Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Smartphones Review en USB On-The-Go

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verbaast me dat tweakers bij hardware testen hier niet naar kijkt. En deze info bijhoudt of het al dan niet aanwezig is en wat er werkt/niet werkt op deze smartphones.

USB 2.0, USB 3.0 (SuperSpeed) , Rooted of niet, ...

Blijkbaar kun je dit nu pas vaststellen als je het toestel koopt, niet ideaal.
Totaal onverwacht voor een organisatie zoals tweakers?

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Op GSM Arena is vaak terug te vinden of een toestel OTG ondersteunen doet of niet. Rooted telefoons vindt je sowieso niet bij de grootste fabrikanten, onder andere vanwege de mogelijke veiligheidsproblemen en stabiliteit.

Ook is het misschien handig om te weten dat de frontpage echt een nieuwssite is, de reviews niet altijd onafhankelijk zijn (inkomsten moeten ergens gegenereerd worden) en je voor meer informatie het forum hebt..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, GSM Arena komt met één toestel naar voor: verykool i330 Sunray. En die is hier niet te krijgen. Of je moet zelf importeren.

Met rooted wou ik aangeven of USB On-The-Go alleen bij rooted beschikbaar is, zoals bij sommige het geval is.
Je verwacht toch van Tweakers net dat ietsje meer, toch? Smartphone en tablet review, dan kijk je toch naar die zaken.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
En hoe moeilijk is het om dat zelf even op te zoeken?
Er missen in de pricewatch wel vaker specs. En in reviews kan dat ook gebeuren.

Dus als je zoekt kom je erachter dat de Moto G (3e generatie) dit heeft.
Dat er ook verschillende lenovo en smsung toestellen dit hebben,
En dat er een hele zooi onbekende merken met otg zijn (zelf importeren)

Het is en blijft Tweakers zullen we maar zeggen, je mag (moet) zelf ook nog iets doen.

Verwijderd

Topicstarter
't is wel Tweakers die zelf preview/reviews maakt / plaatst:

Er zijn helaas geen resultaten gevonden.
OTG: Er zijn geen reviews gevonden die aan het filter voldoen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 12:04 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

burrfoot schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:02:

Ook is het misschien handig om te weten dat de frontpage echt een nieuwssite is, de reviews niet altijd onafhankelijk zijn (inkomsten moeten ergens gegenereerd worden) en je voor meer informatie het forum hebt..
Dat is nogal een bewering zo, kan je dat ook onderbouwen met meer dan de onderbuik?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien ligt 't aan mij, maareh, is USB-OTG niet regelijk gemeengoed op moderne telefoons? :X

Mijn HTC One X+ heeft 't en die is toch alweer 3+ jaar oud :o Of is dat een pluspuntje van HTC, dat ze 't al jaar-en-dag ondersteunen?

Heck, ze noemen 't niet eens als feature bij de specs op hun site en hij heeft 't wel _O-

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 20-08-2015 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ligt 't aan mij, maareh, is USB-OTG niet regelijk gemeengoed op moderne telefoons? :X
Nee dus, kopen en testen en dan vast stellen dat het niet (volledig) werkt.

Wat versta jij onder USB On-The-Go? Genoeg toestellen met een USB poort, maar dat is niet hetzelfde.
bvb Memopad HD7 me173 heeft geen USB On-The-Go.
De ene leverancier blokkeert dit hardwarematig.
De andere laat dit slechts gedeeltelijk werken, bvb een externe usbstick als opslag.
Andere werkt het dan weer na rooten (al dan niet gedeeltelijk).
...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 12:30 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:28:
Het verbaast me dat tweakers bij hardware testen hier niet naar kijkt. En deze info bijhoudt of het al dan niet aanwezig is en wat er werkt/niet werkt op deze smartphones.

USB 2.0, USB 3.0 (SuperSpeed) , Rooted of niet, ...

Blijkbaar kun je dit nu pas vaststellen als je het toestel koopt, niet ideaal.
Totaal onverwacht voor een organisatie zoals tweakers?
Je kunt toch Googlen? Alsof USB on-the-go van meerwaarde is voor het mainstream publiek waar Tweakers zich steeds meer op richt...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Nee google brengt geen soelaas:
krijg je bvb:
HTC One supports USB storage devices (except portable hard drives)"
. Dan sta je nog nergens.
Ja als google alles kan, wat is dan nog de zin van Tweakers?
Tweakers mainstream publiek? Moeten ze misschien dan van naam veranderen Tweakers -> Mainstream.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 13:51 ]

• freggell
Tja ik weet niet wat jij zoekt, maar ik krijg voor htc dan ook deze pagina
waar staat dat HTC One X, HTC One X+, HTC Butterfly en de nieuwe One ondersteund worden. en ook een topic op XDA.

