Is Ziggo werkelijk zo slecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 16:36
Ik stap binnenkort over van KPN naar Ziggo vanwege de hoge internetsnelheid wat Ziggo aanbiedt. Ik heb sindsdien gekeken naar de ervaringen met Ziggo, en dat is helaas niet zo positief. Bovendien zeggen kranten ook dat Ziggo klanten verliest.

Maar is dat echt zo en zijn er hier mensen die ook positieve ervaringen hebben met Ziggo?

Ik krijg een snelheid van 200mbit DOWN en 20mbit UP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Hier is een heel topic over: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9

Feit is dat mensen eerder naar het internet uit zullen wijken om ergens over te klagen, dan om ergens positief over te zijn. Dus voor elke negatieve ervaring zijn er vaak minstens net zoveel, zo niet meer, positieve ervaringen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Mensen klagen nu eenmaal snel. En zeker na de storing (op DNS) van afgelopen week door de DDOS is natuurlijk weer een reden om enorm te klagen.

Wij hebben hier in huis nu al meer dan 10 jaar Ziggo (/daarvoor @home). En nooit echte problemen gehad. Het zal best dat het eens een keer niet werkt, ~1 jaar terug was verbinding vaak slecht of helemaal eruit, maar dat was na 1, 2 dagen opgelost (wat misschien wel sneller had gekund, maar dat was ook de eerste keer dat er echt problemen waren). Daarnaast halen ze ook altijd de geadverteerde snelheden (in mijn geval 120mbit down).

De klantenservice heb ik echter geen ervaring mee, en dat is ook iets wat vaak wordt aangegrepen om te zeggen dat Ziggo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
Elke provider heeft zo zijn plus- en minpunten.
Ik zit al zo'n 10+ jaar bij Ziggo (voorheen UPC) en het aantal problemen wat ik heb gehad zijn op 1 hand te tellen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb al ervaring met Ziggo sinds eind jaren 90, naja, toen was het nog @home.

Toen was het echt the bomb, want toen zat 95%+ van NL nog in te bellen met een 56k modem terwijl ik met 500kB/s downloadde :D UPC klanten waren vaak al blij als ze 50 kB/s haalden. Veruit snelste en beste internet van Nederland, zonder discussie... maar dat zijn tijden van weleer. Langzamerhand kwamen er glasvezelprojecten, werd adsl geïntroduceerd, en kwamen andere kabelaars met degelijke snelheden. Overgenomen, naam naar Ziggo (mijn vader heeft nog een @home e-mail adres)... werd geen front-runner meer maar een bedrijf voor de massa. Desallniettemin wel altijd goed gewerkt (stabiliteit), alleen de laatste jaren, en helemaal sinds de overname, is het sub-par geworden. Bij mij waren het digitale zenders die stoorden (met name Discovery en NGC), en nee, geen slechte kabels of tuner (verschillende getest).

Die overname heeft de kwaliteit geen goed gedaan, en daarom ben ik overgestapt naar Tweak. Ik werd toch al zat van commerciële tv, dus alleen internet genomen (gelukkig woon ik in Enschede: dus gelijk 1gbit glasvezel genomen). Die commerciële bagger heb ik geen moment gemist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, het is een groot bedrijf. En de services van dergelijke grote bedrijven loopt altijd stroef.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:21

sjaool

Every life should have 9 cats

Ziggo is een prima provider. Het is niet voor niets dat ze al een paar jaar als beste provider uit de bus komen op Tweakers.net. Ik zit al meer dan tien jaar bij Ziggo en de keren dat ik geen internet had is op één hand te tellen.

Glasvezel is leuk maar je moet niet vergeten dat je voor elke televisie in huis een ontvanger moet huren. Ook kun je je afvragen of een snelle upload echt zo noodzakelijk is. Voor de meeste mensen is een 100/100 verbinding al overkill, zeker als je eigenlijk alleen maar over het web surft en een emailtje verstuurt.

Voor mij is glasvezel in ieder geval nog geen goede vervanger voor Ziggo.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:21
@sjoaal. Ziggo is ziggo niet meer he. Maar upc(onder de naam ziggo). Mijn ervaring met upc(nu ziggo). Zolang je niets veranderd werkt het prima. Ga je dingen in je pakket gaat veranderen moet je ze extra goed in de gaten houden. Maar bij mij gaven ze wel netjes hun fouten toe. En kreeg ik het door mij teveel betaalde bedrag netjes terug. Of kreeg ik snel alsnog de zenders waar ik recht op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Het is een beetje subjectief. In het Ziggo topic voeren de problemen de boventoon. Dat is denk ik ook logisch, want het dit forum is er om elkaar te helpen. Het zou grappig zijn een topic te openen met als onderwerp 'post hier al je lovende Ziggo verhalen'. ;)

