Graag commentaar op mijn ''Geprobeerde'' build!

Pagina: 1
Acties:

• Marc_andree
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 3 monitoren, streamen 1080.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de prijs van 1500 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en MSI graag. Is er iets beters dan bekijk het wel!

Ga je overklokken?
Kan eventueel in de toekomst gebeuren niet perse een vereiste

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen kijken hoe jullie de build beoordelen en eventueel aanpassen tot het de perfecte build wordt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 357,80€ 357,80
1MSI Z97A Gaming 7€ 195,-€ 195,-
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 564,95€ 564,95
1Cooler Master Cosmos SE Windowed€ 154,22€ 154,22
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R€ 98,49€ 98,49
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.473,41

Alvast super bedankt!

[ Voor 54% gewijzigd door Marc_andree op 19-08-2015 19:10 ]

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Ten eerste, waar is je voeding?

pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Verder heb je een behoorlijk dure CPU en moederboard. De i7 is zeker goed voor streamen(twitch neem ik aan) maar hoe veel doe je dit? is het af en toe of verdien je hier ook veel geld mee?

Welke games speel/ stream je precies?

[ Voor 31% gewijzigd door GOTD op 19-08-2015 19:26 ]

• Marc_andree
GOTD schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:23:
Ten eerste, waar is je voeding?

Verder heb je een behoorlijk dure CPU en moederboard. De i7 is zeker goed voor streamen(twitch neem ik aan) maar hoe veel doe je dit? is het af en toe of verdien je hier ook veel geld mee?

Welke games speel/ stream je precies?
Ja idd de voeding mis ik haha, ik ga hem zo even toevoegen.
Streamen gaat via twitch
Ook stream ik veel shooters, indies, xbox one games (via via), mmorpgs

Nee Ik stream niet voor geld en doe dit paar keer per week.
Suggesties zijn echt welkom!

• GOTD
Je hebt al een aardig lijstje, je moederboard kun je vervangen voor een pricewatch: MSI Z97 GAMING 3 is behoorlijk wat goedkoper.

Je zult als je gaat overclocken (daar is deze build behoorlijk op gericht) sowieso een andere koeling moet hebben. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Je case is wel erg prijzig, je kan zo €100 besparen. Een case is vooral wat jij zelf mooi vind.

Je zou de 980 kunnen vervangen voor een pricewatch: MSI 970 Gaming deze is wel minder krachtig maar kan alles op 1080p aan.

Verder moet je goed nadenken hoe graag je wilt overclocken, een build die niet gericht is op overclocken is namelijk al snel €200 goedkoper voor bijna dezelfde prestaties. Overclocken is echt meer sport dan een manier om prestaties te verbeteren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:30

D4NG3R

kiwi

:)

Bovenstaande Gelid is prima voor haar prijs, maar het is niet de stilste onder load.

Daar komt bij: Geld steken in overklokken is iets wat ik enkel zou doen als je hier zeker van bent en het vanaf dag 1 wil doen, in games merk je er niks van terwijl het de build wel een stuk duurder maakt. Sowieso rest dan de vraag, wat wil je uberhaupt gaan doen? Er staat een i7 in het systeem maar ook een dikke GPU. Ik neem aan dat je wil gamen, maar een i7 helpt je daarbij in 99/100 gevallen niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Marc_andree
D4NG3R schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:53:
Bovenstaande Gelid is prima voor haar prijs, maar het is niet de stilste onder load.

Daar komt bij: Geld steken in overklokken is iets wat ik enkel zou doen als je hier zeker van bent en het vanaf dag 1 wil doen, in games merk je er niks van terwijl het de build wel een stuk duurder maakt. Sowieso rest dan de vraag, wat wil je uberhaupt gaan doen? Er staat een i7 in het systeem maar ook een dikke GPU. Ik neem aan dat je wil gamen, maar een i7 helpt je daarbij in 99/100 gevallen niet.
Hallo, Wat zou jij veranderen aan de build als deze niet zou worden gebruikt voor overclocking?
Ik ben erg benieuwd!

• GOTD
Marc_andree schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:47:
[...]

