Toon posts:

Nieuwe Satelietontvanger en recorder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeleden,
naar aanleiding van dit topic (Raspberry pi2 om tv op te nemen) heb ik besloten om een nieuwe satelietontvanger te kopen voor tv te kijken en ook zenders op te kunnen nemenen tegelijkertijd ook andere zenders te kunnen kijken. Moet canal digitaal gecertificeerd zijn.

Ik zoek een?
Nieuwe canaal digitaal gecertificeerde ontvanger met harddisk erin om op te kunnen nemen

Wat is je budget?
niet relevant, moet een hele goede zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hdtv te kijken zoals ik nu ook doe maar wil nu ook zenders kunnen opnemen terwijl ik andere zenders kijk

Wat heb je zelf al gevonden?
de standaard ontvangers op de site van canaal digitaal, maar daar word de ene positief over en de ander heel negatief. Op andere sites staan er genoeg maar weet dus niet of ze allemaal met canal digitaal werken.

Kunnen jullie mij een goede ontvanger/ recorder aanwijzen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zo'n dreambox lijkt me interessant maar weet niet of dit met canaal digitaal werkt en of het wel legaal is. (Ik woon net over de grens in duitsland en daar zijn ze erg streng met torenhoge boetes op illegaal downloaden en streamen.

Alvast bedankt mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:49
Een aanrader zou de decoders van Xtrend kunnen zijn. Dit zijn linux decoders, te vergelijken met de dreamboxen.

Ikzelf heb bijvoorbeeld de ET8000, waar drie tuners in kunnen. (Momenteel zitten er twee in, voorlopig voldoende voor mij..)

De oudere, langzamere variant is de ET9200. En het top of the line, model is de ET10000. (Kunnen 4 tuners in).

Tevens heb ik een Android boxje, Minix H8 plus, waar kodi op staat. Voorlopig nog voor in de kamer, maar in de toekomst op de slaapkamer, alwaar middels kodi live tv via de decoder kan worden gekeken.

Moraal van het verhaal.
Xtrend, VU2 zijn interessante linux decoders en zoiets lijk je me te zoeken.

Aanvulling: even op letten of er een harddisk in kan, de genoemde modellen kunnen dat, maar ikzelf gebruik bijvoorbeeld een synology nas waarop wordt opgenomen

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 17-08-2015 08:21 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay