Game pc 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• henkdevries007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 16:07
Inleiding
Ik heb een paar jaar geleden een laptop aan moeten schaffen voor mijn studie (Game dev). Hij is nog prima instaat om op te programmeren etc maar het is net alsof er een raket opstijgt wanneer ik een engine draai (Speedfan zegt al snel 5k rpm) dus ik ben wel weer toe aan iets nieuws

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p gamen met een solid 60fps voor de huidige triple A games. (gta 5, battlefield 4 etc). Al het overige zal minder zwaar zijn dan het bovenstaande.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil in totaal maximaal 800 euro uitgeven, dit is incl behuizing

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een beeldscherm, muis, toetsenbord, headset, windows 7 etc etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor het snelle booten is fijn. minstens 1tb HDD. HDMI naar vga convertertje (beeldscherm dat ik heb is een full hd met vga connector...)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag weinig tot geen herrie maken, Simpele behuizing, zwart en niet te veel poespas. En 1 usb 2.0 poort is wel handig voor oudere zooi die niet lekker werkt met usb 3.0 Mijn Arduino wil bijv niet op de 3.0 poorten van mijn laptop

Ga je overklokken?
Alleen als dit voordelig blijkt voor de prijs

Wat verwacht je van ons?
De beste setup die ik momenteel voor 800euro max kan kopen (liefst 800euro incl shipping).
Ik heb even zitten kijken bij de bestbuys en ben met kleine aanpassingen tot een (volgens mij) mooie setup gekomen. De vraag is vooral of dit het beste is wat ik kan doen met de 800euro. Passen alle onderdelen bij elkaar? Moet ik nog iets weten voor ik begin met bouwen? Heb vroeger wel wat computers in elkaar gedraaid maar dat is jaren geleden. Moet ik nog wat kopen? Koelpasta o.i.d?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 177,95€ 177,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 191,95€ 191,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1BitFenix Ghost€ 85,95€ 85,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 44,59€ 44,59
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX100 256GB€ 105,95€ 105,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,24

[ Voor 50% gewijzigd door henkdevries007 op 25-08-2015 22:02 ]

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wat heb je zelf al uitgezocht?

[ Voor 47% gewijzigd door Brogala op 24-08-2015 18:46 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

• henkdevries007
Lijst is toegevoegd!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De voeding kan een kleine €15,- goedkoper als je weinig om het 'Gold' stikkertje geeft: pricewatch: Antec VPF Series 450W. Pak daarnaast de BX versie van die SSD, het verschil in performance is zo laag dat je dat verschil niet gaat merken: pricewatch: Crucial BX100 250GB.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• henkdevries007
D4NG3R schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:58:
De voeding kan een kleine €15,- goedkoper als je weinig om het 'Gold' stikkertje geeft: pricewatch: Antec VPF Series 450W. Pak daarnaast de BX versie van die SSD, het verschil in performance is zo laag dat je dat verschil niet gaat merken: pricewatch: Crucial BX100 250GB.
Dankjewel! En met het geld dat ik over houd wat extra fans voor de case? Ik wil een stille build en las dat meer fans daar mee helpen. Raad je iets aan?

Verwijderd

henkdevries007 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:49:
[...]

Dankjewel! En met het geld dat ik over houd wat extra fans voor de case? Ik wil een stille build en las dat meer fans daar mee helpen. Raad je iets aan?
De Bitfenix Ghost is een stille kast, zeker met de fans op halfgas. De videokaart is in jou geval de grootste herrieschopper, dat kan je alleen maar veranderen door voor een stillere kaart te kiezen. Een GTX960 of R9 380, beiden van MSI.
Daarnaast is de cpu koeler ook niet de stilste, die kan je veranderen in een Tranquilo rev2.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik blijf het geweldig vinden dat iedereen de Tranquilo aanraad omdat de stock Intel bazer lawaai maakt. Al eens reviews opgezocht? Dat ding is zelf ook totaal niet stil onder load.

• henkdevries007
D4NG3R schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:30:
Ik blijf het geweldig vinden dat iedereen de Tranquilo aanraad omdat de stock Intel bazer lawaai maakt. Al eens reviews opgezocht? Dat ding is zelf ook totaal niet stil onder load.
Wat raad jij aan? Hij hoeft niet helemaal stil te zijn maar het moet niet storen als ik rustig eens niet mijn koptelefoon op wil.

Of is de setup die ik bovenaan noem al goed genoeg daarvoor?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De stock blazer van Intel ga je in dr meeste systemen niet horen boven je GPU ende temps blijven prima binnen de perken.

• henkdevries007
D4NG3R schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:02:
De stock blazer van Intel ga je in dr meeste systemen niet horen boven je GPU ende temps blijven prima binnen de perken.
Mooi, dan ga ik voor de setup die ik al had maar dan met die andere ssd.
Heb je nog tips of iets van je moet even dit of dit erbij kopen? Ik heb er (nog) niet veel verstand van.
Pagina: 1