Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Televisie en Computer monitor in 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ik zit nu al geruime tijd rond te kijken naar een optie om het aantal schermen in m'n kamer te verminderen (van 3 naar 1). Ik ben daarom opzoek naar een scherm wat zowel voor TV als computer monitor kan dienen.
Zijn er hier mensen die mij dit soort schermen van max 750 euro kunnen aanbevelen, of ervaring hebben met het selectie proces?

Ik heb al eens eerder geprobeerd om mijn computer aan te sluiten op mijn huidige TV, maar de resolutie werkte niet erg mee, en het 'HD' was ver te zoeken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:31:
...of ervaring hebben met het selectie proces?
[FAQ] Welke TV moet ik kopen? ?

Ik zou in ieder geval beginnen met te formuleren op welke resolutie je je PC hebt staan. Of je ook games erop wil spelen en zo ja, hoeveel fps je nu fijn vindt spelen. Daarnaast zal je eraan moeten denken of & hoe je je kabel/digitenne aansluit op de TV.

Er zijn namelijk meer TV's die als monitor kunnen dienen dan dat er monitoren zijn die ook fijn als TV kunnen dienen. Neemt niet weg dat er een flinke overlap is in prijzen en afmetingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:50

deepvreezo

Redacteur
De BenQ BL3200PT misschien? Met 1440p 'HD' genoeg voor bij de computer, met 32" groot genoeg om een tv te kunnen zijn. Moet er alleen nog wel een los tunerkastje bij, want het is gewoon een monitor, maar dat moet prima lukken binnen het budget.

Een andere mogelijkheid is de Philips BDM4065UC, met 40" en 4K-resolutie nog een stuk groter en scherper. Maar ook hier moet een kastje bij. Bovendien gebruikt deze monitor een flikkerende backlight (wanneer de helderheid op minder dan 100% is ingesteld), iets waar sommige mensen last van krijgen (de BenQ is flikkervrij).

Als je een recente grafische kaart met HDMI2.0-aansluiting hebt (Nvidia GTX9xx-serie), is de Samsung JU6400 (40", 4K) ook een optie. Dat is gewoon een tv, maar toch vrij geschikt voor gebruik als monitor vanwege de lage inputlag. Overigens gebruikt ook deze tv hoogstwaarschijnlijk geen flikkervrije backlight.