Beste Tweakers,
Ik bezit momenteel een gamesysteem die ik een paar jaar gelden heb aangeschaft.
Nu heb ik hier heel veel plezier aan beleeft (en nog steeds), maar ik merk soms toch dat mijn "beestje" het niet meer zo heel goed trekt met bepaalde spellen. En dan bedoel ik dus als ik games instel op High/Ultra settings. Ik krijg dan gigantische framedrops vergeleken met medium settings (+-18-30fps)
Ikzelf denk dat dit door mijn cpu/Moederbord komt, nu lees ik nog steeds op internet dat de I5 2500k nog goed moet meekomen, maar dat is bij dus niet het geval, of ik verwacht misschien teveel...
En bij een nieuwe processor hoort een nieuwe bordje natuurlijk, anders past het niet.
Mijn systeem is als volgt:
En misschien niet heel onbelangrijk, mijn monitor:
Ik zoek een?
Nieuwe processor en een nieuw moederbord, omdat ik denk dat dit momenteel de bottlenecks zijn in mijn systeem, mijn videokaart en de overige componenten kunnen nog prima mee verwacht ik.
Wat is je budget?
€800-€900 mag eventueel ook eroverheen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ikzelf heb altijd Intel cpu's gehad en heb daar goede ervaringen mee, dus dat wil ik ook graag zo houden.
Moederbord moet gewoon een degelijk A merk zijn waarvoor genoeg support te vinden is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt om te gamen op "Ultra" settings zoals in GtaV en in de toekomst Black Ops III, in een woonkamer, geen WC of SLI/Crossfire,
Nu heb ik deze 2 componenten gekozen, zijn deze geschikt voor wat ik wil? Het moederbord heeft de functies die ik wil namelijk, en het oog wil ook wat
De cpu tja.. ik heb gewoon de krachtigste uit het lijstje gepakt onder het nom "dan zit ik altijd goed". Hebben jullie nog verder aan of opmerkingen hierover? ik zou graag wat advies erover willen, en of ik wel in de goede richting zit met wat ik wil bereiken hiermee.
Ik bezit momenteel een gamesysteem die ik een paar jaar gelden heb aangeschaft.
Nu heb ik hier heel veel plezier aan beleeft (en nog steeds), maar ik merk soms toch dat mijn "beestje" het niet meer zo heel goed trekt met bepaalde spellen. En dan bedoel ik dus als ik games instel op High/Ultra settings. Ik krijg dan gigantische framedrops vergeleken met medium settings (+-18-30fps)
Ikzelf denk dat dit door mijn cpu/Moederbord komt, nu lees ik nog steeds op internet dat de I5 2500k nog goed moet meekomen, maar dat is bij dus niet het geval, of ik verwacht misschien teveel...
Mijn systeem is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8H67-V (rev. 3.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Western Digital Blue WD10EALX, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus Xonar D2 | € 109,75 | € 109,75 |
| 1 | Corsair Obsidian 650D | € 162,64 | € 162,64 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Silent R2, 120mm | € 9,30 | € 9,30 |
| 1 | Fractal Design Silent R2, 140mm | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Xigmatek XLF-F2004, 200mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston KHX1600C9D3X2K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Recom Power Engine 750 Plus | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 209,- | € 209,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 579,59 | |
En misschien niet heel onbelangrijk, mijn monitor:
| 1 | BenQ XL2420T Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Ik zoek een?
Nieuwe processor en een nieuw moederbord, omdat ik denk dat dit momenteel de bottlenecks zijn in mijn systeem, mijn videokaart en de overige componenten kunnen nog prima mee verwacht ik.
Wat is je budget?
€800-€900 mag eventueel ook eroverheen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ikzelf heb altijd Intel cpu's gehad en heb daar goede ervaringen mee, dus dat wil ik ook graag zo houden.
Moederbord moet gewoon een degelijk A merk zijn waarvoor genoeg support te vinden is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt om te gamen op "Ultra" settings zoals in GtaV en in de toekomst Black Ops III, in een woonkamer, geen WC of SLI/Crossfire,
| 1 | Intel Core i7-4790K Tray | € 354,53 | € 354,53 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 141,95 | € 141,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 496,48 | |
Nu heb ik deze 2 componenten gekozen, zijn deze geschikt voor wat ik wil? Het moederbord heeft de functies die ik wil namelijk, en het oog wil ook wat