Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraforce100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 16:54
Goedendag,

In 2012 heb ik voor 30 euro een Windows 8 Pro licentie gekocht voor mijn desktop pc. Ik heb die nog niet geüpgrade naar Windows 10 Pro. Als ik de product key van die Windows 8 Pro licentie invoer in mijn net geinstalleerde Windows 10 Pro op mijn laptop krijg ik de foutcode 0xc004e016. Heb nu ook een watermerk rechtsonder in het scherm.

Zelf denk ik dat het komt omdat ik de code te vaak gebruikt heb, niet op verschillende pc's maar ik heb mijn desktop wel een paar keer opnieuw geïnstalleerd. Hoe moet ik dit oplossen? Kan ik bijvoorbeeld de code op mijn desktop verwijderen en hem dan gebruiken op mijn laptop?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 11:08

eagle00789

Est. November 2005

Een key van Windows 8 kun je niet zomaar gebruiken om Windows 10 te activeren. Je zult dit via een Upgrade moeten doen. Installeer eerst Windows 8 (en activeer deze met jou Key) en upgrade deze daarna naar Windows 10. Je PC zal bij microsoft nu bekend zijn als legitiem voor Windows 10.
Hierna kun je vanuit Windows 10 een fresh install uitvoeren via de Settings...

[ Voor 4% gewijzigd door eagle00789 op 24-08-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Leest dit topic eens snel door (zeker de eerste post en erna kan je wel even erin zoeken).

Jouw probleem inclusief het antwoord is al meerder malen geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eagle00789 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:25:
Een key van Windows 8 kun je niet zomaar gebruiken om Windows 10 te activeren. Je zult dit via een Upgrade moeten doen. Installeer eerst Windows 8 (en activeer deze met jou Key) en upgrade deze daarna naar Windows 10. Je PC zal bij microsoft nu bekend zijn als legitiem voor Windows 10.
Hierna kun je vanuit Windows 10 een fresh install uitvoeren via de Settings...
Dit is inderdaad de methode om het te doen, herinstallaties doen niets af van gebruik van je code, enkel bij hardware wijzigingen of activatie op andere PC's kan problemen geven.

Je kan trouwens een 8 key ook voor 8.1 gebruiken, scheelt je weer een extra installatie (mijn geval deed ik een 8 installatie, die hoe dan ook eerst 8.1 upgrade wilde doen, daarna pas win10).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Wanneer je nu Win8.1 installeert, krijg je nèt voordat je het bureaublad voor je krijgt al meteen de vraag of je wil upgraden naar Win10. Wanneer je dat daar meteen accepteert hoef je ook niet alle Win8.1 updates te gaan downloaden en installeren. Scheelt weer een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraforce100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 16:54
Bedankt voor de snelle reacties!
Heb ik wat aan!
Pagina: 1