Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 13:35
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een TP-link Archer C2. Ik had een Linksys-router die altijd naar volle tevredenheid gewerkt heeft, maar wilde een router met dualband en gigabit functionaliteit. Sinds ik de Archer heb, heb ik echter alleen nog maar problemen gehad met WIFI. Het valt meerdere keren per dag weg, en alleen een harde reset helpt. Op telefoon/Ipad werkten gisteren Twitter/Hayday niet, maar Chrome/Opera dan weer wel. Op mijn Samsung Galaxy S4 krijg ik de melding dat mijn verbinding onstabiel is.

Ik heb de 5Ghz en 2,4Ghz banden een verschillende naam gegeven, gebruik WPA2 beveiliging en AES.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? WIFI op de linksys werkte altijd probleemloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Probeer eens met een nieuwe firmware voor de Archer.
Kijk ook eens met b.v. inSSIDer hoe je WiFi omgeving eruit ziet. Misschien moet je je router op een ander kanaal zetten om zodoende de drops van je WiFi eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Nieuwste firmware heb ik er al opgezet, daar is het niets beter door geworden. Ik zal vanavond inderdaad eens kijken met inSSIDer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Goed, gisteravond de allernieuwste firmware erop gezet (van deze week). Daarnaast eens gekeken naar de omliggende WIFI-netwerken. Blijkt dat er hier nogal wat netwerken uitzenden. Vast kanaal gekozen, en werkt nu als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
Dus je bent wel tevreden over deze router? Zit er ook over te denken deze aan te schaffen maar er zijn nog niet zoveel reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Nou, kleine update dan:
Vanochtend deden zowel LAN als 5Ghz netwerk het goed, maar mijn telefoons kregen geen verbinding met het 2,4 GHz netwerk. Ik ben er nog niet achter wat het is, wel lijkt er een probleem te zijn met de AES-beveiliging. Als ik die aanzet wordt het helemaal onstabiel, dus die heb ik nu uitstaan.

Al met al toch nog wel een aantal vervelende problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Probeer dit eens met je S4:
I dialed *#0011# pressed menu button (first picture) then selected WIFI and got to the next screen (second picture). I pressed the button so it says "Off". Hit back until I was back in the homescreen. WIFI has worked to my satisfaction ever since.
Pics:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/5182195/2012-06-17%2010.02.04.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/5182195/2012-06-17%2010.02.12.png

Bron.

Ik weet niet zeker of dit kan helpen met jouw probleem met de S4, maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Ik heb de S4 nu op het 5Ghz netwerk draaien, en daar geen problemen meer mee gehad, net als met de Ipad overigens. Het probleem lijkt echt op de 2,4 Ghz band te zitten.
Wel bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18
Blijf de 2,4 GHz band checken met inSSIDer als je merkt dat de verbinding niet meer lekker loopt. De reden is dat de andere routers hun kanaal gewijzigd kunnen hebben als ze de kanaalkeuze op dynamisch hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Goed, vanochtend helemaal raar verhaal. Ipad had internet op 5Ghz band, Samsung S3 niet op 5Ghz en HTC one S niet op 2,4 Ghz. Heb inmiddels eens contact gezocht met TP-link met dit probleem. Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Vanochtend wederom hetzelfde verhaal. Beide telefoons zien het netwerk wel, maar blijven hangen bij "verifiëren". Ze kunnen dus geen verbinding maken met het netwerk. Met LAN heb ik gewoon bereik, en ook de Ipad heeft internetconnectie (hoewel ook die gistermiddag nog wegviel).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18
Heb je met inSSIDer gekeken of er veranderingen zijn? Of routers uit de buurt die van kanaal veranderd zijn en nu een grote overlap geven? Het is belangrijk om te weten of dat wel of niet een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Er zijn geen veranderingen nee, niets te zien. Wat ik nu wel heb gedaan is mijn Ipad in de router toevoegen met MACadres en IP-adres. Bij mijn beide telefoons heb ik dat niet gedaan. Resultaat: Ipad doet het nog op draadloos, en telefoons niet. Toen ik gisteren de laptop voor het eerst weer eens aandeed, had deze ook verbinding met internet.

Kan het iets zijn met het verkrijgen van IP-adressen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veel heb je er niet aan, maar ik heb gisteren ook een Archer C2 in handen gehad en was er evenmin over te spreken.

2.4GHz deed het prima, maar op 5GHz was het een en al ellende. Het lukte maar twee keer (uit 30 pogingen ofzo) om aan te melden. Eenmaal aangemeld was performance rampzalig (ws veel packetloss) en na een minuutje verbinding verloren. Dit was trouwens met een Intel AC-7260 als NIC.

