Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martial Emperor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen zou ik graag een systeem willen waarmee ik de standaard dingen zoals surfen en films op hoge kwaliteit bekijken goed wil kunnen doen. Daarnaast wil ik ook af en toe een game kunnen spelen zoals League of Legends. Ik ben een beetje een casual gamer dus ik het nieuwste van het nieuwste zeker niet; ultra settings hoeven niet hoewel het mooi zou zijn als ik games op medium tot high zou kunnen spelen. Aan videobewerking doe ik momenteel niet. Als ik er aan zou beginnen dan zou het op beginnersniveau zijn (het maken van een vine of een kort filmpje hier en daar).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voorbij de 600 euro mag het systeem niet komen. Met het kiezen van componenten heb ik 550 euro als limiet aangehouden en dit wil ik graag blijven doen tenzij er een sterk argument is voor het kiezen van een duurder component. Afuture is bij mij in de buurt gevestigd en hier zal ik mijn onderdelen aanschaffen en zelf ophalen en vervolgens ook zelf inelkaar zetten; er zijn dus geen verzend- en assemblagekosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in het bezit van een scherm, toetsenbord, muis, geluidssysteem en windowssoftware.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil films kunnen bekijken op redelijk hoge kwaliteit en games kunnen spelen op medium-high settings. De spellen League of Legends en Dragonnest mogen hierbij ter referentie gebruikt worden. Het is niet zo dat ik deze spellen ook daadwerkelijk ga spelen maar het zijn de enige games waarbij ik zelf een goed beeld heb van de beeldkwaliteit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor & Videokaart: AMD - Aangezien AMD prima producten tegen een lagere prijs levert. (Zie budget)
Moederbord: Gigabyte - Ik heb vernomen dat Gigabyte één vd betrouwbare merken en de Gigabyte moederborden komen veelal met een Dual BIOS-UEFI. Deze extra veiligheidsvoorziening spreekt me erg aan.
RAM: Kingston - Wederom heb ik vernomen dat dit één vd betrouwbare merken is.

Wat moederbord en RAM betreft sta ik open voor andere merken maar dan moeten dit wel betrouwbare merken zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van het systeem maakt niet heel veel uit. Ik heb gekozen voor ATX.
Het liefst heb ik geen al te hoge geluidsniveau maar echt een stil systeem hoeft het niet te worden.
Wat energieverbruik betreft wil liever iets wat minder verbruikt aangezien ik zelf de rekening niet betaal. Ik heb zelf een 450 Watt voeding gekozen maar ik heb geen goed idee van wat nou een geschikte hoeveelheid is. Ik wil wel graag een voeding met veiligheidsmaatregelen tegen kortsluiting, oververhitting etc.

Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk zal ik aanvankelijk tevreden zijn met de standaardsnelheid maar wie weet ga ik er in de toekomst aan wagen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Na een aantal dagen van research over computers weet ik inmiddels veel meer over computeronderdelen maar er zijn vast nog veel meer dingen die ik niet weet. Van jullie hoop ik advies te krijgen over de onderdelen die ik gekozen heb. Kan het bijvoorbeeld ook goedkoper met even goede of misschien zelfs betere specs? Is er ergens sprake van een bottle neck? Moet ik mijn build aanpassen om aan mijn doelen te voldoen?
Ook zou ik graag een optische drive willen die doet wat het moet doen en waar ik zo min mogelijk aan hoef te besteden (maximaal 15 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.