Van mijn kant: Ikzelf zit al ruim 5 jaar bij Ziggo en heb nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Nou beschouw ik mijzelf niet als een huis tuin en keuken gebruiker. Wellicht dat ik daardoor ook minder problemen ervaar dan de gemiddelde gebruiker. Immers zijn problemen met WiFi e.d. voor mij vaak simpel op te lossen. Hierdoor wijs ik niet naar mijn provider en schreeuw ik niet heel hard dat het niet werkt. Nee, ik kijk onderzoek eerst hier thuis wat het probleem is. Kom ik er niet uit, dan klop ik pas bij Ziggo aan. De ervaringen die ik met de helpdesk heb gehad waren goed. Wanneer je het probleem duidelijk kunt omschrijven en kunt aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd, kom je prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
Ziggo heeft meer dan 3 miljoen internetaansluitingen, als daar 1 procent van klaagt zit je vlug op 30.000
Mijn ervaring is dat maar zelden een probleem op het netwerk is, en komt er iets voor, werd ik heel goed door de helpdesk geholpen.

Als ik een nadeel moet benoemen is het de koppelverkoop van TV (deze gebruik ik niet)

[ Voor 22% gewijzigd door Von Henkel op 23-08-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 16:36
sjaool schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:43:
Ziggo is een prima provider. Het is niet voor niets dat ze al een paar jaar als beste provider uit de bus komen op Tweakers.net. Ik zit al meer dan tien jaar bij Ziggo en de keren dat ik geen internet had is op één hand te tellen.

Glasvezel is leuk maar je moet niet vergeten dat je voor elke televisie in huis een ontvanger moet huren. Ook kun je je afvragen of een snelle upload echt zo noodzakelijk is. Voor de meeste mensen is een 100/100 verbinding als overkill, zeker als je eigenlijk alleen maar over het web surft en een emailtje verstuurt.

Voor mij is glasvezel in ieder geval nog geen goede vervanger voor Ziggo.
Helaas heb ik hier nog geen glasvezel, een aangezien ik in een dorp woon in de buurt van Breda zal het ook wel erg lang duren voor er hier glasvezel aangelegd wordt. Met ADSL haal ik maar een snelheid van 35 MB down en 5 mb up. Vooral het upload is erg traag aan gezien ik archief bestanden heb van totaal 350 GB. Duurt een week voordat alles geupload is :O. Met Ziggo duurt nog maar 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:23

page404

Website says no

Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt van ADSL naar CASEMA, later Ziggo. Ik heb eigenlijk vooral goeie ervaringen. Wel vind ik dat het tv-beeld na de technische samenvoeging achteruit is gegaan, en ben ik niet laaiend enthousiast over hun wireless apparatuur. Maar toch, ondanks dat ik een glasvezelaansluiting in de meterkast heb, hebben andere providers mij nog niet kunnen overtuigen om over te stappen. Enkel Tweak vind ik interessant, maar die is ook een aardig stukje duurder.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:12

Onbekend

...

Eric_1993 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:20:
Ik stap binnenkort over van KPN naar Ziggo vanwege de hoge internetsnelheid wat Ziggo aanbiedt. Ik heb sindsdien gekeken naar de ervaringen met Ziggo, en dat is helaas niet zo positief.
Als je ervaringen leest, zijn dat voornamelijk van mensen die iets negatiefs te melden hebben. En een bedrijf met veel klanten krijgen daarom ook de meeste negatieve ervaringen binnen.
Bovendien zeggen kranten ook dat Ziggo klanten verliest.
Ziggo is duurder omdat ze ook een snellere internetverbinding leveren die andere providers soms niet kunnen leveren. Ziggo heeft geen trage goedkope abonnementen.
Aangezien veel mensen geen ultrasnelle verbinding nodig hebben, is een minder snelle verbinding bij een andere provider ook prima.
Maar is dat echt zo en zijn er hier mensen die ook positieve ervaringen hebben met Ziggo?

Ik krijg een snelheid van 200mbit DOWN en 20mbit UP
Ik heb positieve ervaringen en ook negatieve ervaringen met Ziggo. Foutjes van de monteurs, klantenservice, netwerkproblemen, alles heb ik al meegemaakt, tot en met het ons afsluiten van de verbinding vanwege betalingsachterstanden van een andere klant.
Hoewel ik Ziggo duur vind, vind ik de kwaliteit van van de diensten die ze leveren (bitrate digitale tv en stabiliteit internetsnelheid) beter dan die van andere providers.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:22

TommieW

Numa numa.

Tevreden Ziggo gebruiker hier. Het internet is hier in het algemeen stabiel (even afkloppen), en lekker snel. De upload is met 20Mb wel magertjes, maargoed. Nu moet ik wel zeggen dat we niet een doorsnee Ziggo opstelling hebben.

Om te beginnen kan je het beste ver weg blijven van de Horizon boxen. Misschien dat ze nu beter zijn geworden, maar ik betwijfel het. De krengen hebben AFAIK niet echt sterke WiFi en zijn verre van stabiel. Stop gewoon een mooie CI+ module in je TV. Afhankelijk van je TV een stuk gebruiksvriendelijker en beter geïntegreerd.

