Mirror backup of differentiële backup?

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-04 18:41
Ik heb een verkeerde titel geplaatst, excuses.

Wat ik wilde vragen is: Moet ik een full backup wekelijks of maandelijks maken en dan tussendoor differentiële backups.

1 bestand op mijn pc wordt bijna dagelijks gewijzigd, voor de rest maak ik backups van mijn iphone elke zaterdag. Ook hou ik een administratie bij op mijn PC.

[ Voor 56% gewijzigd door Eric_1993 op 24-08-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een mirror is geen backup tegen alle problemen: immers wordt een besmetting of versleuteling ook gemirrord. Sowieso is 1 backup(-locatie) geen fatsoenlijke backup. Maar misschien voldoet idd 1 a 2 full backups plus in een script de delta kopiëren in enkele versies.

Maar ik zou suggereren eerst 'even' wat oude discussies hierover te lezen in vooral Opslagtechnologie en Client Software Algemeen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 18:19
Ook tegen virussen moet je een goede backup maken, anders is al je data in 1 keer weg.
Dus ga uitzoeken hoe je een goede backup maakt, zeg hier hoe je backup geregeld is, dan kun je tips krijgen hoe je het junt verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-04 18:41
Ik ben er zelf nog steeds niet over uit, vandaar graag jullie advies:

Ik heb een desktop pc, op die pc staat de administratie van de zaak van mijn vader, die niet dagelijks word gewijzigd. Bovendien heb ik ook nog boekhouding van mijzelf (bankafschriften etc), die wordt ook niet dagelijks gewijzigd. Verder maak ik wekelijks een backup van 3 iphones en 1 Samsung. En heb ook nog een spel die opgeslagen games bevat. Als er niks aan de pc wijzigt zal ik dus ook geen backup maken.

Ik heb mijn backup-programma ingesteld dat hij na iedere 6 incrementele een full backup maakt. De backup word opgeslagen op de NAS en wordt iedere avond geupload naar de Cloud.

Ik wil bij deze situatie wekelijks een full backup maken, en daartussen dus differentiële of incrementele back-up. Maar welke methode is beter bij deze situatie?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 11:24
Graag hier verder: Hoe lang backups bewaren?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.