Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 08:03
Beste Tweakers,

Vorige week is heeft mijn oude Sitecom 300N Wireless router de geest gegeven en moest er dus een nieuwe gekocht worden. Via de Paradigit op de TP-Link Archer C2 uitgekomen omdat deze een aardige prijs had en was volgens de consumentenbond de beste koop. Nu we hem bijna een week hebben erger ik mij heel erg aan het wifi.

Ik heb van buitenaf op het modem een lijn liggen van 100MB/s via het modem heb ik een kabel liggen die naar de router gaat en als ik dan de snelheid met kabel controleer op de router is de download snelheid rond de 96MB/s dus helemaal niks mis mee. Als ik naast de router sta en dan de snelheid test van het wifi dan heeft het ook een acceptabele snelheid: via 2.5GHz rond de 90MB/s en via 5GHz rond de 96MB/s. Ga ik vervolgens nog geen 1 meter naast de router staan maar wel met een muur er tussen wordt de download snelheid al een heel stuk lager: via 2.5GHz rond de 40MB/s en via 5GHz rond de 45MB/s. Ga ik vervolgens ongeveer 3 meter van de router af zitten met muur er tusen wordt het dramatisch en schommelt het heel erg: via 2.5GHz tussen de 1MB/s - 12MB/s en via 5GHz tussen de 1MB/s - 17MB/s.

Ik heb met inSSDer gekeken en de kanalen waarop mijn router uitzend ben ik de enigste. De apparatuur (laptop's, telefoon's, tablet's, Xbox One) die met de router verbonden zijn geven aan allemaal vol bereik te hebben of 1 streepje minder. Ik heb al geprobeerd de router op een andere plek te zetten en geprobeerd de standen van de antennes anders neer te zetten (hoek van 45 graden naar links of rechts, enz) maar zonder resultaat.

Ik heb weinig verstand van netwerken maar ik weet wel dat zo'n grote snelheid verlies in zo'n korte afstanden wel erg veel is. Nu heb ik hier op het forum rond gekeken of er meer mensen zijn met problemen met deze router en nu blijkt dus dat deze router eigenlijk helemaal niet zo'n goede koop is. Ik snap nu ook niet dat de consumentenbond zoiets wel kan zeggen over dit product.

Nu is mijn vraag, weet iemand een reden/oplossing voor het snelheid verlies of is het gewoon het beste terug te gaan naar de Paradigit en hem om te ruilen voor de Archer C7?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

Rexomnium

Vincam aut moriar

Grappig, ik zit net rond te kijken op dit forum of mijn probleem al eerder is gepost en kom deze post van jou tegen.

Ik heb ook de Archer C2 V1 met de laatste firmware (15 05 07). Ik zit met mijn laptop zo'n anderhalve meter van dat apparaat en heb een redelijke verbinding. Vooral downloaden gaat prima met zo'n 12 MB / s. Games willen wat minder, veel lagspikes en rubberbanding, maar ach, ok.

Als ik 7 meter van de router verwijderd ben en er zit een dunne gipsplaten muur tussen, heb ik een hele slechte verbinding of helemaal geen verbinding. Op 10 meter afstand, in de tuin, met alleen een glazen deur ertussen heb ik bijna nooit verbinding.

Op de bovenverdieping kom ik vaak niet online of zeer beperkt. Ik heb al verschillende instellingen veranderd en geprobeerd om het signaal te boosten, maar dat ding blijft het slecht doen.

Helaas kan je er geen Open WRT of DD-WRT op zetten. Ik ben daarom bang dat ik het ding maar gewoon weg moet mieteren en voor een fatsoenlijke router moet gaan.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• rogierba
Ik heb hem terug gebracht naar de Paradigit en maar de Archer C7 gehaald. Werkt perfect op 3 meter afstand nog steeds via het wifi een download snelheid van rond de 90MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rogierba schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:42:
Beste Tweakers,

Vorige week is heeft mijn oude Sitecom 300N Wireless router de geest gegeven en moest er dus een nieuwe gekocht worden. Via de Paradigit op de TP-Link Archer C2 uitgekomen omdat deze een aardige prijs had en was volgens de consumentenbond de beste koop. Nu we hem bijna een week hebben erger ik mij heel erg aan het wifi.
Wut??? 8)7

Twee mogelijkheden:
1) Consumentenbond heeft geen flauw benul waar ze het over hebben en kunnen het beter bij witgoed laten.
2) Consumentenbond kreeg geld toegstopt om een slecht verkopende onwelriekende hoop uitwerpsel beter te doen verkopen.

