Hulp nodig met men PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

• radmiraal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben iemand die graag WoW speelt en dan heb ik het over een private server van vroeger dus niet de nieuwe wow met alle toeters en bellen en upgraded graphics.Daarnaast zou ik graag als ik aan het raiden ben men game content live streamen op twitch en het tegelijkertijd ook recorden zodat ik zo nu en dan wat leuke beelden heb om op youtube te zetten of als we een nieuwe boss verslaan dit nog eventjes terug kunnen zien.Kortom ik zou er graag mee willen gamen,streamen en video's wat ik dan opgenomen heb bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
een schatting zou 2500 euro zijn maximaal.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
dit is dus een hele goede vraag ik heb momenteel een asus rampage 3 extreme met een i7 990x processor een gtx 580 1,5gb 16gb corsair vengence ddr3 memory,850v corsair voeding,vertrex 3 ssd en een h440 nzxt case alles wat ik hiervan kan meenemen of kan bewaren doe ik natuurlijk graag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik DENK met hoofdletters denk ! dat ik een nieuwe gpu nodig heb meschien wel een titan x of een gtx 980 ti ik zou graag een 2e scherm willen hebben ik heb momenteel een asus 27 inch 2560x1440 pro art scherm waar ik nogsteeds helemaal verliefd op ben! graag zou ik een 2e scherm ernaast willen hebben en wat voor scherm dit is maakt me eigenlijk niks uit als ik er maar op kan kijken tijdens een stream wat er gezegt word of als ik aan het gamen ben een film kan kijken op men 2e scherm. verder zou ik graag een legale versie van windows 10 willen hebben en een goede microfoon,kwa headset zit ik wel eventjes goed met men audio technica ath-m50x.daarnaast zat ik ook te kijken naar een webcam van logitech en naar een opslag drive van 1 tb wat volgends mij ook wel handig en vanpas kan komenen ik zou graag een nieuwe muis willen hebben ik heb nual 11 jaar dezelfde logitech G nogwat muis(weet niet wat er achter de G staat sins dat versleten is) maar ik zou graag een nieuwe logitech muis willen hebben uiteraad !

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus vind ik een top merk mede dankzij mijn moederboard en mijn computer scherm daarnaast vind ik nvidea geforce wel goed als ik naar videokaarten kijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
phoe even denken ja ik wil een computer hebben waarmee ik minstens weer 5 jaar mee toe kan en waarmee ik vlekkeloos 1080p kan streamen met een goede kwalitijd zonder gezeur.een computer die binnen no time opstart.

Ga je overklokken?
ik ben iemand die nog niet echt iets hebt overclocked in zijn leven maar het lijkt me wel leuk om men cpu eens te overclocken en ja het maximale uit men computer halen wil ik wel graag uiteraad maar dan moet ik me eerst maar eens goed verdiepen in hoe ik dat allemaal moet doen uiteraad zonder dat ik mijn computer oververhit of sloop.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat ik precies moet upgraden en waaraa ik nu echt iets heb ik weet dus niet of ik mijn moederboard en cpu ook moet mee upgraden of niet.
Verder hoop ik veel info hier te vergaren voor men upgrades en ik hoop zo weer 5 jaar ertegen aan te kunnen gaan als ik men upgrades heb gedaan.
en ik ben benieuwd hoe jullie tegenover waterkoeling staan tegenwoordig lees ik dat de gpu's zo goed airkoelen dat het bijna niet meer nodig is meschien een cpu waterkoeling setje erbij voor men cpu mocht ik die een beetje overclocken maar kwa gpu koeling lijkt het tegenwoordig goed genoeg te zijn met een air koeler die er al opzit als ik dit goed begrijp?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen alvast heel erg bedankt voor het lezen !

Groetjes,
Rick

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ervaar je nu problemen met streamen en opnemen bij het spelen van WoW?

jouw huidige PC zou dit gewoon moeten kunnen denk ik.

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 16:46
Je post is op zich prima, alleen is een eigen opzetje wel handig; we kunnen ook moeilijk voor je uit gaan zoeken welke muis en microfoon ect. je wil, want smaken verschillen, nietwaar?

