HTPC en Steam in home streaming 'slave PC'

Pagina: 1
Acties:

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
HTPC, weinig erop installeren behalve Steam netflix Kodi e.d.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€300,- €350,- Excl besturingssysteem

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een nieuwe build naast mijn GamePC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten zijn zo goed als compleet in tabel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Komt in de woonkamer te staan, dus een wat stillere voeding en andere componenten worden erg op prijs gesteld.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb even een lijst gemaakt met componenten die ik denk nodig te hebben om een goed werkende 'slave pc' voor steam inhome streaming van games te maken, tevens wil ik hem als HTPC gebruiken. Mijn gewone Game-pc gaat het zware werk doen en heb een gigabit netwerk in huis, dus dat zit goed. Ik twijfel enkel aan de processor of deze niet too much is. Echter, omdat ik hier geen grafische kaart in ga bouwen heb ik een processor erbij gezet die volgens de 'handige tips' in dit forum naar voren kwam als een processor waar je games op lage kwaliteit mee kan spelen zonder grafische kaart.
Ik vraag me echter af of dit voor het inhome streamen wel nodig is, of dat ik nog wat kan besparen op processor/MOBO. (Intel suggesties mogen ook). Als dit overkill is en jullie hebben suggesties mbt de processor, heel graag. SSD heb ik een kleine opslag genomen, omdat er maar enkele dingen op gezet worden. (steam, kodi evt netflix) Ook niet 'te'' klein zodat ik toch wat buffer hebt, je weet maar nooit voor wat foto's of wat dan ook.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 83,20€ 83,20
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 49,-€ 49,-
1Silverstone Milo ML03B€ 72,50€ 72,50
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 69,90€ 69,90
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 24,95€ 24,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 21,01€ 21,01
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Corsair Force LS V2 60GB€ 35,74€ 35,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,25

[ Voor 3% gewijzigd door Gruwel84 op 27-08-2015 00:16 ]

iRacing Profiel

• TomGroenewegen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 13:48
Als je wil gaan overclocken en sowieso als je een stille pc wil is het wel aan te raden om een processor koeler te kopen

• Gruwel84
Ik heb destijds bij mijn build van de gamepc en processorkorler erbij aangeschaft, waar de stock cooler mss al wel voldoende was geweest. Geluidsproductie heb ik in deze inderdaad niet bij stil gestaan.zal het even aanpassen

iRacing Profiel

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Voor HTPC heb ik een intel 2820 NUC met Win10 en Kodi. Zwaar ideaal icm een NAS en een IR afstandsbediening en qua formfactor en geluid perfect.. Ik weet echter niet hoe deze met een steam client omgaat. Wellicht moet je dan een zwaardere NUC kiezen.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 16:58
janser01 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:13:
Voor HTPC heb ik een intel 2820 NUC met Win10 en Kodi. Zwaar ideaal icm een NAS en een IR afstandsbediening en qua formfactor en geluid perfect.. Ik weet echter niet hoe deze met een steam client omgaat. Wellicht moet je dan een zwaardere NUC kiezen.
Zelf heb ik hier ook een maandje of wat geleden onderzoek naar gedaan, en de 2820 is sterk genoeg voor in home streaming. (ervaringen van anderen online). De NUC met een SSD-tje met win10 is echt een goedkope / goede keuze als je het mij vraagt.. 8)

Terzijde, Inhome streaming heeft hardware accelerated H264 nodig. Kijk anders eens op : steam community Streaming .
Hier is vast veel over de verschillende NUCs te vinden ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Rann op 26-08-2015 14:20 ]

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Rann schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:16:
[...]

Zelf heb ik hier ook een maandje of wat geleden onderzoek naar gedaan, en de 2820 is sterk genoeg voor in home streaming. (ervaringen van anderen online). De NUC met een SSD-tje met win10 is echt een goedkope / goede keuze als je het mij vraagt.. 8)
Yup ik heb er een 64Gb SSD in zitten met 4Gb geheugen. Win10, Kodi en NZBGET, Couchpotato, Sonarr, er ook opgezet om mijn oudere NAS te sparen. 1Gb kabeltje naar de router/nas, logitech AB geprogrammeerd omdat de intels een IR poortje hebben en het gaat echt als een speer.

http://steamcommunity.com...8411/#c540733523365694754

[ Voor 7% gewijzigd door janser01 op 26-08-2015 14:25 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 19:48

Cogency

Ginnunga

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een systeem als dit, ook voor Steam Stream/Netflix/meuk die op de HD staat/etc.. Maar ik wil er ook photoshop op kunnen draaien. En moet absoluut niet sluggish zijn, maar wel zuinig, en niet te duur. :P hehe

Vanwaar de keuze voor deze processor als ik vragen mag? Ik heb er niet al teveel verstand van en zat in de Intel hoek een beetje te neuzen maar zie door de bomen het bos niet meer. :(

• Gruwel84
Cogency schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:18:
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een systeem als dit, ook voor Steam Stream/Netflix/meuk die op de HD staat/etc.. Maar ik wil er ook photoshop op kunnen draaien. En moet absoluut niet sluggish zijn, maar wel zuinig, en niet te duur. :P hehe

Vanwaar de keuze voor deze processor als ik vragen mag? Ik heb er niet al teveel verstand van en zat in de Intel hoek een beetje te neuzen maar zie door de bomen het bos niet meer. :(
Zie deze post; [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Tevens vind ik op internet dat je voor inhome streamen (steam games) toch wel een redelijke processor nodig hebt, in iedergeval met ingebouwde graphics module waarop je normaliter games zou moeten kunnen spelen op de allerlaagste settings (bij wijze van spreken) Omdat er in dit systeem geen GPU komt.

Tevens de originele lijst met benodigde onderdelen aangepast, deze koeler gekozen vanwege zijn stilte, en door de grootte van de behuizing lijkt een normale koeler niet te passen.

iRacing Profiel

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 16:58
How do I improve my streaming experience?
Hardware:
We recommend a minimum of a quad-core CPU for the computer running the game. The client has more modest requirements, but should have a GPU that supports hardware accelerated H264 decoding. Any recent laptop or PC should meet the client requirements.
Eventueel zou een G3258 Intel proc nog genoeg zijn schat ik.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik maak zelf gebruik van een HTPC op basis van een G1840. In home streaming via Steam gaat hierop prima.

• Gruwel84
Weggejorist. Inmiddels opgelost.

[ Voor 98% gewijzigd door Gruwel84 op 24-04-2016 22:22 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1