Toon posts:

Potentiële PC; goed te doen? Wat voor een voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

momenteel ben ik bezig met het in elkaar frutselen van een nieuwe PC. Een heuse 'game-pc' welteverstaan. Ik heb de meeste componenten al uitgekozen, maar in mijn zoektocht naar een goede voeding loop ik vast. Tot noch toe heb ik geen PSU gevonden zonder allerlei horrorverhalen over kapotte PC's, beschadigde moederborden en allerlei soorten kortsluitingen. Zijn er mensen die mij een beetje wijs kunnen maken in de wereld van een degelijke voeding?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet veel hoger dan 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart:
MSI GTX 970 Gaming 4G

Processor:
Intel i5 4690K

Processor koeler:
Cooler Master Hyper 212 EVO

Geheugen:
Crucial Ballistix Sport DDR3 1600 --> 8GB

Harde schijf:
Western Digital Blue 1 TB

DVD:
LiteOn iHAS124

Kast:
Corsair Obsidian Series 750D

Prijs: 946,40 euro.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede betrouwbare voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Ga je overklokken?
Ben het nog niet direct van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Heel veel kennis die men mij kan overbrengen.

PS: Ik heb niet zoveel behoefte om ver boven de 120 euro uit te geven aan dit component, zolang de voeding maar betrouwbaar en van goed materiaal is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 20:16 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt. Ik heb het even doorgenomen.

1. Ik heb even opgezocht wat voor Power Connectors mijn videokaart heeft:1x 8-pin, 1x 6-pin. Betekent dit dat ik sowieso een voeding nodig heb die beschikt over een 8- of 6-pin aansluiting?

2. Mijn moederbord betreft een MSI Z97 Gaming 5.
http://www.msi.com/produc...G.html#hero-specification

Ik zou alleen niet weten wat voor een aansluiting deze heeft. Heeft een moederbord niet altijd een 24 pins connector?

Moet ik nu op zoek gaan naar een voeding die beschikt over een 6- 8, en 24pins?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

iedere mobo van de afgelopen 10 jaar heeft wel die 24 pins ding, ook heb je nog een 8 pins cpu nodig, en inderdaad een 6 pins + 8 pins PEG nodig.

Gelukkig heeft een goede 450w voeding dat al.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje.

MSI meldt dat 500w minimaal wordt aangeraden in samenwerking met de GTX 970. Heeft iemand een aantal voorbeelden van goede PSU's die voldoen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op een goede 500w kun je 2 niet OC'ed GTX970's draaien, maar een leuk ding is de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular. Allround een leuk dingetje.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Ik wil wel eens een seasonic, be quiet, of coolermaster(zo kan ik nog wel even doorgaan) horrorverhaal horen...
Want dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel eens dat er een tussen zit die niet werkt, maar tja, wat wil je. Ook al ben je zo'n goede fabrikant, sluipt er altijd wel iets tussendoor.
Maar een "merk" voeding die je pc sloopt, daar heb ik nog nooit van gehoord.
En over het algemeen, zijn alle merk voedingen daar wel tegen beveiligd. Een corsair, seasonic, coolermaster, be quiet, ga zo maar door, zal nooit je pc meenemen. Daar zijn ze(te) goed voor beveiligd.
Of je bent echt hele gekke dingen aan het doen.
Deze doen het altijd goed:
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
En voor je het vraagt, ja, 450w is echt voldoende, ruim zelfs.

• Tribits
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het topic [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen bevat overigens ook een aardige lijst met kwalitatief goede voedingen. Rest even de keuze voor het vermogen, 80plus classificatie en eventueel een specifiek merk.

Daarnaast maak ik uit de TS en de rest van je informatie op dat je voor een vrij dure processor en moederbord hebt gekozen. Daarmee houd je inderdaad de optie over om te overklokken maar het blijft altijd de vraag of het de meerprijs waard is. Tegenwoordig is het vooral interessant als hobby en wegen de extra prestaties niet tegen de meerprijs op. De meeste games hebben er op dit moment sowieso weinig of geen baat bij en lopen ook wel goed op een i5-4460.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
De bovengenoemde Cooler Master is absoluut een goede keuze. Met de 450W zit je goed, maar neem vooral de 550W versie als je het niet vertrouwt. ;) Echter is het wel zo dat die processor en videokaart samen maximaal 300W gaan verstoken (1, 2, 3). Hier moet je altijd nog wat marge bij optellen voor overige componenten en misschien eventuele pieken in verbruik. Maar ik kan je vertellen dat je met een 150W marge ruim in de plus zit en dat een 450W voeding dus prima is.

Verder kan er voor gaming over het algemeen geadviseerd worden om overklokken achterwege te laten, het heeft weinig nut. Daardoor kun je flink besparen op een niet-K processor en een niet-Z moederbord. De pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed in combinatie met de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 is een goede en populaire keuze.

Waarom ga je overigens voor het Sport geheugen? Ik zou het lekker bij het bekende setje van Crucial houden: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. :)

Kast is veelal een persoonlijke keuze. Je hebt nu wel echt een enorm bakbeest gekozen, maar misschien was dat de bedoeling. :) Eventueel een wat kleiner alternatief van topkwaliteit: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Verder zie ik nog geen ssd in je systeem zitten. Deze moet je tegenwoordig echt hebben: pricewatch: Crucial BX100 250GB

[ Voor 6% gewijzigd door JoepD op 24-08-2015 02:40 ]

Pagina: 1