Hallo, Wat zou jij veranderen aan de build als deze niet zou worden gebruikt voor overclocking?
Ik ben erg benieuwd!
Als je niet gaat overclocken kun je bijna alles veranderen, met jou budget kun je hier voor gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 751,95€ 751,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 44,-€ 44,-
1Antec VPF Series 450W€ 52,44€ 52,44
1Crucial BX100 500GB€ 164,50€ 164,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,74

Je kunt de 980 ti vervangen voor de http://tweakers.net/product/405508/asus-geforce-gtx-970/ dit scheelt een hoop maar ik heb hem bij dit lijstje gedaan omdat het budget er is

Om wat ruimer in de wattage te zitten zou je ook nog de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular kunnen toevoegen

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-11 22:09
Die 550 heb je wel nodig als je gaat overklokken. Als je dat niet doet, en met de i5-4460 doe je dat in principe niet, is het volgens mij weggegooid geld om er meer vermogen tegenaan te gooien. Voor de zekerheid zou je dat in het voedingentopic nog even na kunnen vragen, maar 450W moet echt wel genoeg zijn als je een goede voeding kiest. In de build van GOTD zit een kast met een mooi window, dan wil je waarschijnlijk niet je Molex stekkers van je voeding in beeld hebben, dus je kunt nog overwegen om een modulaire voeding te nemen zoals pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

• wouterdev
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-11 19:09
Zover ik weet kan streamen van sommige games die erg CPU intensief zijn soms erg veel CPU power vereisen, hierdoor is een i7 wel handig door de hoge kloksnelheid.
Tijdens streamen kan je nogal veel open hebben staan: Games, OBS, teamspeak, en waarschijnlijk nog wel meer.
Je kan ook voor de i7-4790K gaan die je eerder noemde, maar dan niet gaan overclocken, hierdoor kan je een stuk goedkoper moederboard kiezen en blijft er meer over voor de rest van de build.

Ook is het handig om voor streamen voor 16gb werkgeheugen te gaan, zoals eerder gezegd zal je vaak veel programma's open hebben en die kunnen de 8gb zo volmaken.

• Marc_andree
Kijk aan, laten we zeggen dat de i7-4790 zijn werk ook zou doen zonder overklokken.
ook heb ik deze psu nog liggen pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600 Geen idee of dit echt helpt.

16gb ga ik voor en zowiezo gtx980. Hoewel ik nog erg aan het twijfelen ben over de build
Ik hoop meer suggesties te krijgen want hier leer ik zelf ook veel van.

Al heel erg bedankt voor de mensen die reageren! dit helpt mij zeer zeker tot het maken van mn build!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

wouterdev schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:43:
Zover ik weet kan streamen van sommige games die erg CPU intensief zijn soms erg veel CPU power vereisen, hierdoor is een i7 wel handig door de hoge kloksnelheid.
Tijdens streamen kan je nogal veel open hebben staan: Games, OBS, teamspeak, en waarschijnlijk nog wel meer.
Mwhah nee, met OBS en ook alle andere populaire streaming software kan je gebruik maken van Intel QuickSync bij de 4460. Ik doe het zelfde, de CPU en GPU belasting blijft minimaal terwijl je niks inlevert op de kwaliteit.

Verwijderd

Ga je niet overklokken maar wil je wel iets i7-achtigs, Neem een Xeon 1231v3.

• Marc_andree
Ik heb zelf nu op basis van jullie tips en zelf onderzoek wat aanpassingen gemaakt. Hoewel het niet veel is maar toch wat. De kast is zeker en de grafische kaart ook.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z97 GAMING 5€ 142,95€ 142,95
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 564,95€ 564,95
1Corsair Obsidian 750D€ 158,-€ 158,-
1Cooler Master Nepton 240M€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 963,85

Omdat ik verschillende dingen lees in de reacties en verschillende websites, is het lastig met de keuze voor de CPU.

Zoals ik zei heb ik ook al een PSU maar weet niet of deze voldoet aan alle eisen. pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600

Ram en geheugen laat ik zelf ook even los staan en kijk er naar uit wat jullie voor een ideeen hebben.

Ik hoor graag meer tips en reacties, Ik waardeer alle reacties, al reageer ik niet op allen. Ik lees ze wel en neem ze ten harte mee naar mijn build!

Dankje

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Volgensmij gooi je constant maar componenten bij elkaar omdat ze duur zijn. Wat moet je met een (gigantische) behuizing van €160? Waarom volstaat de pricewatch: Corsair Obsidian 450D bijv niet welke een wat normaler formaat heeft? Waarom moet je een Z97 moederbord hebben van €140 en waarom een 980 in een build gericht op 1080p? Je gaat er veel meer lol van hebben als je bijv meer geld steekt in een SSD dan gewoonlijk is, e.g. haal een 500GB of zelfs 1TB SSD.

