Hoihoi,
Ik ben hier net nieuw, met als reden dat ik toe ben aan een nieuwe pc omdat mijn negenjarige laptop op sterven ligt.. Ik heb niet al te veel verstand van computers dus ik hoop dat er hier mensen zijn die me een beetje kunnen helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk foto's bewerken via lightroom en photoshop, en werken aan mijn website via dreamweaver
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik weet niet of het helemaal realistisch is, maar rond de 750,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb echt werkelijk geen idee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste vind ik een goed beeldscherm en snelheid qua foto's importeren en schakelen van lightroom naar ps etc.
Ga je overklokken?
Ik moest het even googlen, maar ik denk niet dat het voor mij relevant is
Ik heb mbv de guide uitgezocht wat ik denk dat voor mij goed zou passen bij mijn doel, ik hoor graag jullie mening hierover:
Processor: intel core i5-4460 boxen
Processorkoeling: gelid solutions tranquillo rev. 2
Grafische kaart: heb ik dit nodig?
Intern geheugen: 8GB
SSD: crucial BX100 250G
Interne harde schijf: WD blue WD10EZEX 1TB
Voeding: echt geen idee?
Moederbord: ASRock B85 pro4
-Heb ik RAID nodig?
Behuizing: cooler master N300
Optische drives: samsung SH-224DB
Netwerkkaart: TP-LINKTL-WN822N
Monitor: Dell ultrasharp U2414H
Overig: nas en schermkalibrator
Ik vind het vooral lastig om een monitor uit te kiezen, ik weet niet wat de belangrijkste eigenschappen zijn voor fotobewerking (inch, IPS, resolutie..)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het wel!
Alvast bedankt,
Kim
Ik ben hier net nieuw, met als reden dat ik toe ben aan een nieuwe pc omdat mijn negenjarige laptop op sterven ligt.. Ik heb niet al te veel verstand van computers dus ik hoop dat er hier mensen zijn die me een beetje kunnen helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk foto's bewerken via lightroom en photoshop, en werken aan mijn website via dreamweaver
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik weet niet of het helemaal realistisch is, maar rond de 750,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb echt werkelijk geen idee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste vind ik een goed beeldscherm en snelheid qua foto's importeren en schakelen van lightroom naar ps etc.
Ga je overklokken?
Ik moest het even googlen, maar ik denk niet dat het voor mij relevant is
Ik heb mbv de guide uitgezocht wat ik denk dat voor mij goed zou passen bij mijn doel, ik hoor graag jullie mening hierover:
Processor: intel core i5-4460 boxen
Processorkoeling: gelid solutions tranquillo rev. 2
Grafische kaart: heb ik dit nodig?
Intern geheugen: 8GB
SSD: crucial BX100 250G
Interne harde schijf: WD blue WD10EZEX 1TB
Voeding: echt geen idee?
Moederbord: ASRock B85 pro4
-Heb ik RAID nodig?
Behuizing: cooler master N300
Optische drives: samsung SH-224DB
Netwerkkaart: TP-LINKTL-WN822N
Monitor: Dell ultrasharp U2414H
Overig: nas en schermkalibrator
Ik vind het vooral lastig om een monitor uit te kiezen, ik weet niet wat de belangrijkste eigenschappen zijn voor fotobewerking (inch, IPS, resolutie..)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het wel!
Alvast bedankt,
Kim
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 11:31 ]