Harman Kardon Bassbox blijft ploffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik dat wanneer ik spanning op mijn bassbox zet (HKTS5) dat hij blijft ploffen. Normaal deed hij dat een keer op het moment dat ik de stroom erop zet (via een klikaan/klikuit schakelaar). Echter nu blijft hij elke 7 a 10 seconden ploffen.

Versterker aan of uit, maakt niet uit. Het maakt ook niet uit of ik wel of niet een geluidsspoor aanzet. Het ploffen blijft gewoon komen.

Is hij defect of is er een andere (logische) verklaring?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 17:04
Veel voorkomt probleem bij HK helaas. Internet staat er redelijk vol mee. Zelf heb ik hier een SUB-TS9 liggen die af en toe als onweer klinkt ongeacht of er wel of geen signaal of kabel op aangesloten is.Hiervoor heb ik nu een vervangende versterker besteld. In eerste instantie leek het probleem bij mij in de opamps te zitten(TL074 en TL072) en enkele elco's (ook de voedingselco's schijnen problemen te geven met ploppen en brommen) . Na deze vervangen te hebben is het enkele maanden goed gegaan tot afgelopen periode. Nu hopen dat het met de vervangende amp beter gaat. Of exact de zelfde problemen gelden voor de HKTS5 weet ik niet, wel lees ik dit veel terug voor de SUB-TS7, SUB-TS9, SUB-TS11 en zou het me niets verbazen dat ook andere series dit probleem kennen.

[ Voor 5% gewijzigd door raze88 op 30-07-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hmm okay, ik was er al bang voor... Maar goed, weet ik meteen waar ik aan toe ben. Nu iets anders op de kop zien te tikken...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Ik weet niet wat de afmetingen van de versterker zijn? Voor mijn sub heb ik een kampo sub-100a besteld. Deze zou volgens de reviews op een paar mm in de hoekjes na moeten passen. Mocht jou versterker een zelfde afmeting hebben, kan dat misschien een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
raze88 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:08:
Ik weet niet wat de afmetingen van de versterker zijn? Voor mijn sub heb ik een kampo sub-100a besteld. Deze zou volgens de reviews op een paar mm in de hoekjes na moeten passen. Mocht jou versterker een zelfde afmeting hebben, kan dat misschien een oplossing zijn?
Bedoel je afmetingen van de woofer neem ik aan? Of bedoel je de 'printplaat' met de aansluitingen die op de achterkant zit?

Ik kan hem wel eens meten vanavond.
Waar heb je die gekocht en wat kost het? En is het makkelijk om die erin te zetten?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
@admin Ik weet niet of ik reclame mag maken voor bepaalde bedrijven. Mocht dat niet mogen dan graag mijn bericht even aanpassen.

De versterker heb ik besteld bij de Conrad. Bestelnummer 300518 - 89. Kosten €115,- https://www.conrad.nl/nl/...300518.html?insertCode=89
Met de afmetingen bedoel ik de afmetingen van de versterker zelf. Aansluiten is simpel, 2 draden naar de speaker, de led boven op zal indien je deze werkend wil hebben wat meer werk zijn.

Maar nogmaals, controleer eerst even of de amp erin past zowel in hoogte breedte als diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
raze88 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:57:
@admin Ik weet niet of ik reclame mag maken voor bepaalde bedrijven. Mocht dat niet mogen dan graag mijn bericht even aanpassen.

De versterker heb ik besteld bij de Conrad. Bestelnummer 300518 - 89. Kosten €115,- https://www.conrad.nl/nl/...300518.html?insertCode=89
Met de afmetingen bedoel ik de afmetingen van de versterker zelf. Aansluiten is simpel, 2 draden naar de speaker, de led boven op zal indien je deze werkend wil hebben wat meer werk zijn.