Daarnaast vraag ik me toch af waarom Tweakers dit moet doen? Als je er niet tevreden over bent, dan mail je de redactie, doe je de review zelf beter, of je zoekt je informatie ergens anders.

Als ik in de pricewatch zoek op OTG dan krijg ik een huawei telefoon. Misschien moet jij je zoek opdrachten beter maken.

Verwijderd

Topicstarter
freggell schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:15:
Tja ik weet niet wat jij zoekt, maar ik krijg voor htc dan ook deze pagina
waar staat dat HTC One X, HTC One X+, HTC Butterfly en de nieuwe One ondersteund worden. en ook een topic op XDA.
Ja en dit gaat enkel over usb opslag.
en dag met deze opmerking:
1] No guarantee to fully support all 3rd party applications or USB equipment.

[2] The USB OTG cable is not an HTC product and there will be no warranty coverage.
Daarnaast vraag ik me toch af waarom Tweakers dit moet doen? Als je er niet tevreden over bent, dan mail je de redactie, doe je de review zelf beter, of je zoekt je informatie ergens anders.
't is toch tweakers die hun reviews maakt en hun verdien model. Ha dacht dat dit hier de technologie site was van de Benelux, blijkbaar niet dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 14:01 ]

• freggell
En wat voor een andere zaken wil jij met OTG doen dan usb opslag te benaderen?
Want volgens mij is de OTG ervoor om USB opslag te gebruiken, en om eventueel een muis of toetsenbord te kunnen gebruiken, alhoewel ik niet weet waarom ik een muis of toetsenbord wil aansluiten op een smartphone.

En ik vind het helemaal niet vreemd dat HTC niet kan garanderen dat 3rd party zaken werken. Je kan niet verwachten dat HTC ervoor gaat zorgen dat dat werkt.
Punt 2: als HTC niet de kabel meeleverd, dan vind ik dat ook een heel normale uitspraak.

edit:

En GSM Arena heeft iets van 300+ telefoons met OTG. JE moet alleen even uitzoeken hoe het gespecificeerd is. linkje.
Hier staat het onder Comm en dan USB host (dat is tenslotte zo ongeveer wat OTG is)

[ Voor 20% gewijzigd door freggell op 20-08-2015 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
bvb Beeldschermen calibreren (fotografie).
Waarschijnlijk nog wel een paar devices met aps, die ik nog moet tegenkomen.
Die link is uiteindelijk bruikbaar. Jammer dat je dan uitwijkt naar een niet - Nederlandstalige website.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
One Plus One, heerlijk toestel. Daar zat een USB OTG kabeltje bijgeleverd (van micro-USB naar USB female). Op dit toestel kan ik bijvoorbeeld via BT een toetsenbord koppelen en via de USB een Logitech ontvanger prikken, zo kan ik met een draadloze muis werken. Deze combinatie kan er voor zorgen dat ik bijna kan werken zonder laptop of tablet ;-)

En ja, ik ben het wel met TS eens: het zou toch een fijne optie zijn wanneer er bij een toestel vermeld staat of het USB OTG volledig ondersteunt. Dus dat je externe apparatuur aan de USB-poort kunt koppelen.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Ik verplaats het topic even naar het Geachte Redactieforum.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hartelijke dank.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Goede suggestie. Het is simpelweg zelden of nooit aangedragen. Wel vermelden we het wel eens als we in de verpakking een kabeltje vinden om usb otg te gebruiken. Voorbeeld

Het lijkt me vooral nuttig als nieuwe spec in de PW. Daar kun je namelijk filteren en dat zou je kunnen aanvinken als je het belangrijk vindt; in reviews heeft het zelden een echte plek, tenzij het bijvoorbeeld is met Ubuntu (waarbij je smartphone bijvoorbeeld een desktop gaat poweren) of Windows Continuum.
Rooted of niet
Ik ben me niet bewust van veel toestellen die standaard geroot zijn. Als het zo is, dan vermelden we dat wel, zoals bij de Xtreamer Aiki. In de kop zelfs! reviews: Xtreamer Aiki: Android-telefoon met root out-of-the-box
Sommige Chinaphones hebben het als optie in de instellingen, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
Reviews zijn 100 procent onafhankelijk. Inkomsten halen we uit advertenties, de Pricewatch en lezersacties (waar fabrikanten voor betalen). Zie hier voor meer info http://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel

Ik vind het hinderlijk dat je het hier durft neer te zetten als ware het een vastgesteld feit. Daardoor haal je de rest van wat je zelf zegt ook een beetje onderuit: ik weet dat in elk geval een van de dingen die je zegt niet waar is, wat verzint hij nog meer?

