Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10-2020
Hey, ik beschik nu over een Reloop ADM-5 DJ stereo setje, en wil hier graag een subwoofer aan toevoegen.
Mijn budget ligt tot ong 100 euro. Is het het slimst om gewoon even door te spareb eb de ADM Subwoofer te kopen of een subwoofer kopen van een ander merk, en welk raden jullie mij dan aan?
Alvast bedankt :) ,

Mvg,
Roy Westerhof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Voor die prijs kan je beter op zoek naar een leuke 2e hands actieve sub (10 inch ofzo). Let wel op hoe je het gaat aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
KEF PSW2000 of Harman kardon HK-TS7 (marktplaats) bijvoorbeeld.

Laat die pioneer, samsung, sony en JBL subs maar liggen (die veelal rechthoekige subs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
De Harman kardon HK-TS7 is toch een volledige 5.1 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
RoyBoyFTW schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:46:
De Harman kardon HK-TS7 is toch een volledige 5.1 set?
Zoek en zij zult vinden :) copy-paste in marktplaats en je ziet wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Trouwens, die Reloop sub is nauwelijks een sub te noemen met een 6.5" woofer. Komt wel bass uit natuurlijk, maar echt diep zal die niet gaan (50hz geven ze aan, als die dat al lekker haalt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
De Harman kardon HK-TS7 subwoofer lijkt mij perfect, het enige is dat het ver van mijn huis is en dat ik bestellen via marktplaats niet echt vertrouw, kan je die sub ook ergens anders appart kopen voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
RoyBoyFTW schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:53:
De Harman kardon HK-TS7 subwoofer lijkt mij perfect, het enige is dat het ver van mijn huis is en dat ik bestellen via marktplaats niet echt vertrouw, kan je die sub ook ergens anders appart kopen voor een redelijke prijs?
Dat denk ik niet, waarschijnlijk is hij nieuw ook niet meer verkrijgbaar. Mensen die een subwoofer verkopen vallen meestal niet onder de oplichters..

Je kunt ook zoeken bij je in de buurt via marktplaats he, subwoofer, prijs zet je op 50-110 euro, max 20km bijvoorbeeld en dan alles bij langs (kijk voornamelijk naar 10" (25cm) woofers, actief dus met versterker á miniaal 150w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Actief betekend dat er een ingebouwde versterker is of moet ik die er bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
En wat zijn de getallen waarnaar ik naar moet kijken? Watt en frequentiebereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
RoyBoyFTW schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:57:
Actief betekend dat er een ingebouwde versterker is of moet ik die er bij kopen?
Dat klopt, die is ingebouwd. Dit had je zelf makkelijk kunnen Googlen. Voor dit soort vragen is het forum niet bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Waar woon je (postcode)? Ik kan wel even snel voor je speuren op MP. Moet je het aantal km's ook aangeven hoever je maximaal wilt rijden/fietsen.

[ Voor 44% gewijzigd door ToFast op 26-08-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
1701VH (Heerhugowaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
20/25 km, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Niet echt iets bij je in de buurt, behalve deze http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Wel duurder, maar kwaliteit!! Wellicht kan je onderhandelen over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

ToFast schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:41:
KEF PSW2000 of Harman kardon HK-TS7 (marktplaats) bijvoorbeeld.
Beide subwoofers staan bekend als onbetrouwbaar (vooral de HK modellen)
Laat die pioneer, samsung, sony en JBL subs maar liggen (die veelal rechthoekige subs).
Omdat? Ik ken genoeg subwoofers van Pioneer, Sony en JBL die prima klinken.

Er staat op markplaats genoeg leuks (Klipsch, Energy, Magnat, JBL, Canton, Infinity etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ToFast schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:11:
Niet echt iets bij je in de buurt, behalve deze http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Wel duurder, maar kwaliteit!! Wellicht kan je onderhandelen over de prijs.
Met hem. Dit zijn prima subs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
DjVe schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Beide subwoofers staan bekend als onbetrouwbaar (vooral de HK modellen)

[...]

Omdat? Ik ken genoeg subwoofers van Pioneer, Sony en JBL die prima klinken.

Er staat op markplaats genoeg leuks (Klipsch, Energy, Magnat, JBL, Canton, Infinity etc)
Ja TS mag zelf ook wel wat onderzoek doen ;)

Veel van die subwoofers hebben een 6/8" driver en klinken dof, boomerig. Er zitten zeker betere tussen, maar TS heeft er geen verstand van en weet denk ik ook niet goed onderzoek te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Nou heb ik boven ook nog een goede oude stereoset staan: philips fb825.
Is het het eerder waard om bij mijn huidige set (adm-5) een sub te kopen of een versterker van rond de 100 euro die de phillips boxen laat werken met mijn pc?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FB825 speakers zijn behoorlijk goede speakers. Je hebt dan een versterker nodig. Die kan je meestal voor een paar 10tjes bij den kringloop winkel/mp scoren.