Maar nogmaals, controleer eerst even of de amp erin past zowel in hoogte breedte als diepte.
Linken naar bedrijven mag altijd als je geen reclame maakt voor een bedrijf wat van jezelf is (persoonlijk gewin uithaalt). Ik verwacht niet dat je de eigenaar van Conrad bent ;).

Hmm, nog steeds niet helemaal duidelijk (of ik wil het eigenlijk niet begrijpen). Ik neem aan dat je de huidige module uit de subwoofer haalt en vervolgens deze er voor in de plaats zet? Je brengt me een beetje op het verkeerde been, omdat je elke keer het woord versterker gebruikt en ik er vanuit ga dat je dan de receiver bedoelt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik doel op de gehele zwarte (versterker)module achter in de sub( 'printplaat' met de aansluitingen zoals je die noemt). Deze zit met een aantal schroeven in de subwoofer bevestigd. Hier staat ook de tekst HKTS160SUB opgedrukt en regel je oa de volume instelling. Deze hele module vervang je dan door een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
raze88 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:32:
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik doel op de gehele zwarte (versterker)module achter in de sub( 'printplaat' met de aansluitingen zoals je die noemt). Deze zit met een aantal schroeven in de subwoofer bevestigd. Hier staat ook de tekst HKTS160SUB opgedrukt en regel je oa de volume instelling. Deze hele module vervang je dan door een andere.
Okay inmiddels helemaal duidelijk.

Alleen geen idee of het daar aan ligt. Als het straks toch aan de voeding ligt, is het zonde natuurlijk...

Ben in dubio.

[ Voor 92% gewijzigd door Mystikal op 30-07-2015 12:54 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunistelecom
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01-2024
Dag Mystikal,

Ik heb zelf dezelfde klachten gehad alleen met een HKTS9 subwoofer van HK.
Het probleem zit hem inderdaad in de versterker module, deze wordt te heet en daardoor overlijden er elco's.

Heb toendertijd zelf de elco's vervangen en daarna deed de subwoofer weer, helaas een korte periode.
Daarna heb ik de complete versterker module vervangen met een conrad versterker module.
In deze versterker heb ik 2 weerstanden vervangen ivm bassboost.

Heb dit ongeveer een jaar geleden vervangen en de subwoofer klinkt beter dan te voren.

Dus vervang de versterker en je bent klaar! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Mystikal schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:51:
[...]

Okay inmiddels helemaal duidelijk.

Alleen geen idee of het daar aan ligt. Als het straks toch aan de voeding ligt, is het zonde natuurlijk...

Ben in dubio.
Er zijn verschillende oorzaken van het probleem. Een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Als je daar zekerheid in wilt hebben zou je hem weg kunnen brengen voor onderzoek/reparatie. Echter denk ik dat de kosten in de buurt komen gaan van een nieuwe module(uitgaande van €50 per uur en onderdelen). Als het goed is heb ontvang ik mijn vervangende versterker vandaag. Wanneer ik hem ingebouwd heb doe ik wel even een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
raze88 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:51:
[...]

Er zijn verschillende oorzaken van het probleem. Een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Als je daar zekerheid in wilt hebben zou je hem weg kunnen brengen voor onderzoek/reparatie. Echter denk ik dat de kosten in de buurt komen gaan van een nieuwe module(uitgaande van €50 per uur en onderdelen). Als het goed is heb ontvang ik mijn vervangende versterker vandaag. Wanneer ik hem ingebouwd heb doe ik wel even een update.
Okay duidelijk. Ik ben er gisterenavond nog even mee bezig geweest toen ik een filmpje keek in mijn basement bios.

Stekker uit het stopcontact en er weer in. Hij doet het weer. maar dan na verloop van tijd gaat hij naar standby modus en begint het ploffen weer. Het ploffen is zo ongeveer elke 3 seconde.

Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe haal. Heb de KLIPSCH R-12SW op het oog. Die is nu voor een schappelijke 270 euro te vinden is. Daarnaast heeft deze ook een uitgang naar voren, wat voor mij interessant is, aangezien de sub onder de center speaker staat en niet tegen een muur. Mijn huidige heeft de uitgang aan de achterkant, precies tegen het gordijn aan, zonder muur erachter. Niet echt bevorderlijk voor het geluid.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
De amp is binnen en kon gelukkig zonder aanpassingen te hoeven maken geplaatst worden. Wat mij betreft een aanrader voor wie de sub zelf niet wil vervangen :) Ook lijkt hij beter te klinken.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/264rvaa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josiph
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02-2023
ik heb het zelfde probleem met de SUB-TS7 subwoofer van HK kan ik hiervoor ook de subwoofer versterker bestellen welke raze88 voorsteld?
raze88 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene_goris
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Probleem thuis ook gehad.
Bleek dat de bas bij te weinig input uitschakelde. Als er weer input komt schiet hij weer aan en dan hoor je een plof.
Oplossing = geluid iets harder zetten zodat hij genoeg input krijgt van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josiph
Het punt is alleen dat hij ook midden in de nacht onweers geluiden gaat pruduceren terwijl de reciever uitstaat, enige oplossing lijkt me dan om idd de versterker van de sub te vervangen, vraag is alleen of ik dezelfde kan gebruiken van Conrad zoals eerder is beschreven voor mijn SUB-TS7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Voor zover ik zien kan, zijn de maten uit die serie allemaal het zelfde. Hetgeen afwijkt is het vermogen van de versterker in de sub. Hierdoor vermoed ik dat de Conrad versterker ook in jou sub zou moeten passen(meet het wel even na voor de zekerheid).

@Rene_Goris, Het probleem met in en uitschakelen bij te weinig volume heb ik opgelost door de volumeknop wat terug te zetten en in het instellingen menu van de versterker de sub-uitgang wat harder te laten uitsturen. Dit werkt voor mij. Het zelfde gaat op met de Conrad versterker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josiph
ok super bedankt de maten komen inderdaad overeen ik heb de oude versterker eruit gehaald en ga meteen een nieuwe bestellen gaat de sub versterker wel automatisch aan en uit of moet ik dit handmatig doen?
verder is de aansluiting van mijn huidige Subwoofer een enkele (paarse) tulp aansluiting, ik zie op deze versterker echter alleen dubbele aansluitingen hoe kan ik deze het beste aansluiten?
dit is mn versterker AVR 137
Harman KArdon AVR137 (versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Bekende versterker;)

De sub kan ingesteld worden op: ON/AUTO/OFF . Wel lees ik in de reviews op Conrad dat de autodetect relatief veel input nodig heeft om de sub aan te schakelen. Hier heb ik zelf nog geen last van gehad omdat ik de receiver wat harder laat uitsturen naar de sub. Op de sub compenseer ik dit weer door de volume knop wat verder dicht te draaien(zie ook mijn vorige post).

Wat betreft de paarse output op de receiver en de links rechts input op de sub: Je kan de paarse output met of de linker of de rechter ingang op de sub verbinden. Ook zijn er kabels met 1RCA female in naar 2 RCA male uit. Zo kun je het mono signaal vanuit de receiver(paarse output) op zowel de linker als de rechter input aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josiph
Super bedankt voor de info,

ik heb er inmiddels een besteld en komt vandaag met de post dus ben heel benieuwd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josiph
raze88 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:04:
Bekende versterker;)

De sub kan ingesteld worden op: ON/AUTO/OFF . Wel lees ik in de reviews op Conrad dat de autodetect relatief veel input nodig heeft om de sub aan te schakelen. Hier heb ik zelf nog geen last van gehad omdat ik de receiver wat harder laat uitsturen naar de sub. Op de sub compenseer ik dit weer door de volume knop wat verder dicht te draaien(zie ook mijn vorige post).