• radmiraal
Pandawan schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:22:
Je post is op zich prima, alleen is een eigen opzetje wel handig; we kunnen ook moeilijk voor je uit gaan zoeken welke muis en microfoon ect. je wil, want smaken verschillen, nietwaar?
Daar heb je helemaal gelijk in en kwa muis zoals ik al zei zoinzo een logitech en een microfoon tjah een goede daar heb ik nog niet echt een voorkeur in om eerlijk te zijn.
sjettepetJR. schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:21:
ervaar je nu problemen met streamen en opnemen bij het spelen van WoW?

jouw huidige PC zou dit gewoon moeten kunnen denk ik.
En gek genoeg wel ja ! Ik weet dus niet precies wat er aan de hand is maar mijn videokaart en moederboard worden gloeiend heet mijn rampage 3 extreme word zo heet dat ik mijn vingers eraan verbrand als ik stream en wow tegelijk afspeel plus ik heb een stotterbeeld en 240p dat ik maar kan streamen op twitch dus dan ga ik denken der is iets goed mis of ik moet men computer updaten ik weet het dus niet.

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 16:46
Je geeft dus aan dat je PC te heet wordt en daarom minder gaat presteren, heb je ook enig idee in wat voor een behuizing je je onderdelen hebt zitten? Airflow is erg belangrijk voor de PC want anders wordt hij inderdaad te heet en gaan de prestaties erop achteruit.
Een simpele oplossing zou dan bijvoorbeeld een nieuwe behuizing kunnen zijn, die wat betere airflow heeft.

Edit: Zie net dat je een h440 hebt die ik toevallig ook heb, maar bij mij blijven de onderdelen op een lekkere temperatuur.
Wat voor een Model GTX 580 heb je? Reference heeft namelijk niet al te beste koeling, en als je een beetje handig bent is dat zo gefixt met een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards)

[ Voor 37% gewijzigd door Pandawan op 23-08-2015 18:35 ]

• radmiraal
Pandawan schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:30:
Je geeft dus aan dat je PC te heet wordt en daarom minder gaat presteren, heb je ook enig idee in wat voor een behuizing je je onderdelen hebt zitten? Airflow is erg belangrijk voor de PC want anders wordt hij inderdaad te heet en gaan de prestaties erop achteruit.
Een simpele oplossing zou dan bijvoorbeeld een nieuwe behuizing kunnen zijn, die wat betere airflow heeft.
Ik heb momenteel een nieuwe H440 NZXT witte case zonder zeipaneel erop die moet ik dus eraf laten anders kan ik binnen 5 minuten weer stoppen omdat men moederboard oververhit raakt dan kan ik men pc resetten en staat er press f1 moederboard is oververhit.

Maar ik merk dat als ik mijn cpu ventilator op overclock speed heb staan (dus zen max stand) en men zeipaneel van men case eraf laat dat ik gewoon kan computeren.De ventilator maakt alleen een mega herrie omdat die op zen max stand zit en tjah gamen met een pc waar je zeipaneel vanaf moet is ook niet echt top als je het mij vraagt.

Ik weet niet wat precies het probleem is maar men moederboard wil gek genoeg niet echt meewerken.

• radmiraal
Pandawan schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:30:

Edit: Zie net dat je een h440 hebt die ik toevallig ook heb, maar bij mij blijven de onderdelen op een lekkere temperatuur.
Wat voor een Model GTX 580 heb je? Reference heeft namelijk niet al te beste koeling, en als je een beetje handig bent is dat zo gefixt met een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards)
Ik zit een beetje onderzoek te doen op het internet en ik heb een GTX zotac 580 1,5gb kaart.
en ik zie nu ook dat meer mensen problemen hebben met de koeling van hun moederboard wat oververhit

hier zie ik iemand die dus ze heatsink eraf schroeft en er nieuwe tin(gen idee wat tin is) erop smeert :
http://www.overclock.net/...xtreme-ioh-overheating/20

wat is tin en waar kan ik dat krijgen?

Plus nu eventjes iets heel anders denken jullie dat mijn computer goed genoeg is voor wat ik wil doen? dus met 2 schermen streamen en gamen etc ???

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Het gaat hier over de koelpasta op de videokaart.
Voor nog geen tientje kan je een tube halen: pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Deze bijvoorbeeld.
Dit zal waarschijnlijk je temperaturen al heel wat verbeteren.
Ik ga er nu ook vanuit dat je deze ook nooit hebt vervangen op je cpu?
Dan mag je dat ook gelijk doen.

Verder is de nzxt h440 een prachtige kast om te zien en ook lekker stil, maar helaas is de airflow niet optimaal.
Wat bij mij al zeker 5-10°C verschil maakt is om de front panel eraf te halen.
Maar ipv naar een mooie strakke kast zit je dan naar een stoffilter en fans aan te kijken.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
Voor 2500 euro kan je zo godsgruwelijk dik gamesysteem kopen, niet normaal meer :P Ik denk dat je voor WoW en wat streamen en dergelijke dat bij lange na niet nodig hebt!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1