Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zoek een?
Subwoofer

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro maar liever minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De subwoofer wordt vooral gebruikt tijdens het bekijken van films / series, muziek is van ondergeschikt belang omdat ik zelden muziek luister. Ik ben ook absoluut geen audiofiel, ik wil gewoon een subwoofer hebben die fatsoenlijk de lage tonen in films en series kan weergeven zodat actie scenes tot leven komen. Wat ik wel belangrijk vind is dat de subwoofer zwart is en er zo strak mogelijk uit ziet.

De subwoofer zal gebruikt worden i.c.m. de pricewatch: Harman Kardon HKTS 7 set en de Harman Kardon AVR141 receiver. De originele subwoofer in de HKTS7 set is het aan het begeven (in standby continu gebonk). Waarschijnlijk komt dat weer door een defecte voeding wat een bekende productiefout van dit model is, de sub is daar 3 jaar geleden al eens onder garantie voor gerepareerd. De nieuw aan te schaffen subwoofer zal dus de subwoofer uit de HKTS 7 set moeten gaan vervangen. De rest van de set (front / rear en center speaker) wil ik voorlopig blijven gebruiken omdat die prima zijn, als sluit ik verdere upgrades in de toekomst niet uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf kwam ik op basis van wat filteren in de pricewatch uit op de pricewatch: Canton Sub 600 (Zwart) maar aangezien ik weinig geen verstand heb van speakers kan ik niet goed beoordelen of dat een goede keuze is of dat er betere opties zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voornamelijk of er betere opties zijn van de Canton die ik al gevonden had? Verder wat ik in de huidige subwoofer van de HKTS7 set altijd al gevonden heb is dat deze af en toe naar mijn smaak wat subtieler had kunnen zijn. Dus is die Canton een wat subtielere subwoofer of kan ik dan beter naar een ander merk / model kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 17:40

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk zou ik kijken naar sub van BK of SVS. Deze zijn zo nu en dan tweede hands te vinden voor leuke prijs.

http://hificorner.nl/spea...svsound-sb-1000-mat-zwart

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:42
als je een beetje handig bent, kan je ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644339
bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Thanks voor de reacties, de versterker vervangen is ook nog een optie inderdaad. Had wel meer gevonden over de problemen met deze subwoofers maar was dat topic nog niet tegen gekomen.

Nog even over nadenken, voorlopig staat de sub nu gewoon altijd aan en dan werkt hij nu in elk geval nog wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
Ik heb 2 keer dezelfde sub gehad, is een ontwerpfout waardoor ze praktisch allemaal stuk gaan.
Eerste keer net buiten de garantie, tweede keer net erbinnen en door Correct (na nogal wat gesteggel) omgeruild door een ander merk. Ben voor de JBL (SP 150 denk ik) gegaan en heb daar geen spijt van - voldoende power voor mijn huiskamer.

Heb ook nog contact gezocht met HK maar daar doen ze net of er niks mis is met die hele serie.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:35
Heb zelf de JBL E150P. Ding klinkt prima, gaat hard voor als het hard moet en vult voldoende aan als het ook wat rustiger mag. Is ook gewoon subtiel zwart. Enige nadeel is dat deze niet meer nieuw te krijgen is. Dus je zal daarvoor ook marktplaats o.i.d. moeten afstruinen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 17:40

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De JBL hebben wij hier ook gehad paar weken, maar vonden deze iets te veel boem boem. Daar houden wij zelf niet zo van bij muziek. Toen uit gekomen op een B&W ASW610. Prima sub en geen spijt van deze aankoop. Ondanks dat deze nu vervangen is voor een SVS SB2000. Deze doet het net iets beter... Het is allemaal persoonlijk welke het best bij je past. Ik zou zeker eens gaan luisteren met je eigen muziek....

Wij hebben hier een laminaat vloer en hebben gemerkt dat het ontkoppelen nodige winst heeft gebracht. Niks trilt meer in de kamer door de sub en klinkt allemaal net iets aangenamer zo.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DonJunior schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:42:
Heb zelf de JBL E150P. Ding klinkt prima, gaat hard voor als het hard moet en vult voldoende aan als het ook wat rustiger mag. Is ook gewoon subtiel zwart. Enige nadeel is dat deze niet meer nieuw te krijgen is. Dus je zal daarvoor ook marktplaats o.i.d. moeten afstruinen.
Die heb ik ook. Een paar jaar terug voor 100 euries van MP gehaald. Klinkt voor ons voldoende. Niet vol open draaien, want dan inderdaad teveel boemboem

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:35
Die van mij staat standaard rond de 80Hz en de 'gain' op -2 (op schaal van -5 tot 5)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het schopje!

Maar als ts nog een subwoofer zoekt..
Ik heb nog een ts7 subwoofer liggen helemaal gereviseerd door een kenner en kan weer jaren mee.
Staat op dit moment ook in de verkoop omdat ik recent een svs heb gekocht.

Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nadat de subwoofer het nog bijna een jaar heeft gedaan (op de altijd aan stand) begon hij deze week ook daarin regelmatig uit het niets te bonken en te zoemen.

Aangezien mijn eisen voor geluid en zeker een subwoofer beperkt zijn tot wat aanvulling bij films en series (muziek luisteren doe ik zelden / nooit) ben ik uiteindelijk voor de pricewatch: Jamo J 10 SUB (Zwart) gegaan. Die kwam goed uit wat Engelse en Duitse reviews en was relatief goedkoop met 229 euro.

Morgen komt hij binnen, ben benieuwd hoe deze gaat bevallen als opvolger van de HK7 sub.
Pagina: 1