koper cpu wil betalen via paypal.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Best mede shopping tweakers.

Ik heb een koper die mijn cpu via paypal wil kopen. Nu ben ik op de hoogte van de extra kosten van paypal en betalen beide de helft. Maar nu vroeg ik mij af of hij na ontvangst van de cpu zijn geld kan terug trekken. Of is paypal het zelfde als bankrekening eens gestort altijd gestort? Wil uiteindelijk niet mijn cpu zomaar weggeven😃. Maar ja een deal afslaan is ook zonden.

Dus wie kan er opheldering geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

De kopers rechten zijn erg sterk bij PP, dus als hij claimt dat de CPU kapot is aangekomen kan het zijn dat jij naar je geld kan fluiten aan het eind van de rit.

Zou dit alleen doen als het goed voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weiger eigenlijk paypal altijd voor NL transacties, ik zie niet in waarom iemand in NL niet via de bank zou kunnen betalen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 17:45
Dat dus, of vraag hem via (gift) te betalen dan kan hij nog via Paypal betalen maar kan hij het niet terugeisen en geen claim indienen. Ik zou gewoon bank -> bank doen, makkelijkste wat er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Bedankt voor de tips.

Heb hem gevraagd waarom hij zo graag via paypal wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Pay Pal niet doen, gewoon NIET doen. Mijn persoonlijke stelling is Pay Pal nooit doen, maar zeker in dit geval als het een Nederlander betreft. Zoals gezegd er zijn genoeg andere manieren om geld over te maken. Pay Pal betekend alleen maar een zeer verhoogde kans op fraude.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gewoon net als met je fiets op slot consequent zijn, niet twijfelen bij een goed verhaal, NL transactie met Paypal? : Nein. Er komt wel een nieuwe.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 18-08-2015 18:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voordat je tot koop over gaat zou ik zoveel mogelijk data van de koper door Google trekken. Adresgegevens, e-mailgegevens, IP-adressen en dergelijke. Niet om vooraf de boel te wantrouwen maar om gezeik achteraf te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Net nog even contact gehad met de verkoper.

De reden dat hij het via PayPal wil doen komt dat hij recentelijk voor 450 euro op MP is opgelicht.(hij staat zowel hier als op MP). en nu had hij via MP gelezen via PayPal zo veilig is. vandaar dat hij het voorstelden.

momenteel heb ik hem gereserveerd en gaan er beiden een nachtje over slapen.

Hij had het over. https://www.marktplaats.nl/i/partners/paypal/index.dot

Dit klink natuurlijk perfect. maar is niet zo geweldig als marktplaats doet voornemen merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
loki504 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:57:

De reden dat hij het via PayPal wil doen komt dat hij recentelijk voor 450 euro op MP is opgelicht.(hij staat zowel hier als op MP). en nu had hij via MP gelezen via PayPal zo veilig is. vandaar dat hij het voorstelden.
Klinkt mij als lulsmoes in de oren. Als je 'recentelijk' bent opgelicht op Marktplaats dan ga je het de volgende keer persoonlijk afhalen. Sterker nog, ik zou MP voorlopig mijden als de pest!

Niet doen dus.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Zat ik ook al aan te denken. zeker na het lezen van Paypal, koper dient 2 keer een claim in, dezelfde transactie
ben ik geen fan van PayPal. als ik zelf in de buurt moet zijn doe ik het anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Yup, is een typische manier van vertrouwen proberen te wekken. Door jezelf in rol van slachtoffer te verkopen.

Ps. je weet dat MP van eBay is he? Nogal logisch dat ze Paypal aanraden.

Zoals eerder gezegt; er is géén reden om niet via bank te betalen of op te halen. NL is klein genoeg; ik haal altijd op en heb vanavond zelfs een camera langsgebracht. Kan je elkaar in de ogen kijken en ter plekke controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11

AzzKickah

06-CENSORED

Niet doen.

PayPal moet je alleen gebruiken als koper, op bijv. eBay en/of thuisbezorgd.nl

In dit geval gewoon bank-->bank doen, zoals al geopperd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Was even vergeten dat mp van ebay was ja... |:( |:(

aach ja er komen vast wel nog meer kopers.
Besdankt voor de info/tips.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 18-08-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vraag mij af wat de reacties zouden zijn als de TS het andersom zei:

Ik wil graag een CPU kopen van iemand in Nederland, maar hij lijkt niet via Paypal zaken te willen doen. Nu kan hij mij gewoon een kappote CPU, of helemaal niks, sturen, en dan ben ik mijn geld kwijt.

Ik vind het zo gek nog niet, ja, het verplaatst het risico wat meer van koper naar de verkoper, maar of dat nou zo slecht is? Zowel paypal als bank-bank hebben allebei zo hun nadelen en voordelen. Als koper voel ik mij ook geruster als ik iets duurs via PP kan kopen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09
Daarom koop je een CPU ook pas nadat je hem werkend hebt gezien en verkoop je hem face2face nadat je de CPU werkend hebt laten zien in een testopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11
loki504 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:57:

momenteel heb ik hem gereserveerd en gaan er beiden een nachtje over slapen.

Hij had het over. https://www.marktplaats.nl/i/partners/paypal/index.dot

Dit klink natuurlijk perfect. maar is niet zo geweldig als marktplaats doet voornemen merk ik.
Als iemand zo iets roept zou ik juist extra voorzichtig zijn. Hoeveel feedback heeft de gebruiker hier en hoe lang zit hij al hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb zelf mijn CPU van eBay gehaald, betaald met PayPal.

Maar dat is bij iemand/een bedrijfje die tig advertenties op eBay heeft staan. Als je binnen NL een gewone losse verkoop doet, zou ik het mooi bij bank-bank houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:53
De vraag van de koper is zeker niet gek, maar het heet daar niet voor niets kopersbescherming. Ik zou aangeven dat hij hem met een NS dagkaart à 15 euro persoonlijk kan afhalen als hij het niet vertrouwd en dat het verder OF een bankoverschrijving OF een andere koper wordt. Wees waakzaam.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hij is hier sinds 22 oktober 2014. en 0 V&A beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat over een V&A transactie, dus >> V&A

Ik heb overigens even gekeken, en ik zie niet direct zaken die onbetrouwbaar lijken - hoewel dat geen garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Klopt. bedankt voor het schopje in de juiste richting. ik ga er even een nachtje overslapen. en kijken hoe hij reageert op andere aanbiedingen. ik hou jullie op de hoogte.

meneer ziet toch af van de koop. vind het te riskant.

dus hij staat weer te koop.

[ Voor 20% gewijzigd door loki504 op 19-08-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
Even afgezien van de kopersbescherming kan ik nog wel een reden bedenken waarom iemand per se graag met paypal wil betalen, dat is de uitgestelde betalingsmogelijkheid.

Stel dat een koper nu een wereldaanbieding op V&A ziet maar het op dit moment even slecht uitkomt. Over een paar dagen komt het salaris pas binnen en de verkoper wil het artikel niet zo lang reserveren. Stel dat de koper een Paypal account heeft waaraan een creditcard gekoppeld is, dan kan hij nu reeds kopen en betalen. Als hij daarna binnen maximaal dertig dagen het saldo op de creditcard rekening weer aanvult, hoeft hij ook geen rente te betalen (ik weet niet of dat bij alle cc's zo is, bij mijn visacard iig wel).

Iedereen blij lijkt me, de koper want die heeft het begeerde artikel en de verkoper ook want die heeft meteen het geld binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:48
Ik zou het niet doen, koper kan op 1 of andere manier altijd wel zijn geld teruvragen aan paypal, en dan ben jij de ...
Pagina: 1