Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:19
Ik ben op zoek naar een programmeerbare timer met drukknop om een nachtlamp automatisch te laten uitschakelen na bijvoorbeeld 10 minuten nadat een knop werd gedrukt. Dus niet op vaste tijdstippen. Als er nog een automatische dimmer aanwezig is dan is het helemaal top.

Weet iemand soms waar ik zo iets kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:09

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Kant en klaar wordt denk moeilijk. Maar je zou het eenvoudig kunnen maken met een Arduino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
Dit lijkt misschien wel interessant:

http://nl.aliexpress.com/...9853.html?storeId=1754318

en anders zelf even verder googelen:
https://www.google.com/search?q=remote+timer+wall+eu+plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Countdown timer
Dit product is vergelijkbaar met de tijdschakelklok, maar werkt eigenlijk net andersom. Het is eigenlijk een soort kookwekker gecombineerd met een tijdschakelklok. Je kiest de tijdsduur dat een apparaat aan moet blijven en als de ingestelde tijd is verlopen zal de stekker de stroomtoevoer afsluiten. Dit is vooral handig voor opladers bijv. van een accuboormachine, e-bike, laptop etc, je apparaat zal genoeg tijd hebben om op te laden maar daarna zal de stroomtoevoer verbroken worden.
Kosten: €11,99 bij Conrad
Uit Serieus elektriciteit besparen
Digitale tijdschakelaars hebben de mogelijkheid vaak ook wel, al werkt het dan een stuk minder intuïtief dan bij zo'n countdowntimer.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
Bedankt voor jullie tips. Er zitten volgens mij een aantal bruikbare zaken tussen. Nu nog wat verder onderzoeken en dan een keuze maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:10

Pixelmagic

Ubergeek

Wat dacht je van een KaKu ? Ik heb dit in de inloopkast gedaan met een normale ontvanger en een afstandbediening zoals deze http://www.klikaanklikuit...wandschakelaar-awst-8801/

Werkt perfect en timer is in te stellen

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
Bedankt Pixelmagic. Dit lijkt me een uitstekende oplossing! Een draadloze schakelaar met timer die op het eerste zicht ook automatisch kan dimmen na een bepaalde periode maar over dit laatste ben ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Dat laatste gaat niet lukken nee. Alleen een harde 'uit' is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
ThinkPadd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:57:
Dat laatste gaat niet lukken nee. Alleen een harde 'uit' is mogelijk.
Jammer, maar is tot nu toe de meest gebruiksvriendelijk oplossing lijkt me. De Ansmann 5024063 Stekkerdoos is een goede 2de optie en een pak goedkoper, maar niet altijd even toegankelijk afhankelijk van waar je de stekkerdoos plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
Pagina: 1