Waar je wel gelijk in hebt: op het forum vind je veel info die niet op de frontpage staat :)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Ik was zelf ook van mening dat USB OTG vrij standaard was bij Android telefoons. Je kunt het zelfs gebruiken om er een USB -> LAN kastje aan te hangen (zoals bij mijn originele Z3 compact mogelijk is).

Als men dit wenst, dan kan ik dit ook kort bespreken in mijn eigen reviews.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

Topicstarter
Kiswum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:45:
Ik was zelf ook van mening dat USB OTG vrij standaard was bij Android telefoons. Je kunt het zelfs gebruiken om er een USB -> LAN kastje aan te hangen (zoals bij mijn originele Z3 compact mogelijk is).
Niet dus, bvb
- Hardwarematig onmogelijk gemaakt door fabrikant
- Soms werkt dit alleen indien je root toegang hebt (andere rom)
- USB On-The-Go werkt soms alleen voor een usb geheugen stick.
- ...
- Er bestaan apps die USB On-The-Go testen, of het aanwezig is/werkt met of zonder root.
- Zeer vervelend als je na aankoop vaststelt dat USB On-The-Go niet mogelijk is.

@Kiswum, ervaring/info in je reviews zou welkom zijn. Volgens mij denken er nog gebruikers zo over.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:17:
[...]

Niet dus, bvb

@Kiswum, ervaring/info in je reviews zou welkom zijn. Volgens mij denken er nog gebruikers zo over.
Ok, ik zal de volgende testen toevoegen, mocht er meer nodig zijn, dan hoor ik het graag.
1. OTG test met USB stick

Tweaker-waardig:
2. USB muis aansluiten
3. USB mini-toetsenbord + muis (K400)

Ik sta open voor meer testen, ik zal dan bekijken of het makkelijk/snel te realiseren is in mijn toekomstige reviews.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan met USB On-The-Go:
ColorMeter, Photography, Monitor Screen Calibration, ...
google play: ArgyllPRO ColorMeterDemo
vereisten, instrument mogelijkheden: tabel en index
--
DSLR (fotografie: thetering,remote, ...)
--------
ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast)
- weergave informatie vliegtuigen in jouw buurt (spotters, ...)
MIDI Monitor
Web cam (bvb achteruit rij camera, ...)
Guitar Amp (Behringer Guitar Link, Behringer UCA 222)
NFC (Near Field Communication) Reader
Arduino terminal
RFID (Radio-frequency identification) (bvb met sparkfun)

voor rs232 zijn er ook verschillende apps, al dan niet voor bepaalde controllers.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Heb je ook apparaten die voor een grote groep gebruikers interessant zijn? :)
Eventuele donaties en opgestuurde pakketjes met test apparatuur stel ik ook wel op prijs.
Sommige producten zitten op meer dan 5000 euro!!
Voor zover ik kan zien, is alleen de webcam interessant, maar waarom zou je dat op je telefoon aansluiten, omdat het kan of omdat er een functionele toevoeging kan zijn?

Apparatuur op de USB poort is leuk, maar het moet wel toepasbaar zijn voor een grote groep mensen (of erg goedkoop zijn lees= <20 euro)

Verwijderd

Topicstarter
Arduino valt daar onder ;)
tweakers: ADS-B Rafael Micro R820T [RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

Veronderstel dat schermcalibratie voor (gevorderde) amateur fotografen, nog binnen het budget valt.

Donaties en pakketjes zitten er niet in van deze kant. Anders stelde ik hier de USB-OTG vraag niet. Beperkt budget. Ik verwacht zo rond de winter solden de ME173 tablet te vevangen en een betaalbare (Argyll PRO) ColorMeter aan te schaffen voor beeld scherm calibratie en foto meter.
Pagina: 1