Ten tweede hebben wij alleen een modem van Ziggo, welke geen routerfunctie heeft. Wij hebben een Asus RT-N66U erachter gehangen. Zeker nu hij aan de buitenkant van de meterkastdeur hangt, is WiFi prima.

Tot slot hebben ik andere DNS servers ingesteld. Bij de meeste DHCP servers (bijvoorbeeld die in je routertje) is dit makkelijk in te stellen. In mijn ervaring zijn de DNS servers van Ziggo niet echt heel vlot en stabiel.

Hoe dan ook, als je rekening houdt met deze punten, is Ziggo goed te doen. Houd er wel rekening mee dat Ziggo behoorlijk duur is, zeker als je het meest uitgebreide pakket hebt. Dit kan aardig oplopen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:21

sjaool

Every life should have 9 cats

loki504 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:47:
@sjaool. Ziggo is ziggo niet meer he. Maar upc(onder de naam ziggo). Mijn ervaring met upc(nu ziggo). Zolang je niets veranderd werkt het prima. Ga je dingen in je pakket gaat veranderen moet je ze extra goed in de gaten houden. Maar bij mij gaven ze wel netjes hun fouten toe. En kreeg ik het door mij teveel betaalde bedrag netjes terug. Of kreeg ik snel alsnog de zenders waar ik recht op had.
Ik heb express de irritante wijziging in de alles-in-1 pakketten niet genoemd. Zoals het verplicht huren van de Horizonbox. Ze hebben voor de overname het Alles-in-1 pakket al uitgekleed door de vijf verrassingszenders af te schaffen en zo kan ik nog wel meer dingen noemen zoals het gratis onderling bellen dat het veld heeft moeten ruimen.

Feit is wel dat ik glasvezel, ondanks deze nadelen, nog steeds geen goede vervanger vind voor de kabel.

Wat betreft wijzigingen doorgeven heb ik nog nooit problemen gehad.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als internet provider zal het geen slechte zijn maar wel één met een verplichting analoge tv te moeten nemen én dat kan ik de soms aggressieve verkopers aan de deur niet vaak genoeg vertellen.

Feit is dat ik persoonlijk helemaal niets meer via traditionele tv kijk. Ik gebruik hier uitzendinggemist, live streams of netflix om te kijken wat ik wil zien, backup is digitenne met 4 tv-zenders.

Stel ik zou toch willen overstappen dan heb ik een aantal verplichtingen zoals decoders, CI+ modules aanschaffen etc. etc.

Doe mij maar een kaal internet abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben meer dan 15 jaar klant voor telefoon, internet en tv en heb eigenlijk weinig klachten.
Enige wat mij te binnen schiet is dat een week oid zonder telefoon hebben gezeten in 2008, maar ik kan me volstrekt niet meer herinneren wat daar ook aleer de oorzaak van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

Prima provider, maar daar betaal je ook voor. Zou qua diensten niet willen over stappen. Voor service, zal je tegen dingen aan lopen, die bij alle grote bedrijven voor kunnen komen. Niet noemenswaardig, maar je moet wel zelf opletten of je het juiste krijgt waar je voor betaald.

Heb met een verouderde modem een tijd lang trager internet gehad, dan waar ik voor betaalde. 20 Mbit, ipv 60.

Met KPN heb ik slechtere ervaringen overigens ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Een provider is zo goed op slechts als je zelf vindt. Een mening van een ander is prima maar niet te staven op jouw situatie. Veelal zijn de berichten die op internet verschijnen als onvrede de onwetendheid van de klant die het probleem op Ziggo afschuift. Daarbij is iedere verbinding kwalitatief anders en niet te vergelijken met elkaar. Ik zie ook veel vragen voorbij komen met ik heb een probleem hebben jullie dat ook. Als er echt een Ziggo issue is, uitgezonderd storingen in het landelijke basisnetwerk van Ziggo, dan speelt het hoogstens op wijkcentrumniveau. Dan spreek je over een zeer beperkt aantal aansluitingen waarvan een groot deel niet eens actief is.

Mijn ervaringen met het oude Ziggo en nieuwe Ziggo zijn prima. Zowel met de zakelijke als de particuliere kan nooit problemen gehad. Ik spreek ze zeer vaak ook voor mijn eigen klanten. Veruit de meeste issues zijn niet aan Ziggo te verwijten op met een simpel telefoongesprek op te lossen.

Waar ik bij de diverse andere providers inmiddels al meerdere keren persoonlijke bezoeken heb moeten brengen om administratieve problemen die al maanden spelen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Ook hier gewoon tevreden.

Zelfs met Horizonbox, die kun je gewoon gebruiken zonder problemen (zorg wel voor kwalitatief goede bekabeling!!!!) De wifi van die box hoef je niet te gebruiken (sluit hem aan met appart modem)
Pagina: 1