Upgrade pc mobo+cpu

Pagina: 1
Acties:

• Cloudwa1ker
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen voornamelijk op hoge al dan niet hoogste settings en met mijn rig toch wel een aantal jaartjes vooruit te kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

uprade max 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Componenten die ik mee ga nemen zijn:

MSI gaming 4gb GTX 970
corsair cx600m
samsung evo 850 250gb
wd blue 1tb
4 case fans
bitfenix shinobi (windowLESS) mogelijk om te upgraden
8 gb corsair 1600mhz ram
benq 24 inch gaming monitor gl2455?
corsair k95 keyboard

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

CPU + mobo + koeling:

Mijn cpu op dit moment is een amd 8320 base clock, op een asus m5a99fx pro r2.0 mobo. Deze zou ik graag willen upgraden naar een intel cpu, nou is het prijs verschil tussen de broadwell en de sky lake niet erg groot dus zou het mogelijk kunnen zijn om voor de 6300k te gaan op een degelijk mobo.
bovendien is mijn cpu gekoeld door een noctua nhd14, nou is mijn vraag. Is deze koeler rijp voor het oud ijzer? of zou ik deze ook upgraden naar bijvoorbeeld een corsair h100i? want hij neemt wel ERG veel plek in beslag en is niet zo vriendelijk bij het upgraden van mijn pc, zonder er continu onderdoor proberen te werken.

RAM:

is de 8 gb corsair vengeance RAM van ongeveer 2 jaar oud genoeg? of zou ik deze verwisselen naar bijv ddr4 en waarom?

Case:

is de bitfenix shinobi case voldoende? Hij voelt vrij krap aan en een corsair case zou niet verkeerd zijn lijkt me? of is een ander merk ook aan te raden, denk eraan deze upgrade is optioneel

Voeding:

Is de voeding nog goed genoeg ?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

cpu word 100% intel dit keer, te veel problemen met amd gehad. throttling etc, en omdat ik arma veel speel, die erg intensief is op de processor en omdat de per core kwaliteit van intel daar met kop en schouders boven uitsteekt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

energie verbruik is geen probleem, geluid graag wat stiller, mogelijk daarom een water koeling optie all in one voor de cpu.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Een kleine overclock kan geen kwaad, dus naar 4.5 ghz gaan zou wel prettig zijn. de gpu overclock ik op dit moment niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Graag wil ik een duidelijk beeld krijgen voor een goede upgrade voor mij, met een duidelijk beargumentatie en mogelijk meerdere punten voor te upgraden, verdere vragen over mijn mening zal ik zo spoedig mogelijk proberen te antwoorden. :)

• Cloudwa1ker
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2022
niemand ? :|

[ Voor 12% gewijzigd door Cloudwa1ker op 02-09-2015 17:04 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Volgens deze benchmarks valt het cpu/ArmA-verhaal allemaal wel mee: een naar 4.5GHz overklokte pricewatch: Intel Core i7 4770K Boxed bracht zo'n 3fps winst. Idem voor een pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition. Naar mijn mening is dit geen extra geld waard. Dit artikel is wel 2 jaar oud, maar het lijkt me sterk dat ze in die tijd meer op de cpu zijn gaan leunen, terwijl alle andere games op de gpu gaan leunen.

De nieuwe pricewatch: Intel Core i5 6600K Boxed is misschien interessant hier, maar alleen als je echt wilt overklokken. Wil je toch niet overklokken, dan zou ik even op de release en benchmarks (en prijs) van bijvoorbeeld de i5-6500 wachten, en daarmee ook de goedkopere Skylake chipsets (momenteel is alleen de dure Z170-chipset nog te krijgen). Dit gaat deze maand allemaal gebeuren.

Met een Haswell-build zit je overigens ook goed: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed in combinatie met de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer of de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 is prima.

Overigens is die Noctua koeler nog steeds een van de beste, houden!