windows 10 vind android telefoon niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502569

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een tijdje geleden overgegaan naar windows 10 en sinds dat moment kan ik geen bestanden meer op/van mijn telefoon (sony xperia z1, android 4.4) halen, windows ziet mijn telefoon niet meer in de verkenner

ik ben geupdate van windows 8.1 en daar werkte het prima

Weet iemand toevallig een manier om alsnog bij mijn telefoon te kunnen?

alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 502569 op 24-08-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zie je iets veranderen in apparaatbeheer als je de stekker insteekt? Zie je op je telefoon iets verschijnen? Laadt je telefoon wel op als je de kabel insteekt? Heb je PC-companion geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bartjezz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:13:
Heb je PC-companion geïnstalleerd?
Dit dus. Neemt niet weg dat de Phone Companion uit de Store helemaal bagger lijkt te werken bij een groot aantal personen. Maar de Z1 heeft toch een MicroSD; waarom die niet eruit klikken en met een "normale" card-reader aan je PC hangen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

of met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok dat je bt gebruikt

je moet je tefoon (tijdelijk) "visible" makene in het bleutooth menu van je telefoon zodat je pc hem kan vinden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
MAX3400 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Dit dus. Neemt niet weg dat de Phone Companion uit de Store helemaal bagger lijkt te werken bij een groot aantal personen. Maar de Z1 heeft toch een MicroSD; waarom die niet eruit klikken en met een "normale" card-reader aan je PC hangen?
Ik bedoel PC-Companion, de software van Sony. Daarmee kun je zelfs via wifi in je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Het zou niet nodig moeten zijn om pc companion te installeren om aan je bestanden te komen. Een Xexperia Z en een Z3 compact zijn iig zonder PC Companion te benaderen in de verkenner via USB kabel. Ook op windows 10.

Je zou het eens met kunnen proberen maar zou niks uit moeten maken.

[ Voor 15% gewijzigd door SpaTieBaLk op 24-08-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bartjezz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:45:
[...]

Ik bedoel PC-Companion, de software van Sony. Daarmee kun je zelfs via wifi in je bestanden.
My bad; ik bedoelde wel degelijk de Phone Companion van Microsoft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502569

Topicstarter
Fish schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:48:
ik gok dat je bt gebruikt

je moet je tefoon (tijdelijk) "visible" makene in het bleutooth menu van je telefoon zodat je pc hem kan vinden
ik gebruik een usb kabel, via windows 8.1 kon ik er gewoon bij via windows verkenner nu niet meer
MAX3400 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

ik sla bijvoorbeeld mijn foto's op op het interne geheugen van de telefoon, en ik wil niks syncen met die app van windows... ik wil gewoon bij mijn bestanden kunnen zonder gedoe :F

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 502569 op 25-08-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[b][message=44799448,noline]somebrony schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:19[/messag] :F
doe eens aardiger ... en geef zelf dan beter aan hoe je verbind. Hij heeft je niets gedaan hoor

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 502569 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

ik gebruik een usb kabel, via windows 8.1 kon ik er gewoon bij via windows verkenner nu niet meer

ik sla bijvoorbeeld mijn foto's op op het interne geheugen van de telefoon, en ik wil niks syncen met die app van windows... ik wil gewoon bij mijn bestanden kunnen zonder gedoe :F
Zonder gedoe? Tja, we hebben daadwerkelijk duizenden antwoorden op GoT over hoe goed/slecht Windows 10 wel niet werkt. Mogelijk staat/stond daar wat tussen alvorens je de upgrade naar Windows 10 aanklikte. Helaas kan ik niet zien of je die grote topics [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 & [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen hebt gelezen aangezien er geen posts op jouw naam staan.

Het vreemde is dat ik mijn GSM helemaal nog niet aangesloten heb gehad op Windows 10 maar op basis van jouw topic, steek ik net de USB-kabel in mijn laptop (Windows 10 Enterprise) en mijn Lumia 930 wordt direct gezien en kan ik naar mijn foto's toe, precies zoals dat voorheen in Windows 8.1 werkte.

De kans zit er dus in dat je even zelf moet afstappen van "zonder gedoe / niks syncen / niet willen" en allicht proberen of de 2 genoemde tools in dit topic een oplossing kunnen bieden voor jouw probleem. En als je dat overbodig vindt, ondanks dat Sony zelf ook op hun site zegt dat hun software met Windows 10 moet werken, dan heb je kans dat je GSM dus niet herkend gaat worden en dan kan je beter eerst maar eens bellen met +31 (0)900-8998318.

Dit houdt dus nog niet in dat jij in je recht staat en dat we je hoeven te geloven; nergens lees ik namelijk dat jij een werkende PC hebt met 100% de goede/correcte drivers voor jouw versie van Windows 10. Het is dus ook mogelijk dat jouw USB-poort gewoon weigert een communicatie op te starten met je GSM. Door gebrek aan enige log-files en eigen inzet, wordt het dan best een lastig topic om opgelost te krijgen.

Pagina: 1