Ik heb hier thuis 2 classII hubs staan; een 10/100 3com en een 100mbit Compaq. Is het waar dat deze niet te koppelen zijn met elkaar? Daarover heb ik niets in de handleiding gelezen, maar alles wat ik geprobeerd heb, werkt niet (alle aanwijzingen op het forum ook al 20x opgevolgd..).
Cross cable ?
Uplink poorten?
Moet lukken zijn gewoon veredelde stukken kabels (hubjes dan)
Uplink poorten?
Moet lukken zijn gewoon veredelde stukken kabels (hubjes dan)
En toen was m'n signature weg :(
Hmmm, nu werkt het wel, beneden, maar zodra ik het boven probeer (zit ongeveer 25m kabel tussen, totale lengte tussen stations niet meer dan 60m) gaat het collissionlampje op de hub knipperen...
is dit omdat ik bepaalde specificaties overtreden heb, of valt er nog iets te redden omdat ik toch iets verkeerd aangsloten heb?
is dit omdat ik bepaalde specificaties overtreden heb, of valt er nog iets te redden omdat ik toch iets verkeerd aangsloten heb?
Vergelijk de kabel layout eens, zelfde draad volgorde (wel/geen cross).
Ook niet langs vage storende apparatuur (versterkers/elektriciteit/enz enz).
Zoals er al opgemerkt werd, hub zijn niets meer dan verdeel dozen, je bent alleen gebonden aan het max kabel lengte (90-100 meter, let op dit is van end-to-end station)
Ook niet langs vage storende apparatuur (versterkers/elektriciteit/enz enz).
Zoals er al opgemerkt werd, hub zijn niets meer dan verdeel dozen, je bent alleen gebonden aan het max kabel lengte (90-100 meter, let op dit is van end-to-end station)
collision lampje is heel normaal, betekent gewoon dat er heel even niet mer getransmit kan worden. (overigens brand het ledje 100x langer dan dat daadwerkelijk de collision plaatsvind)
En toen was m'n signature weg :(
Wat zijn btw class II hubs?
En een oplichtend collision lampje zou een slechte kabel kunnen aanduiden, als het constant is. Bij netwerkt activiteit zou het niet al te vaak moeten knipperen. Zijn er teveel collisions, dan sluiten de meeste hubs de link af. Al met een andere kabel geprobeerd?
'k zou niet te snel je spul inruilen iig.
Ben nu te lam om een goed antwoord te geven, maar suc6 iig
En een oplichtend collision lampje zou een slechte kabel kunnen aanduiden, als het constant is. Bij netwerkt activiteit zou het niet al te vaak moeten knipperen. Zijn er teveel collisions, dan sluiten de meeste hubs de link af. Al met een andere kabel geprobeerd?
'k zou niet te snel je spul inruilen iig.
Ben nu te lam om een goed antwoord te geven, maar suc6 iig
Alaaf, waar zijn die smurfen!?!
Zou ik ook wel es wille weten!Op dinsdag 19 juni 2001 00:28 schreef cherberos het volgende:
Wat zijn btw class II hubs?
Pagina: 1