Mijn vraag is eigenlijk dubbel: zowel wat vragen naar nieuw systeem, maar ook naar welke software of plugins in dien te installeren.
In mijn netwerk zit een:
- een 4-poorts modem
- digitale TV (belgacom TV) decoder
- toekomstige potentiële HTPC (Boxee box momenteel, welke aan vervanging toe is)
- NAS netgear (welke dus aan vervanging toe is)
- Mac welke windows 7 draait
- Ipad
- Chromecast
- Iphone 6 en Samsung S4
Mijn gebruik vandaag is dat ik bestanden overzet naar mijn NAS om dit daarna meestal via de boxee box af te spelen op mijn TV. Voor youtube gebruik ik chromecast. Dit moet uitgebreider en automatischer kunnen, las ik reeds.
Ik sta op het punt om zowel de boxee box als de NAS te vervangen.
Ik zoek een?
NAS systeem dat automatisatie's kan brengen aan de manier waarop ik zaken deel en/of afspeel (zie verder)
Wat is je budget?
400 euro zonder HDD, max
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zowel over de synology DS215+ als DS214play goede dingen gelezen?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Volgende dingen zijn van belang:
Groot belang:
1) - Makkelijk bestanden op de NAS kunnen zetten, liefst quasi automatisch. Subtitles automatisch downloaden en naar alle apparaten in mijn netwerk kunnen streamen.
Een mooie bonus:
2) - Automatisch kunnen streamen naar ipad
3) - Is het ook een mogelijkheid om via 3G/4G in het buitenland aan je bestanden te kunnen om deze te streamen en dat de NAS deze automatisch scaled naar mijn verbindingssnelheid ?
4) Iemand enig idee welke plugins ik me moet beginnen inlezen wil ik dit kunnen gaan opzetten ?
In mijn netwerk zit een:
- een 4-poorts modem
- digitale TV (belgacom TV) decoder
- toekomstige potentiële HTPC (Boxee box momenteel, welke aan vervanging toe is)
- NAS netgear (welke dus aan vervanging toe is)
- Mac welke windows 7 draait
- Ipad
- Chromecast
- Iphone 6 en Samsung S4
Mijn gebruik vandaag is dat ik bestanden overzet naar mijn NAS om dit daarna meestal via de boxee box af te spelen op mijn TV. Voor youtube gebruik ik chromecast. Dit moet uitgebreider en automatischer kunnen, las ik reeds.
Ik sta op het punt om zowel de boxee box als de NAS te vervangen.
Ik zoek een?
NAS systeem dat automatisatie's kan brengen aan de manier waarop ik zaken deel en/of afspeel (zie verder)
Wat is je budget?
400 euro zonder HDD, max
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zowel over de synology DS215+ als DS214play goede dingen gelezen?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Volgende dingen zijn van belang:
Groot belang:
1) - Makkelijk bestanden op de NAS kunnen zetten, liefst quasi automatisch. Subtitles automatisch downloaden en naar alle apparaten in mijn netwerk kunnen streamen.
Een mooie bonus:
2) - Automatisch kunnen streamen naar ipad
3) - Is het ook een mogelijkheid om via 3G/4G in het buitenland aan je bestanden te kunnen om deze te streamen en dat de NAS deze automatisch scaled naar mijn verbindingssnelheid ?
4) Iemand enig idee welke plugins ik me moet beginnen inlezen wil ik dit kunnen gaan opzetten ?
NUC I5 256GB SSD