Wat betreft de paarse output op de receiver en de links rechts input op de sub: Je kan de paarse output met of de linker of de rechter ingang op de sub verbinden. Ook zijn er kabels met 1RCA female in naar 2 RCA male uit. Zo kun je het mono signaal vanuit de receiver(paarse output) op zowel de linker als de rechter input aansluiten.
Ik heb de versterker afgelopen weekend ingebouwd en ook mijn Subwoofer werkt weer als nooit tevoren super bedankt voor de info en moeite.
_/-\o_
Groeten Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:50
josiph schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Ik heb de versterker afgelopen weekend ingebouwd en ook mijn Subwoofer werkt weer als nooit tevoren super bedankt voor de info en moeite.
_/-\o_
Groeten Joost
Op conrad zeggen veel mensen dat er een vervelende brom in zit. Heb jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josiph
jackaubrey schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:23:
[...]

Op conrad zeggen veel mensen dat er een vervelende brom in zit. Heb jij daar ook last van?
Geen enkel probleem mee hij staat bij mij op auto verder heb ik hem met een enkele Tulp aansluiting aangesloten en het geluid is zeker niet minder dan voorheen.
ik moest wel de opening iets groter veilen waar de versterker in geplaatst word verder gewoon stekkers aansluiten en werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
josiph schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:15:
[...]

Geen enkel probleem mee hij staat bij mij op auto verder heb ik hem met een enkele Tulp aansluiting aangesloten en het geluid is zeker niet minder dan voorheen.
ik moest wel de opening iets groter veilen waar de versterker in geplaatst word verder gewoon stekkers aansluiten en werken.
Fijn te horen dat het gelukt is :)

@jackaubrey ook hier geen last van een brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Hey guys. Sorry dat ik een oud topic weer ophoog haal, maar ik heb dus hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Echter als ik naar conrad ga hebben ze de inbouwversterker niet meer in het assortiment zitten en bieden zij het onderstaande alternatief aan. Mijn vraag is heeft deze wel voldoende vermogen om deze sub te kunnen aansturen? Ik heb er zelf helemaal geen verstand van, maar de vorige versie was volgens mij wel een stuk sterker dan het alternatief. Zouden jullie mij kunnen helpen hiermee? Bij voorbaat dank.

Aanbevolen versterker topic:

https://www.conrad.nl/nl/...300518.html?insertCode=89 (niet meer leverbaar)

Alternatief:

https://www.conrad.nl/nl/...ermodule-80-w-301043.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 940221

Vandaag maar eens de subwoofer van Harman Kardon open gemaakt.

Wat ik reeds vermoede waren de Eloc bol en defect net als bij oude PC voorkomt.

Men kan de versterker makkelijk uit de kas halen.
Als ook de behuizing om de versterker los gemaakt is kan men met 4 schroefjes in het midden oom de eind trap los draaien.
Naast de smoorspoel zitten twee Elco's van 10uF 100v deze staan bol en zijn defect.
Vervang deze breng nieuwe koelpasta aan voor de eind trap transistors om er goed aan te kunnen komen zal ook even de NTC weerstand los gesoldeerd moeten worden.
vergeet bij het in elkaar zetten het stekkertje terug te steken dat je los moet maken als je de versterker los maakt van de grote print.
De Min van de Elco's moet aan de buiten zijde zitten, met de plus naar de smoorspoel toe.
Evt de volume potmeter met contact spray inspuiten.
Met het uitelkaar halen is het mogelijk dat de luitspreker aansluiting los gaat zitten soldeer deze ook even opnieuw.
Als alles weer netjes in elkaar zit heb je weer voor jaren lol van de Harman Kardon Subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampshef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
@Cryostorm

Is dit geluk met de versterker van Conrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyb30
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 12:44
ben ook benieuwd ; mijn subwoofer is (HK-T7) is ook onregelmatig beginnen knallen gisteren ; dacht dat er iets op het dak viel :-)
zonde om zo'n box weg te doen !
Pagina: 1