Gezien aloude spreuk "Nooit kwaad opzet vermoeden waar gewone incompetentie een afdoende verklaring is" ga ik uit van punt 1, maar toch...

Dit apparaat is in 2.4GHz niet beter dan een willekeurig stuk prul van EUR 25, en in 5GHz is het letterlijk slechtste op de markt, met slechts een enkele antenne die weliswaar "ac" doet, maar qua algehele prestaties (zowel dekking als snelheid) ver onderdoet voor bijv de 3 jaar oude en goedkopere TP-Link WDR3600 :o
Ik heb van buitenaf op het modem een lijn liggen van 100MB/s via het modem heb ik een kabel liggen die naar de router gaat en als ik dan de snelheid met kabel controleer op de router is de download snelheid rond de 96MB/s dus helemaal niks mis mee. Als ik naast de router sta en dan de snelheid test van het wifi dan heeft het ook een acceptabele snelheid: via 2.5GHz rond de 90MB/s en via 5GHz rond de 96MB/s. Ga ik vervolgens nog geen 1 meter naast de router staan maar wel met een muur er tussen wordt de download snelheid al een heel stuk lager: via 2.5GHz rond de 40MB/s en via 5GHz rond de 45MB/s. Ga ik vervolgens ongeveer 3 meter van de router af zitten met muur er tusen wordt het dramatisch en schommelt het heel erg: via 2.5GHz tussen de 1MB/s - 12MB/s en via 5GHz tussen de 1MB/s - 17MB/s.
VOlgens mij heb jij een probleem met de SHift toets. Je schrijft steeds "MB" waar je hoogstwaarschijnlijk "Mb" bedoelt.

Wees nauwkeurig, B = Byte, 8 bits. b = bit, 1/8 Byte. Uit je behaalde snelheden vermoed ik sterk dat je Mb/s bedoelt overal waar je MB/s neerzet, maar dat staat er niet :/
Ik heb met inSSDer gekeken en de kanalen waarop mijn router uitzend ben ik de enigste. De apparatuur (laptop's, telefoon's, tablet's, Xbox One) die met de router verbonden zijn geven aan allemaal vol bereik te hebben of 1 streepje minder. Ik heb al geprobeerd de router op een andere plek te zetten en geprobeerd de standen van de antennes anders neer te zetten (hoek van 45 graden naar links of rechts, enz) maar zonder resultaat.

Ik heb weinig verstand van netwerken maar ik weet wel dat zo'n grote snelheid verlies in zo'n korte afstanden wel erg veel is. Nu heb ik hier op het forum rond gekeken of er meer mensen zijn met problemen met deze router en nu blijkt dus dat deze router eigenlijk helemaal niet zo'n goede koop is. Ik snap nu ook niet dat de consumentenbond zoiets wel kan zeggen over dit product.
Ik ook niet.
Nu is mijn vraag, weet iemand een reden/oplossing voor het snelheid verlies of is het gewoon het beste terug te gaan naar de Paradigit en hem om te ruilen voor de Archer C7?
De C7 is een erg goede router, al vind ik de firmware vrij middelmatig. Je kunt beter de C7 nemen en dan DD-WRT erop zetten.

Nog beter: kijken of ze een C5 v1 hebben. Dat is exact zelfde hardware als de C7 v2, maar dan softwarematig beperkt tot 2x2 MiMo. DD-WRT erop en je hebt daar geen lawst meer van. Let op dat C5 v2 ook hardwarematig maar 2x2 is, dus niet via andere firmware een C7 kan worden - maar dan nog vele malen beter dan die vreselijke C2.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
Bedankt voor de informatie. Zoals ik al heb gezegd bij mijn vorige bericht ben ik al voor de C7 gegaan en die werkt voor mij perfect.

Verder sorry voor het verkeerd typen van Mb, dat had ik inderdaad fout.