Ik wil graag mijn eigen router gebruiken icm KPN DSL, nu is mijn vraag of ik op dsl de experiabox te vervangen is zoals beschreven op netwerkje.com (met gebruik van VLAN's) of is dit niet mogelijk op een dsl lijn en moet ik de experiabox (gelukkig de v8) in bridge mode zetten?
Stel je vraag beter even in een bestaand topic. Daar zijn ze voor:
VDSL echte snelheid
(titel dekt de lading niet hoor) Gaat echt over allerlei DSL zaken bij KPN.
VDSL echte snelheid
(titel dekt de lading niet hoor) Gaat echt over allerlei DSL zaken bij KPN.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Indien je alleen internet van KPN hebt, dan is een ander xDSL modem aansluiten wel mogelijk. Als je VDSL hebt, hou er dan rekening mee dat je modem (in de toekomst) ook vectoring ondersteunt. Dan kun je nog snellere verbinding via DSL krijgen.
Wat voor verbinding heb je momenteel? adsl of vdsl?
Volgensmij kan het zelfs ook nog als je telefoon gebruikt. Bij TV is het niet mogelijk.HvanderT schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:17:
Indien je alleen internet van KPN hebt, dan is een ander xDSL modem aansluiten wel mogelijk. Als je VDSL hebt, hou er dan rekening mee dat je modem (in de toekomst) ook vectoring ondersteunt. Dan kun je nog snellere verbinding via DSL krijgen.
Bedenk wel dat KPN je niet helpt met problemen die door jouw router/modem veroorzaakt wordt. Ze helpen je wel gewoon als de lijn niet werk.
EDIT: precies andersom
Nee, je hebt wel de experiabox nodig als je telefonie van KPN gebruikt. Dit aangezien KPN de SIP gegevens niet vrijgeeft. Televisie kon volgens mij juist wel over je eigen modem. De fritzboxen wel. Hmm, dat dacht ik tenminste. XS4ALL kan het wel iig.RobinF schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:04:
[...]
Volgensmij kan het zelfs ook nog als je telefoon gebruikt. Bij TV is het niet mogelijk.
Bedenk wel dat KPN je niet helpt met problemen die door jouw router/modem veroorzaakt wordt. Ze helpen je wel gewoon als de lijn niet werk.
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 20-08-2015 13:11 ]
Ik gebruik adsl en en ik heb internet en telefoon via de experiabox, klopt het dan dat ik de experiabox niet kan vervangen en mijn enige optie is om de experiabox in bridge te zetten?HvanderT schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:17:
Oke! Dan weet ik wat ik nodig heb!
Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1