Sowieso erg raar apparaat met 2x2 MiMo op 2.4GHz, maar slechts 1x1 op 5GHz. Daardoor ga je met WiFi-ac op dit ding al zou het werken een tragere verbinding halen dan bij een normale 2x2 WiFi-n device, zoals TP-Link's eigen WDR3600, die ruim een tientje minder kost. Alleen al daarom zou ik hier met een boog omheen lopen, en als je daarbij optelt dat er overduidelijk issues zijn (ik vermoed driver issues met de gebruikte Mediatek WiFi controllers): in deze vorm waardeloos stuk schroot...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Ik heb inmiddels een week met de customer support heen en weer gemaild (waar ik op zich wel over te spreken ben). Verschillende dingen geprobeerd, niets werkt. Ze raden me inmiddels aan het apparaat terug te sturen naar de winkel, waarschijnlijk heb ik een defect exemplaar. Kan gebeuren natuurlijk, ik hoop dat een nieuwe versie beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals ik al aangaf, deze is defective by design - als je de kans hebt zou ik een ander nemen, al is het alleen maar een oude WDR3600.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Bij mij werkt hij toch behoorlijk goed, maar ik ga het toch nog maar eens goed onderzoeken.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Al werkt het, het is een volstrekt onlogisch en onzinnig ontwerp. Toevallig zit ik vandaag in een workshop over WiFi device design recommendations, en de Archer C2 is voorbijgekomen als beste voorbeeld van hoe het niet moet van afgelopen jaren :+

Ding is puur ontworpen om maximaal aantal stickers op de doos te kunnen plakken, niet om daadwerkelijk meerwaarde in gebruik te leveren.

Nuancering: de antennes van dat ding zijn best goed, 2.4GHz performance ervan is prima - maar 5GHz en 802.11ac is achterlijk en maakt gebruik van een chip die bedoeld is voor mobiele telefoon, niet AP's...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
En hoe zit dat dan met bijvoorbeeld de C5 of de C7? Zijn dat dan wel fatsoenlijke routers of zijn die net zo erg? Ik wil nl wel graag een router met ac en 5GHz ook met het oog op de toekomst. Dat is ook een reden dat ik liever geen 3600 wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

C5 heb ik geen ervaring mee, de C7 is een prima ding. Ze hebben totaal ander ontwerp dan de C2:

- 2x2 resp 3x3 MiMo op 5GHz
- de C7 heeft iig een goede (en voor APs bedoelde) chipset van Qualcomm/Atheros

Met oog op toekomst zou ik echter vooral opletten op DFS-support. Zonder DFS mag een 5GHz-apparaat alleen gebruik maken van de eerste vier kanalen. Ac maakt standaard gebruik van 4 kanalen, dus ieder ac-apparaat zonder DFS stoort met ieder ander apparaat. Dat is ranzig. De C2 ondersteunt iig geen DFS. Of de C5/C7 dat doen weet ik niet. Enige ac router waarvan ik zeker weet dat hij het ondersteunt is de Netgear Nighthawk (R7000). Die is uitermate goed, maar ook uitermate duur.

In het algemeen is Netgear een van de weinige fabrikanten van consumentenapparatuur die de moeite (en kosten neemt) om DFS-certification in Europa te halen (conform Etsi EN 301 893 V1.5.1 standaard). Onder andere Asus en Sitecom doen het zeker niet, TP-Link weet ik niet zeker muv de C2 (die het niet heeft). Hoe je echter achterhaalt of $device dat heeft is lastig, het staat zelden of nooit op de doos. Beste manier is om in de GUI te kijken of je in 5GHz een kanaal boven 48 kunt instellen (bijv 52 of 104). Kan dat? Dan is het goed. Alleen 36-48? Niet kopen. Next!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Ik heb even de emulator van de C7 geprobeerd op de site van tp-link. In Nederland kan het kanaal niet boven de 48 worden ingesteld, maar stel ik de regio in op United States, dan zijn ook 149, 153, 157, 161 en 165 mogelijk. Denk dus niet dat hij DFS-certificering heeft!

Edit: volgende gevonden op de site van http://wiki.openwrt.org/:

Over de Archer C7, v2.0: TP-Link support say "V2 has improved chipset which is DFS certificated. The flash capacity is 16MB compared to 8MB of V1. V2 also fixed a few bugs on V1"

[ Voor 31% gewijzigd door geert_schrijver op 17-07-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geert_schrijver schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:11:
Ik heb even de emulator van de C7 geprobeerd op de site van tp-link. In Nederland kan het kanaal niet boven de 48 worden ingesteld, maar stel ik de regio in op United States, dan zijn ook 149, 153, 157, 161 en 165 mogelijk. Denk dus niet dat hij DFS-certificering heeft!

