Toon posts:

Raspberry pi2 om tv op te nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeleden,

Bij deze wil ik de volgende vraag aan jullie voorleggen:

Kan ik met een raspberry pi2 tv programmas opnemen?
Ik woon net over de grens in Duitsland en heb een abonement op canaal digitaal (via schotel) zodat ik alle zenders kan kijken die ik indertijd in nederland ook keek.

Voor mijn dochtertje wil ik graag tv programmas opnemen op een hd, of sdkaart of wat dan ook) zodat ze die op een later tijdstip kan bekijken.
Ik heb nu dus een schotel en een hd sat receiver van canaal digitaal.

Kunnen jullie mij vertellen of dit mogelijk is aub? Ik heb al op internet gezocht maar kom er niet helemaal uit en wil er graag zeker van zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

ps. ik heb dit topic zojuist aangemaakt in de verkeerde sectie en post hem hier dan maar opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Neen. Een raspberry Pi heeft een HDMI-out, geen HDMI-in. Hetzelfde geldt ook voor de composite video-uitgang. Misschien kan je iets met een USB capture card, maar dan nog ben ik niet zeker dat dat softwarematig vlot gaat werken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het kan met een Raspberry Pi, TVHeadend en een HDHomerun. Ik heb zelf geëxperimenteerd met een Raspberry Pi, TVHeadend en een DVB-T USBstick en dat werkte maar een goede DVB-C USB-stick kostte me toen teveel terwijl ik nog IP-tv kastje had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord synoniem, maar ik snap niet veel van wat je allemaal zegt haha.
Wat is een tvheadend en een hdhomerun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tvheadend is het programma dat de uitzendingen opneemt, zie https://tvheadend.org

Zelf draai ik ook tvheadend op een RaspberryPi2. Ik heb er ook een DVB-T USB stick aanhangen. In TVHeadend kun je die dan vrij eenvoudig instellen. In Kodi/XBMC kun je dan TVHeadend als PVR plugin selecteren en zo live tv kijken of de opnames bekijken.

Voor het opnemen van het satellietsignaal heb je natuurlijk wel andere hardware nodig, en ik heb eigenlijk geen idee of er DVB-S USB sticks ofzo bestaan.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:41:
bedankt voor je antwoord synoniem, maar ik snap niet veel van wat je allemaal zegt haha.
Wat is een tvheadend en een hdhomerun?
TVHeadend is software om tv-streams te kunnen bekijken en opnemen, een HDHomerun is een DVB-C ontvanger met een netwerkaansluiting bijvoorbeeld deze. Met TVHeadend draaiend op de Raspberry Pi kun je via een webinterface de HDHomerun benaderen en zo live tv kijken of opnemen. Zo iets duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:15:
Hallo medeleden,

Bij deze wil ik de volgende vraag aan jullie voorleggen:

Voor mijn dochtertje wil ik graag tv programmas opnemen op een hd, of sdkaart......
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Via Canaal Digitaal heb je waarschijnlijk ook de M7 sat 801 ontvanger gekregen.
Hiermee kun je oom programmas opnemen en pauzeren etc.

Zie handleiding

-klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien je het nu over een andere boeg gaat gooien, verder in je nieuwe topic: Nieuwe Satelietontvanger en recorder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.