You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Ik zou zeggen, kijk eens rond het specifieke Raspberry Pi topic:
Raspberry Pi
Hier een overzichtje van andere topics over de raspberry pi:
http://tweakers.net/merk/2449/raspberry-pi/forum/
Raspberry Pi
Hier een overzichtje van andere topics over de raspberry pi:
http://tweakers.net/merk/2449/raspberry-pi/forum/
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Ik gebruik hem als boekenlegger. Was niet zo moeilijk, met een soldeerbout de grote onderdelen er afhalen. Vervolgens glad gemaakt met een vijl en daarna fijn schuurpapier.
Kwalitatief zou je het niet verwachten maar de €30 zeker waard, heb nog nooit zo'n goede boekenlegger gehad.
Kwalitatief zou je het niet verwachten maar de €30 zeker waard, heb nog nooit zo'n goede boekenlegger gehad.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Baas.DukeBox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:32:
Ik gebruik hem als boekenlegger. Was niet zo moeilijk, met een soldeerbout de grote onderdelen er afhalen. Vervolgens glad gemaakt met een vijl en daarna fijn schuurpapier.
Ik gebruik een RP2 als mediaplayer. Er draait OSMC op. Kijk voor mogelijkheden eens op de site van Raspberry zelf (https://www.raspberrypi.org/downloads/)
Hoeveel ervaring heb je met Linux? Of ga je er windows op draaien?
Heb je een pakketje, met voor-geinstalleerde SD kaart?
Ik heb er een afstandsbediening van mijn rolluiken aan gesoldeerd, en daar een webpagina voor in elkaar geflanst, die via php + python de GPIO pinnen aanstuurt.
Mediaplayer zou inderdaad ook kunnen.
Heb je een pakketje, met voor-geinstalleerde SD kaart?
Ik heb er een afstandsbediening van mijn rolluiken aan gesoldeerd, en daar een webpagina voor in elkaar geflanst, die via php + python de GPIO pinnen aanstuurt.
Mediaplayer zou inderdaad ook kunnen.
M'n Oma is een site aan het haken.
Mijne ligt in een plastic doosje compleet met voeding en behuizing en bovenop het plastic doosje een breakout board te wachten totdat ik zo ver ben dat ik ermee kan coderen...
Een Pi2 is mijn HTPC met OSMC, werkt perfect (stukken sneller en vloeiender dan de 1).
Eén Pi1 is een home automation ding die sensoren uitleest, thermostaat instelt etc.
En de laatste Pi1 is mijn streaming server die alle camera's via een nginx streaming server het internet op stuurt.
Eén Pi1 is een home automation ding die sensoren uitleest, thermostaat instelt etc.
En de laatste Pi1 is mijn streaming server die alle camera's via een nginx streaming server het internet op stuurt.
Okee, hier doen we een slotje op, het is niet echt een discussie waardig, vooral omdat er al diverse topics zijn over de Pi, en daarnaast, hele websites staan vol met toepassingen en info. Beetje zelf initiatief tonen dus
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.