Het verbaast me dat tweakers bij hardware testen hier niet naar kijkt. En deze info bijhoudt of het al dan niet aanwezig is en wat er werkt/niet werkt op deze smartphones.
Goede suggestie. Het is simpelweg zelden of nooit aangedragen. Wel vermelden we het wel eens als we in de verpakking een kabeltje vinden om usb otg te gebruiken.
Voorbeeld
Het lijkt me vooral nuttig als nieuwe spec in de PW. Daar kun je namelijk filteren en dat zou je kunnen aanvinken als je het belangrijk vindt; in reviews heeft het zelden een echte plek, tenzij het bijvoorbeeld is met Ubuntu (waarbij je smartphone bijvoorbeeld een desktop gaat poweren) of Windows Continuum.
Rooted of niet
Ik ben me niet bewust van veel toestellen die standaard geroot zijn. Als het zo is, dan vermelden we dat wel, zoals bij de Xtreamer Aiki. In de kop zelfs!
reviews: Xtreamer Aiki: Android-telefoon met root out-of-the-box
Sommige Chinaphones hebben het als optie in de instellingen, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
Ook is het misschien handig om te weten dat de frontpage echt een nieuwssite is, de reviews niet altijd onafhankelijk zijn (inkomsten moeten ergens gegenereerd worden) en je voor meer informatie het forum hebt..
Reviews zijn 100 procent onafhankelijk. Inkomsten halen we uit advertenties, de Pricewatch en lezersacties (waar fabrikanten voor betalen). Zie hier voor meer info
http://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel
Ik vind het hinderlijk dat je het hier durft neer te zetten als ware het een vastgesteld feit. Daardoor haal je de rest van wat je zelf zegt ook een beetje onderuit: ik weet dat in elk geval een van de dingen die je zegt niet waar is, wat verzint hij nog meer?
Waar je wel gelijk in hebt: op het forum vind je veel info die niet op de frontpage staat