Inleiding
Ik heb een paar jaar geleden een laptop aan moeten schaffen voor mijn studie (Game dev). Hij is nog prima instaat om op te programmeren etc maar het is net alsof er een raket opstijgt wanneer ik een engine draai (Speedfan zegt al snel 5k rpm) dus ik ben wel weer toe aan iets nieuws
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p gamen met een solid 60fps voor de huidige triple A games. (gta 5, battlefield 4 etc). Al het overige zal minder zwaar zijn dan het bovenstaande.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil in totaal maximaal 800 euro uitgeven, dit is incl behuizing
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een beeldscherm, muis, toetsenbord, headset, windows 7 etc etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor het snelle booten is fijn. minstens 1tb HDD. HDMI naar vga convertertje (beeldscherm dat ik heb is een full hd met vga connector...)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag weinig tot geen herrie maken, Simpele behuizing, zwart en niet te veel poespas. En 1 usb 2.0 poort is wel handig voor oudere zooi die niet lekker werkt met usb 3.0 Mijn Arduino wil bijv niet op de 3.0 poorten van mijn laptop
Ga je overklokken?
Alleen als dit voordelig blijkt voor de prijs
Wat verwacht je van ons?
De beste setup die ik momenteel voor 800euro max kan kopen (liefst 800euro incl shipping).
Ik heb even zitten kijken bij de bestbuys en ben met kleine aanpassingen tot een (volgens mij) mooie setup gekomen. De vraag is vooral of dit het beste is wat ik kan doen met de 800euro. Passen alle onderdelen bij elkaar? Moet ik nog iets weten voor ik begin met bouwen? Heb vroeger wel wat computers in elkaar gedraaid maar dat is jaren geleden. Moet ik nog wat kopen? Koelpasta o.i.d?
Ik heb een paar jaar geleden een laptop aan moeten schaffen voor mijn studie (Game dev). Hij is nog prima instaat om op te programmeren etc maar het is net alsof er een raket opstijgt wanneer ik een engine draai (Speedfan zegt al snel 5k rpm) dus ik ben wel weer toe aan iets nieuws
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p gamen met een solid 60fps voor de huidige triple A games. (gta 5, battlefield 4 etc). Al het overige zal minder zwaar zijn dan het bovenstaande.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil in totaal maximaal 800 euro uitgeven, dit is incl behuizing
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een beeldscherm, muis, toetsenbord, headset, windows 7 etc etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor het snelle booten is fijn. minstens 1tb HDD. HDMI naar vga convertertje (beeldscherm dat ik heb is een full hd met vga connector...)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag weinig tot geen herrie maken, Simpele behuizing, zwart en niet te veel poespas. En 1 usb 2.0 poort is wel handig voor oudere zooi die niet lekker werkt met usb 3.0 Mijn Arduino wil bijv niet op de 3.0 poorten van mijn laptop
Ga je overklokken?
Alleen als dit voordelig blijkt voor de prijs
Wat verwacht je van ons?
De beste setup die ik momenteel voor 800euro max kan kopen (liefst 800euro incl shipping).
Ik heb even zitten kijken bij de bestbuys en ben met kleine aanpassingen tot een (volgens mij) mooie setup gekomen. De vraag is vooral of dit het beste is wat ik kan doen met de 800euro. Passen alle onderdelen bij elkaar? Moet ik nog iets weten voor ik begin met bouwen? Heb vroeger wel wat computers in elkaar gedraaid maar dat is jaren geleden. Moet ik nog wat kopen? Koelpasta o.i.d?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 177,95 | € 177,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | BitFenix Ghost | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 44,59 | € 44,59 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 105,95 | € 105,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 785,24 | |
[ Voor 50% gewijzigd door henkdevries007 op 25-08-2015 22:02 ]