Goedkope oplossing subwooferisolatie €20

Pagina: 1
Acties:

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:46
De subwoofer van de HC in mijn slaapkamer (waar een el cheapo laminaatvloer in ligt) heeft nogal eens de neiging om overlast te veroorzaken. Ik zat daarom te denken om deze van de vloer te ontkoppelen om zo het doordreunen te beperken (en de laagweergave te verbeteren als ik verhalen op het internet mag geloven?).
Aangezien de pricewatch: Samsung HW-H750 die ik op mijn slaapkamer heb staan nou niet bepaald het duurste van het duurste is (heeft me nieuw 350€ gekost i.c.m 100 euro cashback en de btw actie bij de Media Markt), ben ik op zoek naar een goedkope oplossing. Een Subdude of iets vergelijkbaars gaat hem daarom niet worden.

Na wat rondgezocht te hebben kwam ik het volgende tegen: http://schuimrubbergigant...-plaat/koudschuim-platen/ & http://schuimrubbergigant...-plaat/polyether-op-maat/

Hier kan ik een schuimrubberen plaat op maat laten maken tegen een redelijke prijs. Het probleem is alleen dat deze website tientallen verschillende soorten aanbiedt en ik de ballen verstand heb van dit spul. Mijn vraag is dus of jullie me kunnen helpen met het uitzoeken van het materiaal?Gaat dit überhaupt werken of zijn er betere alternatieven binnen mijn budget? Zo ja, welk type isoleert het beste het welke dikte raden jullie mij aan? Alvast bedankt!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Zet hem eens op een kussen neer en kijk dan of dat iets scheelt.
Dat soort subjes hebben het kenmerk luid te gaan bonken op een frequentie die (veel) hoger ligt dan een gemiddelde subwoofer. Daar gaat een matje geen verandering aan brengen

• X2X2X
Mikayu schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:34:
Zet hem eens op een kussen neer en kijk dan of dat iets scheelt.
Dat soort subjes hebben het kenmerk luid te gaan bonken op een frequentie die (veel) hoger ligt dan een gemiddelde subwoofer. Daar gaat een matje geen verandering aan brengen
De subwoofer heeft geen last van gebonk. Het probleem wordt voornamelijk veroorzaakt door de slechte akoestiek van de ruimte en de vloer zoals ik ook al aangaf in de OP. Het is zelfs een relatief goede (8 inch) subwoofer voor eentje bij een alles in soundbar in deze prijsklasse, wat ook blijkt uit alle reviews die ik gelezen heb. De crossover ligt weliswaar op 150 hz maar doordat deze goed afgesteld is, heb je geen last van het overdreven gedreun a la Logitech. Vergeleken met de SVS SB1000 die ik in de woonkamer heb staan, klinkt hij nog verrassend goed, ook al de de SVS natuurlijk wel van een compleet ander niveau.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou even bij een tuincentrum oid langsgaan en een losse rubbertegel halen. Kost geen drol en ontkoppelt imho beter dan schuimrubber.
Wat ik zelf wel eens gedaan heb is er een stuk ondervloer voor een laminaatvloer onder gelegd. Zeker het wat dikkere spul is gemaakt om 20 dB te kunnen dempen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 22:59
Of vouw een aantal handdoeken dubbel om te checken of het überhaupt zin heeft.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

8" blijft 8"
Simpel deze woofer kan nooit zo
Laag gaan dat het geluid strak is
En blijft altijd boemerige dreunen
Dat komt door de oppervlakte van de conus die niet genoeg lucht kan verplaatsen om een lage toon te produceren
Zeker bij hogere vermogen gaat de conus Zwefen en krijg je dus dit effect

Wat kan je doen ?
Woofer ophangen dan dreunt het niet door op de grond
De bass tube dichtmaken
Extra Lage doorlaat filter tussen de aansluitings kabel plaatsen

• X2X2X
The Eagle schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:52:
Ik zou even bij een tuincentrum oid langsgaan en een losse rubbertegel halen. Kost geen drol en ontkoppelt imho beter dan schuimrubber.
Wat ik zelf wel eens gedaan heb is er een stuk ondervloer voor een laminaatvloer onder gelegd. Zeker het wat dikkere spul is gemaakt om 20 dB te kunnen dempen.
Goede tip! Zal hier (http://www.rubbertegel.com/) even een bestellen komende week en mijn bevindingen met jullie delen. Bedankt!

• X2X2X
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:59:
8" blijft 8"
Simpel deze woofer kan nooit zo
Laag gaan dat het geluid strak is
En blijft altijd boemerige dreunen
Dat komt door de oppervlakte van de conus die niet genoeg lucht kan verplaatsen om een lage toon te produceren
Zeker bij hogere vermogen gaat de conus Zwefen en krijg je dus dit effect

Wat kan je doen ?
Woofer ophangen dan dreunt het niet door op de grond
De bass tube dichtmaken
Extra Lage doorlaat filter tussen de aansluitings kabel plaatsen
Nogmaals, het probleem ligt niet zozeer bij de subwoofer maar bij de waardeloze isolatie van het huis (jaren 30 woning). Heb mijn SVS met een 12"woofer ook al eens op de slaapkamer neergezet (en uiteraard het volume teruggedraaid) en dan gebeurt er precies hetzelfde. Het probleem zoals jij beschrijft, heb ik vaak genoeg bij kennissen ervaren die vaak niet meer dan 40-50 euro aan hun audio apparatuur uitgeven en een cheap-ass logitech setje met een 4 inch woofertje die tot ver boven de 200hz meespeelt in woonkamer neerzetten waardoor je het subje in het hele huis hoort dreunen.
Hier heb ik dus niet echt last van. Ik wil er dus voor zorgen dat de subwoofer in de andere ruimtes van mij huis minder te horen is. Het geluid van de subwoofer qua geluidskwaliteit in de kamer zelf is IMO prima voor mijn doeleinden (zo nu en dan een serietje op netflix kijken).

• X2X2X
Ik heb gister even een tegel uit het terras getrokken en deze onder de subwoofer gezet. Na een avondje series kijken en muziek luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het lawaai in de andere ruimtes van het huis veel minder is geworden. Daarnaast is laag ook stukken strakker geworden. Kortom, ik ben tevreden nu.
Pagina: 1