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:48
Voor 2tientjes minder heb je de phanteks enthoo luxe en die is zo mooi

• Marc_andree
D4NG3R schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:17:
Volgensmij gooi je constant maar componenten bij elkaar omdat ze duur zijn. Wat moet je met een (gigantische) behuizing van €160? Waarom volstaat de pricewatch: Corsair Obsidian 450D bijv niet welke een wat normaler formaat heeft? Waarom moet je een Z97 moederbord hebben van €140 en waarom een 980 in een build gericht op 1080p? Je gaat er veel meer lol van hebben als je bijv meer geld steekt in een SSD dan gewoonlijk is, e.g. haal een 500GB of zelfs 1TB SSD.
De behuizing kan ik lekker goedkoop krijgen, omdat ik deze eventueel kan over kopen, ook gaat het om streamen, 3 monitoren en 1080p. Natuurlijk wil ik wel voor toekomst klaar zijn en de 980 kan dit makkelijk aan.

Welk moederboord raad je dan aan.

Ik vind kritiek niet erg, maar waarom geef je dan niet even aan wat jij zou doen? Ik heb idd ook gekeken naar de 450D, ik zou graag in de toekomst SLI willen gaan doen dus een grotere case leek me iets handiger ook. vooral omdat het met de 450d net iets krap wordt.

Ik hoor graag wat jij denkt te kunnen veranderen :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Net te krap word? De 450D is al ruim bemeten, en meer als 2 GPU's wil je vrij letterlijk niet in SLI/CFX draaien. Daar heb je geen kast voor nodig welke quad SLI ondersteund. ;)

Op dit punt zou ik je aanraden reviews en benchmarks op te zoeken met wat jij nodig denkt te zijn. Ik kan hier niet als anderen wel een mooie lijst neergooien maar als je vervolgens niet snapt waarom ik specifieke componenten kies heb je geen flauw benul wat je zou moeten doen indien je gaat upgraden of iets nieuws koopt. Lees je daarnaast in op het gebruik van Intel Quicksync in OBS en andere streaming software, het verschil tussen een i7 en een i5 scheelt nogal terwijl het bij streamen niets uit hoeft te maken. Zie bijv YouTube: 60FPS Livestream Encoding in OBS: x264 vs Intel QuickSync vs Nvidia NVENC.

Er zijn zo ontzettend veel topics van mensen die het zelfde willen doen als jij en besluiten 2 a 300 euro extra uit te geven aan een overkill CPU met bijbehorende overkill moederbord omdat in hun waan van onwetendheid ze denken dat je alleen kan streamen als je de dikste CPU hebt.

• Marc_andree
D4NG3R schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:26:
Net te krap word? De 450D is al ruim bemeten, en meer als 2 GPU's wil je vrij letterlijk niet in SLI/CFX draaien. Daar heb je geen kast voor nodig welke quad SLI ondersteund. ;)

Op dit punt zou ik je aanraden reviews en benchmarks op te zoeken met wat jij nodig denkt te zijn. Ik kan hier niet als anderen wel een mooie lijst neergooien maar als je vervolgens niet snapt waarom ik specifieke componenten kies heb je geen flauw benul wat je zou moeten doen indien je gaat upgraden of iets nieuws koopt. Lees je daarnaast in op het gebruik van Intel Quicksync in OBS en andere streaming software, het verschil tussen een i7 en een i5 scheelt nogal terwijl het bij streamen niets uit hoeft te maken. Zie bijv YouTube: 60FPS Livestream Encoding in OBS: x264 vs Intel QuickSync vs Nvidia NVENC.

Er zijn zo ontzettend veel topics van mensen die het zelfde willen doen als jij en besluiten 2 a 300 euro extra uit te geven aan een overkill CPU met bijbehorende overkill moederbord omdat in hun waan van onwetendheid ze denken dat je alleen kan streamen als je de dikste CPU hebt.
Oke, kijk hier heb ik wat aan. in de 450D is dus ruimte zat om 2 SLI te draaien.
Wat vind jij persoonlijk dan van de GTX 980 voor een 3 monitoren set up voor gamen en streamen, hier heb ik volgens mij niet direct een overkill gekozen, maar toch wel gedacht aan evt de toekomst.
Ook kijk ik naar Streamen, gamen en het vergeten te melden --> Video editen.

Ook heb ik gekeken naar de i5 4690K. Dit is namelijk een groot punt van onwetendheid en dus de reden dat ik hier op het forum zit.

Het geval met een moederbord heb je gelijk, hier heb ik namelijk niet al te veel tijd ingestoken, een paar mensen raden het aan vanwege ''future proof''. als je me hier in de goede richting kan wijzen, kan ik hier veelal meer kennis op gaan doen.

Dankjewel

Idd met de CPU zit ik erg te twijfelen, ik krijg namelijk verschillende soorten verhalen te zien.
Pagina: 1