• RoyBoyFTW
Dus ik zou beter de boxen van zolder kunnen halen en een versterkertje kunnen regelen? Welke versterker raden jullie mij dan aan?

• RoyBoyFTW
Kunnen jullie mij daar misschien ook ff mee helpen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je zo doorgaat niet echt nee :/
We verwachten hier wat eigen onderzoek en inzet, het is hier geen helpdesk enzo :z

Daarbij: als je zelf als laatste gepost hebt, graag je eigen post editten ipv een nieuwe te maken. Dit komt namelijk over als aandachtrekkerij en daar houden we niet zo van. Zie ook de FAQ's en het algemene forumbeleid dat je gelezen hebt toen je je registreerde enzo.

Ontopic: FB825's zijn als ze goed zijn, heel erg leuke speakers. Geen idee wat voor versterker je dr bij hebt, maar daar zou ik een mooie versterker voor kopen, Die Philips dingen ken ik vrij goed en die spelen een Reloop setje het snot voor zijn ogen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RoyBoyFTW
Sorry, en bedankt voor het advies, ik heb zelf namenlijk weining verstand van audio.:)

Als k er een versterker voor koop, hoeveel wat heb ik dan nodig op de versterker en wat zijn modellen waar k naar kan kijken?
Is de yamaha rx-v430rds voor 50 euro wat?

[ Voor 51% gewijzigd door RoyBoyFTW op 27-08-2015 19:07 ]

• The Eagle

The Eagle

Hoeveel Watt bedoel je ;)
Wattage is minder van belang. Merken zijn er te over. Wilde je nieuw op 2ehands kijken, en wat zou je uit willen geven?
Verder: wat wil je evt, behalve je PC, nog meer aan kunnen sluiten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RoyBoyFTW
Ik zou graag mijn pc of mijn ps4 willen aansluiten en als het kan mijn mobiel ook.
Nieuw of 2e hands maakt mij niet veel uit, zolang 2e hands maar binnen de 20 km van 1701VH ligt.
Ik zou graag 50/100 euro willen uitgeven

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ik heb deze op mijn 'kantoor' https://www.conrad.nl/nl/...ni-versterker-350134.html
Hangen 2 Denon speakers aan en heeft een surround uitgang voor als je nog 2 speakertjes heb liggen
Ik heb er een Asus Xonar U7 op staan en een jack kabeltje liggen voor een telefoon. Zou eventueel de server/nas er ook nog aan kunnen hangen. Klinkt beter dan logitech setje

Weet alleen niet of ps4 een analoge uitgang heeft, of je tv.

• RoyBoyFTW
Top, dan ga ik die kopen, hartstikke bedankt voor de hulp

• The Eagle

The Eagle

Alles leuk en aardig maar een paartje Denon speakers vragen ietsje minder dan die Philips dingen. Bovendien vind ik het voor een noname versterkertje aardig wat geld als ik eerlijk ben :X
En dat het beter klinkt dan een logitech setje is natuurlijk niet echt heel moeilijk ;)
Zou zelf persoonlijk gaan voor iets als dit: V&A aangeboden: Denon AVR-2802
Simpelweg een oudere receiver met een redelijke bak vermogen. Dat spul slijt nauwelijks. je hebt er alleen geen HDMI mee en daardoor worden dat soort receivers nu voor dumpprijzen aangeboden op marktplaats etc :)

• RoyBoyFTW
Dat lijkt er meer op ja ;), alleen op marktplaats is hij nergens in de buurt en kan hem ook nergens vinden... En tweakers weet ook geen sites ;) , is het vertrouwd om die van 75 te bestellen?

[ Voor 14% gewijzigd door RoyBoyFTW op 27-08-2015 21:59 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Mm jah, die zijn ietsje groter he :F Dacht even dat het nog om een subwoofer kopen ging met wat kleinere speakers bij een pc :P

Beter die denon amp van 75 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
En heeft die denon van 75 euro genoeg watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Sorry, maar wil graag weten of het geen probleem is dat de versterker maar 90 watt per kanaal leveren en op de boxen staat dat de boxen 300 watt per kanaal zijn?
Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Sorry, maar ik begreep weinig van dit artiekel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
RoyBoyFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 03:19:
Worden een boel van je vragen in beantwoord ;)

Onder andere deze:
RoyBoyFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:08:
Sorry, maar wil graag weten of het geen probleem is dat de versterker maar 90 watt per kanaal leveren en op de boxen staat dat de boxen 300 watt per kanaal zijn?
Alvast bedankt,

[ Voor 42% gewijzigd door Flans op 14-09-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

RoyBoyFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 03:19:
Lee dan de [FAQ] Audio eens door of zoek op het forum eens naar de termen. Ik heb niet zo lang geleden nog een stukje getypt en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden. Iets meer eigen inzet/onderzoek mag dit topic wel hebben.

