Basis Pc met uitbreidingsmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-11 16:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek voornamelijk een basispc met uitbreidingsmogelijkheden. De bedoeling is dat ik erop kan video-bewerken en gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Minimaal 400 en maximaal 650

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behoudens office 2013 heb ik niets in huis daarvoor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem. SSD-schijf koop ik op het moment dat mijn pc het nodig heeft

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vanwege de uitbreidingsmogelijkheden is I5 een must.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
min. 500w aan voeding, geluid moet niet al te storend zijn eveneens de warmte. Maar daar koop ik een casefan voor.

Ga je overklokken?
Ik wil de pc op zijn maximum instellingen gebruiken

Wat verwacht je van ons?
Een degelijke basis-pc wat ik kan gebruiken voor video-bewerking en gaming. Maar vooral een pc dat kan worden uitgebreid. Niet dat er een compleet nieuwe pc nodig is om zware games en programma's te draaien over 5 jaar.

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 211,95€ 211,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 44,-€ 44,-
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,76

Hier is het lijstje waar je naar zocht. Een SSD zou ik meteen kopen, deze wil je namelijk graag hebben! Ook is het een gedoe om eerst alles op je HDD op te slaan en daarna over te zetten op een veel kleinere ssd.

Minimaal 500watt voeding is niet nodig, veel onderdelen in een pc gebruiken tegenwoordig nog amper stroom.

Over video bewerken weet ik niet heel veel, meestal heb je dan een i7 nodig maar dit ligt buiten het budget, ook word dan vaak een grote hoeveelheid ram aangeraden, je kunt het huidige ram geheugen dan gewoon dubbel bestellen.

Verwijderd

Als ik het zo lees heeft TS geen randapparatuur dus monitor en invoerapparaten moeten ook binnen het budget!

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Als er ook nog randapparatuur in moet word het moeilijk om een i5 in het systeem te zetten, dan zou je de 960 weg kunnen halen en van die €200 randapparatuur kopen. Maar goed gamen op de interne gpu...

Dan zou je toch al snel voor een AMD pc moeten gaan.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nouja, gelukkig is dat niet zo heel duur, qua monitor [met boxjes, klinken kut, maar ach] en ramplank is zoiets als dit goed doch goedkoop:

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ VW2245Z Zwart€ 109,95€ 109,95
1Microsoft Wired Keyboard 200 for Business (US int) Zwart€ 7,59€ 7,59
1Sharkoon Shark Force Zwart€ 12,95€ 12,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 130,49

Slechts zo'n 130 euro, wil je toch een beetje beter geluid hebben, is iets als pricewatch: Logitech Z313 wel aardig, of kijk eens tweedehands.

Maarja, er moet natuurlijk ook een Windows geregeld worden, nu zijn er opeens wel wat goedkope licenties te krijgen, zoals pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit al zijn die 40-euro licenties waarschijnlijk behoorlijk grijs.

Blijft er zo'n 450 euro over voor een pc, tja, da's nou niet echt een vetpot. Mijn eerste gedachte is dan altijd "tweedehands?", voor dat bedrag kun je best leuke systeempjes vinden. Wel zijn die vaak niet echt upgradebaar meer, maar dat is dan ook niet perse nodig. Ik zie bijv. enkele pc's met een i7 920, oude energievreters zijn het, maar ze presteren nog heel aardig. Videokaarten die erin zitten zijn vaak ook nog prima, zo heb je voor weinig toch nog een heel leuk systeem.

People as things, that’s where it starts.