Edit: volgende gevonden op de site van http://wiki.openwrt.org/:

Over de Archer C7, v2.0: TP-Link support say "V2 has improved chipset which is DFS certificated. The flash capacity is 16MB compared to 8MB of V1. V2 also fixed a few bugs on V1"
Gr, klinkt weer als zelfde verhaal als Asus: wel in US bij FCC certificeren, niet in EU bij ETSI :(

Als die simulator in de US wel DFS kan is dat al de v2.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Goed, mijn router is aangekomen bij 4Launch. Zij hebben hem inderdaad getest als defect. Ik krijg een nieuwe router (al ben ik aan het kijken of ik ook een andere kan krijgen). Hopelijk dat ik binnenkort kan genieten van normaal werkend internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Nieuwe ontvangen, zelfde problemen. Na installatie werkt e.e.a. prima, er gaat een nacht overheen en ik kan niet meer verbinden met het draadloze netwerk en de router is niet meer te benaderen via LAN.

Waardeloos apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:33
Ik ben inmiddels ook klaar met de Archer C2, de downloadsnelheid gaat van 180mb/s naar 10mb/s na een paar dagen. Ik heb hier contact over gehad met TP-Link die weten het ook niet.

Router gaat weer retour, een review zal zo nog wel komen (heb twee exemplaren getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk, geert_schrijver heeft er twee gehad en prul, jij twee en prul, ik ook eentje en prul. Mag duidelijk zijn dat het hier niet om een enkele maandagmorgenexemplaar gaat :X

Ik vermoed sterk dat het brakke firmware betreft, specifieker dat de (wifi) drivers voor de Mediatek APU die erin zit buggy zijn. In dat geval kan TP-Link er weinig aan doen - behalve dan die chips niet gebruiken totdat het wel goed werkt...

Als je zo'n ding gekocht hebt zou ik op basis van non-coformiteit (gekochte voldoet niet aan redelijke verwachtingen die je eraan mag stellen) vragen koop te ontbinden en iets anders kopen. Ik blijf erbij dat de (goedkopere) TP-Link WDR3600 een veel beter ontwerp is, en uitontwikkeld/stabiel, ligt voor de hand om het daarvoor in te ruilen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:33
@dion_b

Klopt, ik ben helemaal niet te spreken over Mediatek en hun drivers, ik had niet verwacht dat TP-Link dit zou gebruiken. Ik vind het raar dat de router wel de WAN-to-LAN snelheid aankan maar dat deze na een paar dagen dropt tot onder de 10Mb/ps, dan moet het geheugen/buffer oid vollopen.

Overigens ben ik wel erg te spreken over de support vanuit TP-Link. Het probleem proberen ze nu te re-produceren, en heb daarom ook besloten om een andere TP-Link te kopen. Terugsturen is geen probleem ik heb hierover al met bol.com contact gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Goed, nu twee weken de Archer C7 binnen. Installatie verloopt hetzelfde als de C2, ik verder geen veranderingen doorgevoerd, en het werkt al twee weken probleemloos.

Conclusie: De C2 is inderdaad een waardeloos apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah idd. Gelukkig dat je nu iets werkends hebt. Allicht geen overbodige luxe je review van dat ding te updaten met nieuwste bevindingen, hopelijk dat een ander dit bespaard blijft...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 16:08
Ik geef Dion gelijk, terug naar de winkel en omruilen voor een WDR3600 of WDR4300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

andy88 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:17:
Ik geef Dion gelijk, terug naar de winkel en omruilen voor een WDR3600 of WDR4300.
Mwoah, Archer C7 is ook niets mis mee zoals blijkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
dion_b schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:33:
Allicht geen overbodige luxe je review van dat ding te updaten met nieuwste bevindingen, hopelijk dat een ander dit bespaard blijft...
Ik heb de review aangepast! Bedankt voor alle hulp!

Slotje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticsilent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 22:43
Ik draai al ruim 1,5 jaar met de Archer C2. Voorziet het gehele huis grandioos goed. 2.4 ghz gemiddeld 50-80 Mbit up en down. 5 Ghz gemiddeld tussen de 150 en 190 Mbit up en down.

Ik ben uiterst tevreden over de C2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoudk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 19:37
Ik heb deze router puur voor Wifi, eerst deed hij het prima maar heb nu al maanden dat de wifi continu pingpongt, van 100 mbit naar 10 tot helemaal weg. Word er gek van, na wat leeswerk over het internet blijkt de beste oplossing een andere router kopen.

Blijkt een gevalletje veel features, slecht ontwerp.

Kan deze van harte afbevelen..

[ Voor 9% gewijzigd door ewoudk op 20-04-2017 23:58 . Reden: spelvout, aanvulling ]

Pagina: 1