontwerpen en casual gaming, daar ben je in 2666mhz of 3000mhz RAM? ook al op gewezen.

Sturing krijg je niet voor de lol :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.