Tevens een schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Top, ik begrijp het nu wat beter, de versterker is dus goed genoeg voor wat ik nodig heb.

Nog een vraagje... Ik las dat de Philips fb825 speakerkabels van 6mm2 nodig heeft tot 6 meter en 10mm2 voor meer dan 6 meter. Is dit echt vereist, want anders kom ik alsnog boven mijn budget.... ik zou het dan namelijk net redden met 6 met5er per kanaal, maar 6 mm2 draad is vrij duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe sluit je dit aan in combinatie met je Reloop dan? Die speakers heb ik ook, en er zit een sub-out op maar dat is niet dezelfde aansluiting als waarmee ik mijn REL sub op mijn Pioneer versterker aansluit, dus ik ben benieuwd hoe je datgaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RoyBoyFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:08:
Ik las dat de Philips fb825 speakerkabels van 6mm2 nodig heeft tot 6 meter en 10mm2 voor meer dan 6 meter.
6 tot 10 mm²? Dan ga je sowieso over je budget heen aangezien je dan 100% zeker naar banaanpluggen mag gaan kijken. Dergelijke dikke kabels ga je namelijk niet fijn in standaard speakerterminals krijgen.

Maar ik vraag me af waar dat staat, is namelijk een behoorlijke dikte voor kabels. Zeker voor zo'n korte afstand en zeker voor het vermogen wat er gebruikt gaat worden. Ik zou gewoon 2,5mm² gebruiken (wat al behoorlijk overkill is), maar dat past wel fijn in terminals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rev! schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:10:
Hoe sluit je dit aan in combinatie met je Reloop dan? Die speakers heb ik ook, en er zit een sub-out op maar dat is niet dezelfde aansluiting als waarmee ik mijn REL sub op mijn Pioneer versterker aansluit, dus ik ben benieuwd hoe je datgaat doen.
Die Reloop was toch van de baan? Althans, ik dacht dat de kwestie nu was dat er een stereoversterker/receiver wordt gekocht om daar die Philips op aan te sluiten. De Philips op de Reloop aansluiten gaat inderdaad lastig worden.

De Reloop heeft voor de subwoofer een 3,5 mm jack die je makkelijk naar RCA om zet om Low Level aan te sluiten wat eigenlijk elke subwoofer wel heeft. REL (en BK) hebben voor High Level wel een methode die anders is dan veel andere merken doen.

Maar nogmaals, ik dacht dat de hele subwoofer en Reloop van de baan waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm dat zou best kunnen, heb eerlijk gezegd niet alles gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rev! schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:26:
Hmm dat zou best kunnen, heb eerlijk gezegd niet alles gelezen ;)
Jij geen zin om te lezen, ik geen zin om mijn vorige post te editten. Staan we quitte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.....

Met wat voor een vermogens dénk je te willen gaan werken dat je 6 / 10 mm2 kabels gaat aanschaffen en verantwoorden? :o

10mm2 heb ik persoonlijk alleen nog maar gebruikt bij de inzet van Celestion P/A materiaal in een kroeg en ook daar is 't meestal een gevalletje "Men At Work" ("Overkill").

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 14-09-2015 18:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RoyBoyFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:08:
Top, ik begrijp het nu wat beter, de versterker is dus goed genoeg voor wat ik nodig heb.

Nog een vraagje... Ik las dat de Philips fb825 speakerkabels van 6mm2 nodig heeft tot 6 meter en 10mm2 voor meer dan 6 meter. Is dit echt vereist, want anders kom ik alsnog boven mijn budget.... ik zou het dan namelijk net redden met 6 met5er per kanaal, maar 6 mm2 draad is vrij duur....
Al eerder aamgegeven, ik ken die Philips speakers vrij goed en met 2,5 mm2 van de bouwmarkt zijn ze prima aan te sturen. Sterker nog, dat is wat Philips er zelf destijds ook standaard bijleverde: gewoon standaard zwart/rode speakerkabel. Zou me trouwens niet eens verbazen als dat destijds maar 1,5mm2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Top, bedankt voor al jullie hulp, alles is nu duidelijk en k weet wat ik moet doen:)
Ik ben een stuk wijzer geworden op gebied van audio ;)
Pagina: 1